  • 21. Data: 2012-05-22 15:20:05
    Temat: Re: Monitory va lub ips 120 hz
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 May 2012, Jan Rudziński wrote:

    > A tak z ciekowości - czy są już jakieś znormalizowane formaty dla zdjęć 3D?

    JPS.
    De facto JPG, z wymogiem parzystej liczby poziomych pikseli.
    Można więc "poskładać" zdjęcia dowolnym programem graficznym
    pozwalajacym ciac z dokładnoscia do piksela, zapisac jako JPG
    i zwyczajnie przemianowac.

    > Chodzi mi o to, czy z dwóch zdjęć mogę jakimś programem zrobić jeden plik,
    > który pokaże się poprawnie na ekranie większości telewizorów 3D?

    TELEWIZORÓW??
    Nie mam pojęcia!

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2012-05-22 15:25:47
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

> [...]
    > Można więc "poskładać" zdjęcia dowolnym programem graficznym
    > pozwalajacym ciac z dokładnoscia do piksela, zapisac jako JPG

    No wiesz, do większości współczesnych telewizorów wtykasz pendrive'a ze
    zdjęciami i pokazuje jpg.
    Myślałem, że telewizory 3D mają tak samo, tylko dodatkowo w 3D...

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 23. Data: 2012-05-22 20:45:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 May 2012, kamil wrote:

    [...do mnie, streszczajac - wywodziłem dlaczego IMO ani MVA ani
    IPS nie maja szans na "bezzakłóceniowe" wyswietlanie obrazu
    stereo 60Hz...]

    > Tyle dywagacji, ale telewizory 3d z aktywnymi okularami są na rynku od
    > dłuższego czasu (choćby 55" Samsunga) i działają, a paneli TN tam nie
    > uświadczysz.

    No żesz, drogi Watsonie, w konfuzyję wasć mnie wprawiłes, aż
    zajrzałem do specyfikacyj (korekta nie poprawiać).
    I wiesz co?
    Nie uswiadczysz tam również żarówek, działa elektronowego (i reszty
    CRT), halogenów, ba, nie uswiadczysz LCD (chyba że ma z boku jakis panel
    pomocniczy, nie sprawdzałem).

    Pic polega na tym że toto ma wyswietlacz LED!

    "Prawdziwe LED", a nie to co pod nazwa LED występuje w sklepach i na
    allegro, a jest de facto "monitorem LCD z podswietlaniem LED"!

    Może by tak zapodać guglowi "Samsung AMOLED", co? ;)

    Przecież LEDy maja czas reakcji mierzony nie w mili, a w mikrosekundach,
    więc taki drobiazg jak 600 (szesćset) Hz jest dla takiego panelu bez
    znaczenia, spokojnie można jeszcze ze 100x podkręcić (razy, nie procent)
    no powiedzmy, o ile sygnal się wprowadza szeregowo, to jest pewien
    kłopot (jak na dzisiejsze standardy), ale już wyswietlanie obrazów
    generowanych przez "procesory w srodku" nie jest problemem.

    Można by się rozwiesc nad kilka problemami przy tej technologii, od
    tego że jest łatwo zrobić *DUŻY* panel, z wyznacznikiem wielkosci
    piksela, zas nadziubdzianie mikropikseli na tak malutki monitor
    jak 27 cali :P sprawia pewien kłopot, tudzież że barierę ekonomiczna
    stanowi patent Kodaka na LEDy organiczne (do tego nietrwałe,
    czyli pytasz watkotwórcę czy na pewno jest chętny na kupno
    modelu o ktorym "mówi się że za dwa lata jakosc obrazu zacznie
    się pogarszać", to jest dla bogatych ludzi, których stać na
    kolejne 55" za dwa lata), ale w zasadzie to ja się obronię
    krótkim: a gdzie tu widziałes IPS lub MVA, bo o tym była mowa?

    :D

    Problemem zasadniczym jest fakt, że ze względu na cenę monitory
    LED nie sa dostępne dla przeciętnego zjadacza chleba.
    Jak dotad oczywiscie.
    Dlatego (jak mniemam) pytanie było o IPS lub MVA :)

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2012-05-22 21:30:23
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/05/2012 19:45, Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > allegro, a jest de facto "monitorem LCD z podswietlaniem LED"!
    >
    > Może by tak zapodać guglowi "Samsung AMOLED", co? ;)

    No to zapodaj mu też Sony Bravia KDL-55EX723 na panelu PVA z 3D i
    odświeżaniem 200Hz.

    Checkmate.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 25. Data: 2012-05-22 21:56:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 May 2012, kamil wrote:

    > No to zapodaj mu też Sony Bravia KDL-55EX723 na panelu PVA z 3D i
    > odświeżaniem 200Hz.
    >
    > Checkmate.

    Wychodzi że z zastrzeżenia patentu nici :]
    Thx za upór :), pozostaje pytanie czemu on ma "tylko" 55 cali.
    No to pas, czekamy na monitor LED-LCD z PVA!

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2012-05-23 00:43:26
    Od: mt <f...@i...pl>

    kamil pisze:

    > No to zapodaj mu też Sony Bravia KDL-55EX723 na panelu PVA z 3D i
    > odświeżaniem 200Hz.

