  • 11. Data: 2012-03-13 10:29:48
    Temat: Re: Motocyklista nie żyje, a 20 osób jest rannych
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-03-13 10:18, PaweL pisze:
    > Na pewno motocyklista miał za cichy wydech.
    >
    > Ostatnio w jakimś programie typu "uwaga pirat" wlepiali dziewczynie mandat
    > za pierdzący wydech (111dB). Przyjechał tatuś dziewczyny i zaatakował
    > oralnie policjantów - że się nie znają,

    I słusznie, bo powinni zatrzymać DR i wysłać na badania techniczne.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 12. Data: 2012-03-13 10:31:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 13 Mar 2012 10:18:27 +0100 osobnik zwany PaweL
    wystukał:

    > Na pewno motocyklista mia? za cichy wydech.
    >
    > Ostatnio w jakim? programie typu "uwaga pirat" wlepiali dziewczynie
    > mandat za pierdz?cy wydech (111dB).

    cieakawe jak to zmierzyli. Bo zgodnie z rozporządzeniem nie mają szans
    tego zrobić na drodze.

    > Przyjecha? tatu? dziewczyny i
    > zaatakowa? oralnie policjantów - ?e sie nie znaj?, ?e motor musi byae
    > s?ychaae z daleka, ?e to dla bezpieczenstwa.

    to oczywiście głupota

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2012-03-13 11:01:23
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > I słusznie, bo powinni zatrzymać DR i wysłać na badania techniczne.

    I tak zrobili. I jeszcze przesłuchanie na okoliczność sprawy w sądzie, bo
    dziewczyna mandatu nie przyjęła.

  • 14. Data: 2012-03-13 11:10:19
    Temat: Re: Motocyklista nie ?yje, a 20 osób jest rannych
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > cieakawe jak to zmierzyli. Bo zgodnie z rozporządzeniem nie mają szans
    > tego zrobić na drodze.

    Zmierzyli miernikiem natężenia dźwięku, trzymanym ok. 1m od motocykla.
    Poprosili o dodanie gazu do połowy max. obrotów.
    Pewnie gdyby wyszło 97dB przy dopuszczalnych 96dB to sprawa była by
    dyskusyjna. Ale wyszło 5x głośniej niż ustawa przewiduje.

  • 15. Data: 2012-03-13 11:29:22
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/13/2012 11:10 AM, PaweL wrote:

> [...]
    > Pewnie gdyby wyszło 97dB przy dopuszczalnych 96dB to sprawa była by
    > dyskusyjna. Ale wyszło 5x głośniej niż ustawa przewiduje.

    Nie mogę znaleźć jak jest w przepisach a nie mam czasu ale OIDP jest
    podobnie
    jak tu:

    http://dydaktyka.polsl.pl/ptp-wt/instrukcje/halas_ze
    w_pojazdow.pdf

    Więc mierzenie hałasu pojazdu to nie jest takie hop-siup, widziałem w
    tym programie raz mierzenie i masa tych warunków spełniona nie była.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 16. Data: 2012-03-13 12:16:37
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "PaweL" <l...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Zmierzyli miernikiem natężenia dźwięku, trzymanym ok. 1m od motocykla.
    > Poprosili o dodanie gazu do połowy max. obrotów.

    i tu już jest błąd. ma być połowa, ale obrotów przy których jest maksymalna
    moc
    co nie zmiania faktu że 111dB to kurna przesada :]

  • 17. Data: 2012-03-13 13:42:05
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-03-13 07:38, PM pisze:

    > dla autobusu i pasażerów ma.
    Trzepiasz sie...
    Tutej wsie rosmafiają o kieroffcach co jerzdzrom "szypko i bespiecznie",
    a nie o planktonie...

    Tłumaczenie na normalny język:
    Czepiasz się...
    Tutaj niektórzy rozmawiają wyłącznie o kierowcach jeżdżących "szybko i
    bezpiecznie" we własnym mniemaniu, a nie o niewartych wspomnienia innych
    użytkownikach drogi.

    ;)

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 18. Data: 2012-03-13 14:49:09
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 13 Mar 2012 11:10:19 +0100 osobnik zwany PaweL
    wystukał:

    > Zmierzyli miernikiem nate?enia dOEwieku, trzymanym ok. 1m od motocykla.
    > Poprosili o dodanie gazu do po?owy max. obrotów. Pewnie gdyby wysz?o
    > 97dB przy dopuszczalnych 96dB to sprawa by?a by dyskusyjna. Ale wysz?o
    > 5x g?o?niej ni? ustawa przewiduje.

    może wyjść dowolna wartość. Sposób pomiaru nie spełnia norm więc nie może
    być użyty do ukarania ani nawet do odebrania DR

  • 19. Data: 2012-03-13 16:50:36
    Od: to <t...@i...pl>

    begin masti

    > może wyjść dowolna wartość. Sposób pomiaru nie spełnia norm więc nie
    > może być użyty do ukarania ani nawet do odebrania DR

    Do ukarania, to może i nie, ale do odebrania DR jak najbardziej. Do tego
    wystarczy uzasadnione podejrzenie. DR zabiera się właśnie po to, żeby to
    uzasadnione podejrzenie zweryfikować na stacji diagnostycznej.

  • 20. Data: 2012-03-13 17:43:46
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-03-13 14:49, masti wrote:

    > może wyjść dowolna wartość. Sposób pomiaru nie spełnia norm więc nie może
    > być użyty do ukarania ani nawet do odebrania DR

    IMHO może - przyjmujesz mandat, nie ma już dalej znaczenia jak dokonano
    pomiaru. Nie przyjmujesz - oceni to sąd, pewnie z udziałem biegłego. A
    biegły zapewne wystawi opinie, że kilkukrotne przekroczenie normy nie
    jest spowodowane błędem pomiaru. Problem byłby wiekszy jakby były
    widełki za przekroczenie co powiedzmy 2dB.

    Zresztą nikt się nie będzie prierdolił, tylko zabiorą dowód i po
    zawodach. Tylko mi nie mów, że jak ktoś bez zapasu jedzie na flaku, to
    nie moga mu zabrać dowodu, dopóki nie przyjedzie mobilna stacja
    diagnostyczna z certyfikowanym manometrem w celu stwierdzenie braku
    ciśnienia w oponie:P

    Shrek.