    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Multiplekser/sniffer/arbiter modbus
    Date: Wed, 5 Apr 2023 11:26:36 +0200

    Cześć.

    Sytuacja:

    1) Jest urządzenie X
    2) Jest podpięty do niego, przez RS486/modbus sterownik Y
    3) Rejestry i komunikacja rozpracowane
    4) chciałbym *nie* odpinać oryginalnego sterownika, ale czasami wysłać
    własne polecenie, niejako "wtrącając" się do rozmowy.

    Potrzebuję coś w rodzaju arbitera/multipleksera do modbus na rs485.

    Wyobrażam sobie to tak, że arbier ma 2 porty dla rs485 i zapewnia prawie
    normalną komunikację miedzy nimi (metodą store&forward). Sterowanikowi
    wszystko jedno, czy dostanie ramkę odpowiedzi wprost z X czy będzie ona
    wygenerowana identyczna przez moje urządzenie z bufora.

    Raz na jakiś czas mogę zbuforować zapytanie Y i wysłać priorytetowo
    moje, po czym wznowić komunikację z bufora jak gdby nic się nie stało. X
    dostanie stwoją odpowiedź, tylko minimalnie później. Przypuszczalnie,
    jeśli zmieszczę się w timeout w Y to nie powinno mieć problemu.
    Ostatecznie mogę przyczaić się aż urządzenie zakończy komunikację i
    natychmiast wysłać swoją ramkę. Można mieć rózne strategie.

    Czyli problem softwareowy, store&forward i kolejka z priorytetem.

    W zasadzie to jest łatwe do zrobienia na uC, ale zanim wyciągnę
    lutownicę: widział ktoś może taki projekt albo gotowe urządzenie? Nie
    chcę nic drogiego - w ramach hobby mogę sobie je zrobić sam, ale może
    ktoś już takie popełnił. W sumie to uC z dwoma UARTami i z tysiąc lini kodu.