  • 21. Data: 2012-03-13 18:47:54
    Temat: Re: Motocyklista nie ?yje, a 20 osób jest rannych
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2012-03-13 14:49, masti wrote:
    >IMHO może - przyjmujesz mandat, nie ma już dalej znaczenia jak
    >dokonano pomiaru. Nie przyjmujesz - oceni to sąd, pewnie z udziałem
    >biegłego. A

    No, w kwestii formalnej nr 1 - jesli popelniony czyn nie stanowi
    wykroczenia, to przysluguje odwolanie.

    Tylko oczywiscie przydalby sie jakis dowod ze nie stanowi - wynik
    pomiaru halasu ze stacji diagnostycznej, log z GPS czy tarcza z
    tachografu w razie spotkania z radarem, fotka ulicy na ktorej rzekomo
    parkowales na zakazie itp.

    A w kwestii nr 2 - w tym przypadku to za co mandat ?

    >Zresztą nikt się nie będzie prierdolił, tylko zabiorą dowód i po
    >zawodach. Tylko mi nie mów, że jak ktoś bez zapasu jedzie na flaku,
    >to nie moga mu zabrać dowodu, dopóki nie przyjedzie mobilna stacja
    >diagnostyczna z certyfikowanym manometrem w celu stwierdzenie braku
    >ciśnienia w oponie:P

    Duzy ten flak ? Jest jakis zakaz jechania na flaku ?

    J.

  • 22. Data: 2012-03-13 19:30:32
    Temat: Re: Motocyklista nie żyje, a 20 osób jest rannych
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > dla autobusu i pasażerów ma.

    Ze zdjec wyglada mi na to, ze kierownik autobusu probowal uniknac
    zderzenia i uciekal na pobocze, gdzie niestety byl row. Z podstaw fizyki
    (ped) samo uderzenie motocykla w autobus raczej nie spowodowaloby
    wiekszych szkod w tym ostatnim. Na zdjeciu widac niewielkie uszkodzenie
    przodu autobusu. Co oczywiscie nie zmienia faktu, ze dla pasazerow
    przezycie raczej do milych nie nalezy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 23. Data: 2012-03-13 21:31:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 13 Mar 2012 17:43:46 +0100 osobnik zwany Shrek
    wystukał:

    > IMHO może - przyjmujesz mandat, nie ma już dalej znaczenia jak dokonano
    > pomiaru. Nie przyjmujesz - oceni to sąd, pewnie z udziałem biegłego.

    nie. Wystawienie mandatu na takiej podstawie jest naruszeniem prawa.
    podobnie jak ocena prędkości na oko

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 24. Data: 2012-03-14 00:12:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/13/2012 05:43 PM, Shrek wrote:

> [...]
    > nie moga mu zabrać dowodu, dopóki nie przyjedzie mobilna stacja
    > diagnostyczna z certyfikowanym manometrem w celu stwierdzenie braku

    Co więcej, manometr musi mieć ważny certyfikat kalibracji a jeżeli
    elektroniczny to dodatkowo homologację zasilania ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 25. Data: 2012-03-14 10:41:59
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > Nie mogę znaleźć jak jest w przepisach a nie mam czasu ale OIDP jest
    > podobnie
    > jak tu:
    >
    > http://dydaktyka.polsl.pl/ptp-wt/instrukcje/halas_ze
    w_pojazdow.pdf

    Policja opiera się na ustawie PoRD a nie na PN. Co innego badania
    homologacyjne nowego pojazdu, a co innego instrukcja dla policjanta, który
    nie jest inżynierem metrologiem.

  • 26. Data: 2012-03-14 11:55:41
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/14/2012 10:41 AM, PaweL wrote:

    w_pojazdow.pdf

    > Policja opiera się na ustawie PoRD a nie na PN. Co innego badania
    > homologacyjne nowego pojazdu, a co innego instrukcja dla policjanta, który
    > nie jest inżynierem metrologiem.

    Przeczytałeś zdanie wyżej? Jak bedę miał chwilę to poszukam ale OIDP
    mierzenie
    przez policjantow tez powinno przeprowadzane na jakims tam pustym
    prostokacie na ktorym stoi pojazd a tego czesto przy mierzeniu nie ma.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 27. Data: 2012-03-14 12:35:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 14 Mar 2012 10:41:59 +0100 osobnik zwany PaweL
    wystukał:

    w_pojazdow.pdf

    > Policja opiera sie na ustawie PoRD a nie na PN. Co innego badania
    > homologacyjne nowego pojazdu, a co innego instrukcja dla policjanta,
    > który nie jest in?ynierem metrologiem.

    poszukaj sobie rozporządzeia, które to reguluje. I nie ma przebacz. Skoro
    nie umie/nie ma sprzętu to już nie problem kontrolowanego

  • 28. Data: 2012-03-14 14:09:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 14 Mar 2012 10:41:59 +0100, PaweL napisał(a):

    > Policja opiera się na ustawie PoRD a nie na PN. Co innego badania
    > homologacyjne nowego pojazdu, a co innego instrukcja dla policjanta, który
    > nie jest inżynierem metrologiem.

    Policję obowiązuje utawa o miarach, więc jeśli Policjant nei ma uprawnień
    do mierzenia, to pomiar nie ma wartości dowodowej.

    --
    ___________ (R)

  • 29. Data: 2012-03-15 23:18:48
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "PaweL" <l...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Zmierzyli miernikiem natężenia dźwięku, trzymanym ok. 1m od motocykla.

    Mi kiedyś Pani z Panstwowej Inspekcji Pracy zmierzyła poziom hałasu drukarki
    igłowej podczas pracy. Wyszło 57dB (norma to do 55dB). W instrukcji do
    drukarki podają 52dB. I komu tu wierzyć. :-)
    PS. Drukarka wylądowała w pokoju z ksero, gdzie niekt nie przebywa i teraz
    jest ok. ;-)

  • 30. Data: 2012-03-16 10:39:51
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-03-13 19:30, Pawel "O'Pajak" pisze:
> [...]
    > wiekszych szkod w tym ostatnim. Na zdjeciu widac niewielkie uszkodzenie
    > przodu autobusu. Co oczywiscie nie zmienia faktu, ze dla pasazerow

    W takiej sytuacji głośnie kilka miesięcy temu hasło TIR-manów "wal po
    osobówkach" nie jest pozbawione racjonalności :(
    Wiem, że to brzmi cyniczne, ale ludzki odruch kierowcy - ucieczka przed
    zderzeniem, i chęć dania szansy motocykliście spowodowała tylko
    powiększenie tragedii. Zapewne ja też bym się tak zachował - nie wiem,
    na szczęście nie byłem jeszcze w takiej sytuacji.

    A gdyby kierowca nie próbował uniknąć kolizji, tylko dbał wyłącznie o
    swoich pasażerów to były by lamenty: "mógł zjechać, skręcić, nie jechać
    tą drogą itd..."

    --
    Wojciech Smagowicz