  • 41. Data: 2011-07-18 22:09:15
    Temat: Re: Monter elektronik - na ca^(3)y/niepe^(3)ny etat lub umowa o dzie^(3)o.
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>

    Dariusz K. Ładziak wrote:
    > Ze służby celnej w międzynarodowym porcie lotniczym zwolniła się
    > ostatnia funkcjonariuszka. Dajemy ogłoszenie politpoprawne, przyjmujemy
    > faceta i każemy mu prowadzić przeszukania osobiste kobiet...

    Dałeś książkowy przykład sytuacji, w której właśnie wolno zawęzić ofertę
    do konkretnej płci, bo ze względu na przepisy lotniskowe (rewizję kobiet
    ma przeprowadzać kobieta, mężczyzn mężczyzna) płeć ma tu bezpośredni
    związek ze zdolnością do wykonywania powierzonego zadania. Osoba
    wystosowująca w tej sytuacji "politpoprawną" ofertę wykazałaby się
    zwykłą ignorancją i nadgorliwością.

    A do lutowania wciąż śmiem twierdzić, że potrzebne jest głównie
    doświadczenie i odpowiednie cechy osobnicze (primo cierpliwość, secundo
    precyzja). Fakt - prawdą jest, że kobiety zwłaszcza z tym pierwszym
    radzą sobie z reguły lepiej, ale też nie ma co demonizować - facet jak
    musi taśmówkę wykonać i ma w ręku odpowiednie kwalifikacje to też da
    radę, najwyżej po paru godzinach zacznie marudzić pod nosem. Ktokolwiek
    piszący jakiś większy kawałek softu z kategorii tych mniej odkrywczych i
    niespecjalnie innowacyjnych (np. przetwarzanie strumienia danych z
    tysiącem if-ów po drodze zgodnie z jakąśtam niewiele dla nas znaczącą
    specyfikacją) też będzie znał ten ból. A jak trzeba zrobić, to trzeba i
    nie ma "a mnie to nudzi".

    Pozdr
    Portal

  • 42. Data: 2011-07-19 10:09:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Portal" napisał
    Dariusz K. Ładziak wrote:

> [...]
    >(rewizję kobiet ma przeprowadzać kobieta, mężczyzn mężczyzna) płeć ma
    >tu bezpośredni związek ze zdolnością do wykonywania powierzonego

    ale
    a) czy ta ksiazka ma moc obowiazujaca ?
    b) czy przepisy lotniskowe sa w randze ustawy ?

    Bo z jednej strony niby macie racje, z drugiej - sa lekarze
    ginekolodzy i jakos maja klientki :-)
    Z trzeciej - a co z parytetem ? Sluzba celna ma zatrudniac 50% kobiet,
    zwolni sie jeden pracownik .. i co ?

    J.

  • 43. Data: 2011-07-19 10:42:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F,

    Tuesday, July 19, 2011, 12:09:17 PM, you wrote:

    [...]

    > Bo z jednej strony niby macie racje, z drugiej - sa lekarze
    > ginekolodzy i jakos maja klientki :-)

    Ginekologów mężczyzn jest więcej. I ponoć pacjentki wolą mężczyzn
    ginekologów...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 44. Data: 2011-07-19 19:17:10
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>

    J.F wrote:

    > a) czy ta ksiazka ma moc obowiazujaca ?

    Ma:
    "Pierwsze wyłączenie z zakresu zakazu dyskryminacji ze względu na płeć
    przewiduje art. 14 ust. 2 dyrektywy 2006/54/WE. Przepis ten stanowi, że
    państwa członkowskie mogą postanowić, iż odmienne traktowanie kobiet i
    mężczyzn w zakresie dostępu do zatrudnienia nie stanowi dyskryminacji,
    jeżeli ze względu na rodzaj pracy, warunki jej wykonywania, płeć stanowi
    prawdziwy i determinujący wymóg zawodowy, z zastrzeżeniem, że cel tego
    odmiennego traktowania jest zgodny z prawem, a wymóg jest proporcjonalny.

