  • 11. Data: 2010-09-05 12:13:24
    Temat: Re: Naganne zachowanie pracownika Hilton Warszawa
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 10-09-05 13:55, Kuczu pisze:
    > To ja poprosze o paragraf oficjalnie zezwalajacy na jezdzenie miedzy
    > autami stojacymi w korku.

    Omijanie to normalny, dozwolony manewr na drodze, to przecież nie wymaga
    dowodu.

    --
    Tom01

  • 12. Data: 2010-09-05 12:17:14
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sun, 05 Sep 2010 13:55:18 +0200, Kuczu <q...@g...com> wrote:

    [...]
    > To ja poprosze o paragraf oficjalnie zezwalajacy na jezdzenie miedzy
    > autami stojacymi w korku.

    Prawo tak nie działa, potrzebowałbyś paragraf oficjalnie zabraniający
    jazdy między autami stojącymi w korku, a takowego nie ma. :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 13. Data: 2010-09-05 12:53:19
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-09-05 14:12, alco pisze:
    > Użytkownik "Kuczu"<q...@g...com> napisał w wiadomości

    > Tu cos bylo na ten temat
    > http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,59445,5614551,W
    SZYSCY_SIE_ZMIESCIMY.html

    No i co z tego wynika ?

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 14. Data: 2010-09-05 13:33:14
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 10-09-05 14:53, Kuczu pisze:
    SZYSCY_SIE_ZMIESCIMY.html
    > No i co z tego wynika ?

    Jak to co?
    Skoro ,,uczestnik ruchu może wyprzedzać prawą stroną jeśli porusza się w
    terenie zabudowanym drogą o dwóch pasach w jednym kierunku i poza
    miastem, jeśli jedzie drogą o trzech pasach w jednym kierunku" i
    jednocześnie z definicji dozwolone jest wyprzedzanie w lewej strony, to
    w kontekście "motocykliści nie potrzebują do wyprzedzania całego wolnego
    pasa" zatem, po prostu, można jechać motocyklem w zasadzie dowolnie, w
    tym miedzy samochodami wyprzedzając je lub omijając. Nie łamiąc
    oczywiście innych przepisów np dotyczących prędkości i przekraczania
    linii ciągłej.

    --
    Tom01

  • 15. Data: 2010-09-05 13:47:42
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-09-05 15:33, Tom01 pisze:
> [...]
    > tym miedzy samochodami wyprzedzając je lub omijając. Nie łamiąc
    > oczywiście innych przepisów np dotyczących prędkości i przekraczania

    Mosz recht. Ale co z tego wynika w temacie watkotworcy ?

  • 16. Data: 2010-09-05 14:07:06
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 10-09-05 15:47, Kuczu pisze:
    > Mosz recht. Ale co z tego wynika w temacie watkotworcy ?

    Wynika tyle, że jechał przepisowo.

    --
    Tom01

  • 17. Data: 2010-09-05 14:11:06
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-09-05 16:07, Tom01 pisze:

    > Wynika tyle, że jechał przepisowo.

    Nie. Wynika ze nie lamal przepisow. Ale nie wynika iz stojacy w korku
    kierowcy aut maja zrobic wszystko aby przejechac sobie mogl motocyklem.
    Motocyklista MOZE przejechac miedzy autami jesli sa ku temu warunki. Ale
    inni uczestnicy ruchu nie maja obowiazku umozliwic mu przejazd za
    wszelka cene.

  • 18. Data: 2010-09-05 14:26:37
    Od: "alco" <t...@n...grupe.pl>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości news:i608dv$s60
> [...]
    > inni uczestnicy ruchu nie maja obowiazku umozliwic mu przejazd za wszelka

    Czy On pisal ze kazal tamtemu umoziliwic przejazd za wszelka cene?
    Ini uczestnicy ruchu nie maja prawa otwierac drzwi przed jadacym pojazdem,
    gdyz sprowadza to na ten pojazd (kierowce i pasazerow) bezposrednie
    niebezpieczenstwo.
    Nie wspomne juz o chamskim zachowaniu tamtego kierowcy.

    Andrzej

  • 19. Data: 2010-09-05 14:36:44
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sun, 05 Sep 2010 16:11:06 +0200, Kuczu <q...@g...com> wrote:

    [...]
    > Nie. Wynika ze nie lamal przepisow. Ale nie wynika iz stojacy w korku
    > kierowcy aut maja zrobic wszystko aby przejechac sobie mogl motocyklem.

    Owszem, nie wynika. Ale w wątku nie ma mowy o tym, że samochód nie zrobił
    wszystkiego żeby mógł sobie przejechać, tylko naruszył przepisy PoRD.

    A dokładniej, artykuł 45, punkt 1, podpunkt 3):
    45.1 Zabrania się:
    3) otwierania drzwi pojazdu, pozostawiania otwartych drzwi lub wysiadania
    bez upewnienia się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu
    lub jego utrudnienia.

    To nawet nie jest fakt, że otwierając drzwi spowodował zagrożenie, bo
    jeżeli motocyklista był daleko to może się bronić że żadnego zagrożenia
    nie było. Ale nie można otwierać drzwi jeżeli to _utrudni_ ruch, a z
    pewnością uniemożliwienie przepisowej jazdy jest utrudnianiem ruchu.

    Zajeżdżanie drogi w korku tak, żeby nie było miejsca nie jest naruszeniem
    przepisów, ale otwarcie drzwi jak najbardziej jest.

    > Motocyklista MOZE przejechac miedzy autami jesli sa ku temu warunki. Ale
    > inni uczestnicy ruchu nie maja obowiazku umozliwic mu przejazd za
    > wszelka cene.

    Nie za wszelką cenę, ale drzwi im otwierać _nie wolno_.

    Cieszęsiężemogłempomóc :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 20. Data: 2010-09-05 14:45:03
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 10-09-05 16:11, Kuczu pisze:
    > Nie. Wynika ze nie lamal przepisow.

    Masło maślane.

    > Motocyklista MOZE przejechac miedzy autami jesli sa ku temu warunki. Ale
    > inni uczestnicy ruchu nie maja obowiazku umozliwic mu przejazd za
    > wszelka cene.

    Ale też NIE MOGĄ w takiej sytuacji sprawy utrudniać.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!