    Ale tam jest to, o czym już Ci wcześniej wspominałem, ten TV sprzętowo
    obsługuje co najwyżej 100 Hz (zresztą jest to nawet w opisach tego
    telewizora), a reszta załatwiana jest programowo w postaci myków z
    jakimś backlight flashing czy inną technologią konwersji klatek, on na
    wejściu na pewno nie przyjmuje powyżej 100 Hz. Póki co specyfikacja 3D
    Vision nvidii (a jest to afaik jedyny uniwersalny jednomonitorowy system
    3D na PC-ta) wymusza pełną sprzętową obsługę 120 Hz, a takich paneli
    innych niż TN na dzień dzisiejszy nie ma.

    --
    marcin

  • 27. Data: 2012-05-23 09:17:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 May 2012, mt wrote:

    > Ale tam jest to, o czym już Ci wcześniej wspominałem, ten TV sprzętowo
    > obsługuje co najwyżej 100 Hz
    [...]
    > Póki co specyfikacja 3D Vision nvidii (a
    > jest to afaik jedyny uniwersalny jednomonitorowy system 3D na PC-ta) wymusza
    > pełną sprzętową obsługę 120 Hz

    Prawdę mówiac, sprzęt działa ze 100Hz niezależnie od tego czy
    "oficjalna" specyfikacja przewiduje (wbudowane w drivery NVidii
    sa wartosci 100, 110 i 120Hz)
    Nie szukałbym więc "dziury" w niemożliwosci działania okularów,
    ale jest prawdopodobne że masz rację iż jest to jakis "nieNvidiowy"
    system, niekompatybilny z tym co jest od lat dostępne w pecetach :)
    (może to okreslenie jest zbyt ogólne, w końcu było kilka modeli
    monitorów pecetowych które również nie były "NvidioElsoPochodnymi",
    z podstawowa wada taka, że stereo mogły w nich działać tylko
    dedykowane programy - producent zarzuca "linię" i nabywca zostaje...
    no własnie)

    > a takich paneli innych niż TN na dzień
    > dzisiejszy nie ma.

    No, może z LEDowymi, chyba też to nazywa się "panel" :)
    (55" może być trochę przyduże, ale jak ktos ma duży pokój i jest
    dalekowidzem, to czemu nie ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2012-05-23 16:14:14
    Od: mt <f...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > z podstawowa wada taka, że stereo mogły w nich działać tylko
    > dedykowane programy - producent zarzuca "linię" i nabywca zostaje...

    Zgadza się, że te 100 Hz to jest minimum, które powinno wystarczyć,
    aczkolwiek w świetle dziennym lepiej jechać na 120 i ewentualnie
    zmniejszyć do 100 w przypadku nieciągłego oświetlenia wokół miejsca
    pracy. Chodziło mi natomiast o te 200 Hz podawane przez kamila, że jest
    to wartość marketingowa, a znakomita większość konstrukcji tv opisywana
    jako 3D ready (czy jak tam to zwał) i teoretycznie odtwarzająca 120, w
    rzeczywistości ma zamontowane filtry 60 Hz a podwojenie liczby
    wyświetlanych klatek jest programowe.
    A co do kompatybilności, to chyba żaden producent oprogramowania z
    branży GIS/CAD (a to mnie interesuje) nie deklaruje zgodności z
    jakimkolwiek "telewizyjnym" systemem 3D.

    > No, może z LEDowymi, chyba też to nazywa się "panel" :)
    > (55" może być trochę przyduże, ale jak ktos ma duży pokój i jest
    > dalekowidzem, to czemu nie ;))

    Aż tak dużego biurka nie mam, dalekowidzem też nie jestem ;) Skończy się
    pewnie na jakimś 23 - 24" panelu TN, drogie nie są (zwłaszcza w
    porównaniu z oprogramowaniem), a jak za jakiś czas pojawi się coś
    lepszego, to wtedy się wymieni :)

    --
    pozdrawiam
    marcin

  • 29. Data: 2012-05-26 00:51:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 May 2012, Jan Rudziński wrote:

    > No wiesz, do większości współczesnych telewizorów wtykasz pendrive'a ze
    > zdjęciami i pokazuje jpg.
    > Myślałem, że telewizory 3D mają tak samo, tylko dodatkowo w 3D...

    W sumie ciekawe, że nikt nie potwierdził i nikt nie zaprzeczył :)
    (ja np. dalej nie wiem, a .jps już parę lat ma, mogliby zaimplementować)

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2012-05-26 02:38:39
    Od: mt <f...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > W sumie ciekawe, że nikt nie potwierdził i nikt nie zaprzeczył :)
    > (ja np. dalej nie wiem, a .jps już parę lat ma, mogliby zaimplementować)

    Teoretycznie powinien wystarczyć jpg, png, czy jakiś tiff z odpowiednio
    złożonych obrazów źródłowych, przecież przeglądarki czy edytory stereo
    nie robią nic innego jak składają ze sobą obrazy w blok. No chyba, że
    telewizor miałby w locie składać takie obrazy, to wtedy nie pomogę, bo
    za bardzo się nie orientuję, jaki soft w telewizorach jest załączony.

    --
    marcin