  • 21. Data: 2011-07-17 12:23:17
    Temat: Re: Monter elektronik - na ca^(3)y/niepe^(3)ny etat lub umowa o dzie^(3)o.
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Fajnie, ze sie odezwales.
    Jeszcze lepiej byloby, gdybys odpowiedzial na pytanie zadane przez
    Włodzimierza Wojtiuka.

    Pozdrawiam.

  • 22. Data: 2011-07-17 12:56:07
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-17 14:23, Jacek pisze:
    > Fajnie, ze sie odezwales.
    > Jeszcze lepiej byloby, gdybys odpowiedzial na pytanie zadane przez
    > Włodzimierza Wojtiuka.

    Abstrahując (wiem, trudne słowo) od tematu, ty
    zupełnie nie powinieneś się odzywać.

    1. Nie potrafisz pisać po polsku.
    2. Jak ostatnia łajza, wyciąłeś w pień post
    poprzednika. Nie wiadomo więc z jakim
    stwierdzeniem polemizujesz (kolejne trudne słowo).

    Wróć na Onet.

    --
    JK

  • 23. Data: 2011-07-17 13:54:35
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>

    J.F. wrote:

    > A wolno "z dlugoletnim doswiadczeniem" ?

    Wolno, bo to, w przeciwieństwie do przedziału wiekowego jako takiego
    jest bezpośrednio związane z kompetencjami do wykonywania oferowanej
    pracy. Ba! Wolno i wyszczególnić wiek, płeć itp. jeżeli faktycznie ma to
    bezpośredni związek z jakością wykonywania konkretnego zadania np.
    agencja reklamowa może szukać kobiety lat 20-30 do użyczenia twarzy czy
    czegoś tam jeszcze na billboardzie i odmowa 60-letniemu facetowi w takim
    przypadku nie jest dyskryminacją. Ale monterów elektroniki widuje się w
    różnym wieku i obojga płci i nie ma jako takiej korelacji między
    jakością pracy a wiekiem i płcią tak długo jak mówimy o ludziach z
    minimum kilkoma latami doświadczenia w zawodzie. Także doświadczenie to
    jedno, wiek drugie.

    > no nie, doswiadczenie bylo wypisane :-)

    Smajlej na końcu mówi wszystko.

    Pozdr
    Portal

  • 24. Data: 2011-07-17 13:59:32
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > Jasssne, doświadczenie w rozróżnianiu elementów.

    To jest ROTFL :-)

  • 25. Data: 2011-07-17 14:31:45
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>

    > Człowieku - słyszałeś o HR? Oni tez łamią kodeks?

    Często - tak

    > Przecież z jakiejś większej grupy ludzi wybierają konkretnych czyli
    > twoim zdaniem dyekryminują?

    Poczytaj kodeks pracy. Kryteria wyboru mogą być tylko związane z
    jakością wykonywanego zadania. Powiesz mi, że starszy wiek jest
    konieczny, żeby dobrze lutować? Ciekawe i niezgodne z tym czego miałem
    okazję doświadczyć.

    > Sam sobie przeczysz! Oferta adresowana jest również do takich bo
    > potrzebuję kogoś kto umie lutować i to jest podstawa.
    > Jak umie jeszcze coś więcej to nic mi to nie szkodzi.

    To dobra rada - przeredaguj ofertę albo przynajmniej dopasuj nieco do
    miejsca, w którym je umieszczasz, bo w takiej formie ogłoszenie głównie
    sprawia wrażenie, jakoby dodatkowe kompetencje niespecjalnie były mile
    widziane podobnie jak wiek nie-emerytalny. Dlatego się nie dziw że
    pierwsze wrażenie jest że szukasz najtańszego pracownika z możliwych.

    > Czy twoim zdaniem powinienem napisać umiejącą lutować i projektować?
    > Tylko jaka wtedy jest szansa, że zgłosi się ktoś co pół życia lutował
    > nie bardzo wiedząc co - przecież tacy też są i akurat w tym przypadku
    > taka osoba jest najbardziej odpowiednia na to stanowisko.
    > Jeśli umiesz lutować i coś więcej a nie możesz znaleźć pracy i wkurzają
    > cię takie ogłoszenia to zastanów się nad sobą.

    Człowieku. Umieściłeś ogłoszenie na grupie dyskusyjnej, a to medium
    służy do wymieniania się wiedzą, doświadczeniami i uwaga, również
    opiniami. Nie życzysz sobie komentarzy i opini pod ofertą, zamieść w
    bardziej adekwatnym do tego miejscu.

    > A chociażby po to żebyś się zastanowił .....

    Zastanowiłem się. Spodobało mi się. Zastaowię się jeszcze raz...

    > Gwarancje marne jak i twoje pojęcie o tym, że na tę grupę trafiają tylko
    > tacy jakich masz na myśli.

    To tak z ciekawości - ile osób z tego konkretnego ogłoszenia Ci odpisało
    lub zgłosiło na rozmowę ? Bo temat na tyle się rozdmuchał, że istnienia
    posta trudno nie zauważyć.

    > Czy to ty przypadkiem nie dyskryminujesz? Jakim prawem zabraniasz mi
    > dawać ogłoszenie i jednocześnie tym których masz na myśli wchodzić na
    > grupę.