    Ustawodawca polski skorzystał z wyżej wymienionej możliwości i w art.
    183b § 2 pkt 1 k.p. zamieścił podobne w swojej treści wyłączenie do
    cytowanego powyżej. Jako przykłady zawodów, w których powyższe
    wyłączenie znajdzie zastosowanie, wskazuje się m.in. aktorstwo, taniec,
    modeling, również prace w służbach zmilitaryzowanych, oddziałach
    specjalnych."

    za http://spp.infor.pl/index.php?act=mprasa&sub=article
    &id=97347

    Uprzedzając czepianie się że funkcjonariusz lotniskowy niekoniecznie
    musi być ze służb zmilitaryzowanych - tam wyraźnie jest napisane że to
    tylko przykłady.

    > b) czy przepisy lotniskowe sa w randze ustawy ?

    Nie muszą być. Wystarczy że są zgodne z prawem, a domyślam się, że są.

    Pozdr
    Portal

  • 45. Data: 2011-07-19 21:53:30
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Ginekologów mężczyzn jest więcej. I ponoć pacjentki wolą mężczyzn

    Pacjentka ma przynajmniej teoretycznie prawo wyboru - czy woli do
    ginekologa - mężczyzny czy kobiety.
    Pasażerka poddana kontroli osobistej wyboru nie ma żadnego. Prosimy do
    pokoju obok, proszę zdjąć majtki i się nachylić...

    --
    Darek

  • 46. Data: 2011-07-19 22:00:41
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4e25fce0$0$2445$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]

    >Pasażerka poddana kontroli osobistej wyboru nie ma żadnego. Prosimy do
    >pokoju obok, proszę zdjąć majtki i się nachylić...

    Sadze ze jednak sie mylisz,
    fakt wyboru nie ma - jest skazana na kobiete ;)

  • 47. Data: 2011-07-19 22:03:09
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Lelek@ napisał:

> [...]
    > i już od dziecka trzymałem lutownicę w ręku :-)
    > Odkąd pamiętam to coś lutowałem. Inni interesowali się piłką nożną, a ja
    > czytałem "Nowoczesne zabawki" i "Pies elektroniczny.." Zostało mi do
    > dzisiaj.
    > Jak kończyłem studia to miałem doświadczenie i została mi ta pasja do
    > dzisiaj.
    > Ale byli tacy co w ogóle nie rozróżniają optycznie elementów do dnia
    > dzisiejszego, zostali fizolami w firmach handlowych (ci lepsi). Może na
    > papierze jak napisane dioda to wiedzą, że to dioda ale jakby dać do ręki

    Jeju, pies elektroniczny - podwozie mieliśmy, ślimakową przekładnię
    sterującą, parę innych tematów odciągnęło nas od kontynuacji psa... W
    tym zrobienie licencji krótkofalowca i trzy lata uczenia klasy fizyki za
    wychowawcę - opierdalacza (brał od łebka z pierwszej ławki Przegląd
    Sportowy, szedł na zaplecze i tyle go widzieliśmy...)

    I dziwne - to było technikum chemiczne - chyba dlatego zostałem nie
    klasycznym elektronikiem a technologiem elektronowym...

    --
    Darek

  • 48. Data: 2011-07-20 21:39:28
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Waldek napisał:

    > Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał
    > w wiadomości news:4e25fce0$0$2445$65785112@news.neostrada.pl...

    > Sadze ze jednak sie mylisz,
    > fakt wyboru nie ma - jest skazana na kobiete ;)

    Ale tu ktoś właśnie proponował politpoprawność do sześcianu przy naborze
    pracowników - więc nie można na stanowisko kontrolera osobistego
    pasażerek odrzucić faceta... I w efekcie facet będzie dłubał w piździe
    pasażerkom - jednym się nawet to może spodobać (zwłaszcza zakonnicom? Do
    syta i bez grzechu?), innym niekoniecznie - mają prywatnych grzebaczy...

    --
    Darek