  • 131. Data: 2019-11-22 09:39:54
    Temat: Re: Na "zach. "Zebra" na chodniku.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "FreyKol" <o...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:qr4q36$uja$1@gioia.aioe.org...
    > Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > pierwszy pas jest już na chodniku. Pieszy stając na tym pasie, zanim
    > wejdzie na jezdnię już się znajduje na przejściu. Takich przejść pojawia
    >
    > Taki pieszy jest już na przejściu i ma pierwszeństwo pomimo,
    > że stoi na chodniku.

    Kasuję powyższe.

    Pieszy nie jest na przejściu, bo przejście jest na jezdni - patrz
    PoRD art. 2 pkt 11.

  • 132. Data: 2019-11-22 09:40:20
    Temat: Re: Na "za. Przejście dla pieszych.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

> [...]

    pierwszy pas jest już na chodniku. Pieszy stając na tym pasie, zanim
    wejdzie na jezdnię już się znajduje na przejściu. Takich przejść pojawia

    Taki pieszy nie jest na przejściu, ponieważ przejście dla pieszych
    jest na powierzchni jezdni - tak to określa Ustawa PoRD art. 2 pkt 11.

  • 133. Data: 2019-11-22 17:54:12
    Temat: Re: Na "zach.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.11.2019 o 07:35, r...@k...pl pisze:

    > Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    >
    > 11) przejście dla pieszych - powierzchnię jezdni, drogi dla rowerów lub
    > torowiska przeznaczoną do przechodzenia przez pieszych, oznaczoną odpowiednimi
    > znakami drogowymi;
    >
    > Art. 2 pkt 11 ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2018 r. poz. 1990).

    Pisałeś, że wynika z rozporządzenia. Tymczasem rozporządzenie określa to
    inaczej. Oczywiście ustawa ma pierwszeństwo... chyba że daje prawo do
    określenia ministrowi. Wtedy rozporządzenie jest aktem szczególnym, ale
    to już się śliskie robi. W każdym razie jak widzisz, wcale tak oczywiste
    to nie jest, skoro taki ekspert jak ty też się pomylił co do źródła:P

    --
    Shrek

  • 134. Data: 2019-11-22 23:47:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 22 Nov 2019 17:54:12 +0100, w <5dd812b3$0$559$65785112@news.neostrada.pl>,
    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Pisałeś, że wynika z rozporządzenia. Tymczasem rozporządzenie określa to
    > inaczej.

    Nie widzę żadnej sprzeczności.

  • 135. Data: 2019-11-23 07:33:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.11.2019 o 23:47, r...@k...pl pisze:

    > Nie widzę żadnej sprzeczności.

    W rozporządzeniu wprost pisze, że rampy są składikiem przejścia, a są
    one na chodniku. Co więcej pas zieleni i wysepka według rozporządzenia
    są częścią przejścia.

    Oczywiście jestem przeciwny temu, żeby tak ważne rzeczy jak
    pierwszeństwo było zależne od samopoczucia kierowcy, pieszego i faceta
    od farby, dlatego niech będzie jasno - albo pieszy ma ustąpić
    pierwszeństwa albo kierowca.

    --
    Shrek

  • 136. Data: 2019-11-23 07:38:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A DDR?
    BTW nigdy nie wiem, kto powinien ustąpić na przejściu dla pieszych (pasy - zebra)
    przez śmieszkę rowerową wymalowaną na chodniku czy
    podobną.

    -----

  • 137. Data: 2019-11-23 07:44:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.11.2019 o 07:38, ąćęłńóśźż pisze:
    > A DDR?
    > BTW nigdy nie wiem, kto powinien ustąpić na przejściu dla pieszych (pasy
    > - zebra) przez śmieszkę rowerową wymalowaną na chodniku czy podobną.

    Dokładnie jak z przejściem przez jezdnie.

    --
    Shrek

  • 138. Data: 2019-11-23 07:53:31
    Temat: Re: Na "zach. Przejście dla pieszych jest NA JEZDNI.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    > W rozporządzeniu wprost pisze, że rampy są składikiem przejścia, a są one
    > na chodniku. Co więcej pas zieleni i wysepka według rozporządzenia są
> [...]

    Ustawa jest ważniejsza od Rozporządzenia.
    W Ustawie jest napisane, że przejście dla pieszych
    jest NA JEZDNI. PoRD art. 2, pkt 11.

  • 139. Data: 2019-11-23 07:57:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.11.2019 o 07:53, FreyKol pisze:

    > Ustawa jest ważniejsza od Rozporządzenia

    Przeczytaj jeszcze raz co napisałem.

    --
    Shrek

  • 140. Data: 2019-11-23 08:12:56
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    > Przeczytaj jeszcze raz co napisałem.
    >
    > --
    > Shrek

    To ja mam ci udowadniać, że nie wiesz co napisałeś ?

    To co wyciąłeś jest dowodem.