    Nikomu nic nie zabraniam ani nie zakazuję.

    > Dlatego namisałem, że może uieć "wyplatać" ale nie musi umieć mierzyć.
    > To tak jak do szwalni szukają kogoś kto umie zszyć wykroje ale
    > niekoniecznie musi umieć wykrajać.

    Po czym wrzucasz to na grupę, która tyczy się głównie projektowania i
    dziwisz się, że ludzie mają uwagi. Mimo wszystko życzę powodzenia przy
    kolejnych próbach.

    Pozdr
    Portal

  • 26. Data: 2011-07-17 14:38:19
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-17 15:54, Portal pisze:

> [...]
    > jakością pracy a wiekiem i płcią tak długo jak mówimy o ludziach z
    > minimum kilkoma latami doświadczenia w zawodzie. Także doświadczenie to

    No ale on nie chciał starego tylko emeryta. Może emerytowanego
    policjanta albo wojskowego? Nie musi być stary. Gdyby napisał, że chce
    stażysty po technikum/studiach to też była by dyskryminacja, ale z kolei
    starych doświadczonych?

    MD

  • 27. Data: 2011-07-17 16:24:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Jul 2011 15:54:35 +0200, Portal napisał(a):

> [...]
    > agencja reklamowa może szukać kobiety lat 20-30 do użyczenia twarzy czy
    > czegoś tam jeszcze na billboardzie i odmowa 60-letniemu facetowi w takim

    Ja sie tam na unijnym prawie nie znam, ale to mi wyglada na
    dyskryminacje. Oferty powinny byc bez zdjec zeby uniknac podejrzen o
    dyskryminacje :-)

    mlody z 30 letnim doswiadczeniem :-)

    J.

  • 28. Data: 2011-07-17 16:26:55
    Temat: Re: Monter elektronik - na cały/niepełny etat lub umowa o dzieło.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Jul 2011 23:00:53 +0200, Irek N. napisał(a):
    > Nie, tak nie jest. Prawdą natomiast jest, że kobiety różnią się od
    > mężczyzn przykładowo...cierpliwością.
    > Przykład będzie:
    > Ilu znacie facetów potrafiących przez 7h dziennie wklepywać słupki z
    > faktur w system informatyczny? Kobiety robią to bez zająknięcia i nie
    > narzekają na monotonię.

    Znac to moze nie znamy, ale fabryki byly i sa pelne mezczyzn przy
    tasmie. No dobra - kobiety tez tam sa.

    J.

  • 29. Data: 2011-07-17 20:13:36
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>

    J.F. wrote:
    > Ja sie tam na unijnym prawie nie znam, ale to mi wyglada na
    > dyskryminacje. Oferty powinny byc bez zdjec zeby uniknac podejrzen o
    > dyskryminacje :-)

    Ale to nie jest żadne "unijne prawo", tylko jak najbardziej polski
    kodeks pracy (dokładnie to art. 18). I jest to prawo do tego stopnia
    egzekwowane, że czytałem już jakiś czas temu o gościu, świeżym
    absolwencie, który wygrał na tej podstawie w sądzie pracy odszkodowanie
    od niedoszłego pracodawcy, który wywalił go od progu z rozmowy, bo
    oferta była skierowana właśnie dla emerytów / rencistów.
    Przy obecnym prawie nie wolno Ci ograniczać puli kandydatów stosując
    inne kryteria niż związane z kompetencjami i warunkami do wykonywania
    tej konkretnej pracy. I będąc pracodawcą warto o tym wiedzieć jak się
    publikuje ofertę, bo w razie takiej wtopy jest to niepodważalny dowód
    dla sądu, że złamałeś postanowienia kodeksu pracy. Natomiast na samej
    rozmowie przecież i tak możesz udupić kandydata bez podania przyczyn i
    dopóki nic nie ma na papierze to Ci sąd pracy może skoczyć.

    > mlody z 30 letnim doswiadczeniem :-)

    Stawiam flaszkę jak mi znajdziesz ofertę z takim wymaganiem. A z drugiej
    strony pod "wieloletnie doświadczenie" spokojnie się kwalifikują
    trzydziestoparolatkowie, zwłaszcza w zawodach do których często się
    idzie bezpośrednio po szkole średniej (a monter PCB do takich akurat
    należy).

    Pozdr
    Portal

  • 30. Data: 2011-07-17 20:16:16
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    W swojej wiadomości J.F. napisał:

    > Znac to moze nie znamy, ale fabryki byly i sa pelne mezczyzn przy
    > tasmie. No dobra - kobiety tez tam sa.

    Witam,
    w montażu powtarzalnej elektroniki w/g mnie o wiele lepiej spisują się
    kobiety.
    Monotonia zabija po kilkuset sztukach każdego faceta jakiego znam
    pracującego u mnie w firmie (obecnie 8 mężczyzn), natomiast kobiety
    de facto emerytki obecnie sprawdzają się idealnie. Rozmawiają w trakcie
    o tym co robią na obiad, co słychać w wnuczków, co u sąsiadki słychać
    itp.
    Chociaż dla nich dioda prostownicza w pojemniku z rezystorami to
    rezystor
    (bo tak jest napisane na pojemniku), radzą sobie nawet z rezystorami
    0805 i układami w obudowach SO8 itp.
    --
    pzdr, j.r.