  • 1. Data: 2012-05-15 23:58:40
    Temat: Inne matryce - może Leica skorzysta
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Pomysł z czarno-białą matrycą jest ciekawy, więc może pojawią się jeszcze
    inne niekonwencjonalne rozwiązania?

    Mam kilka pomysłów, ale ponieważ i tak nie mam ich jak zrealizować,
    to rozdaję za darmo.

    1. Matryca z nieregularnym rozkładem pikseli. Podobnie jak w oku:
    http://www.kybervision.com/Blog/files/pasted-graphic
    -4.jpg
    Zaleta: brak interferencji na fotografowanych regularnych wzorach.

    2. Matryca ze zmienną gęstością pikseli: gęstsza w centralnej części,
    rzadsza z brzegów.
    Zalety:
    - możliwość częściowej implementacji "zooma" bez ruszania obiektywem
    - możliwość zapisu zdjęcia o zmiennej rozdzielczości. Centralna
    scena zapisana dokładnie, brzegi mniej dokładnie (na brzegach
    i tak obiektywy dają gorszy obraz, szkoda pikseli).

    3. Matryca z więcej niż 3 kanałami. Dodatkowo podczerwień albo/i węższe
    zakresy w paśmie widzialnym. Zaleta: możliwość uzyskania ciekawszych
    efektów barwnych już po wykonaniu zdjęcia oraz możliwość zwiększenia
    czułości w wybranym kanale.

    4. Ruchome kółko z filtrami barwnymi przed matrycą (jak w projektorach DLP)
    zamiast miniaturowych, stałych filtrów. Zaleta: możliwość uzyskania
    pełnej rozdzielczości w każdym z kanałów RGB, możliwość uzyskania
    więcej niż 3 kanałów, możliwość włączenia trybu "Leica B&W".

    P.

  • 2. Data: 2012-05-16 01:15:59
    Temat: Re: Inne matryce - może Leica skorzysta
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-05-15 23:58, Piotrne wrote:
> [...]
    -4.jpg
    > Zaleta: brak interferencji na fotografowanych regularnych wzorach.

    Są już matryce, które mają w różny sposób rozmieszczone filtry/soczewki,
    chyba od fuja. Furory nie zrobiło. Natomiast odczyt z takiej matrycy z
    pikselami jak u Ciebie to jak by się niby odbywał?
    Zresztą morę można sobie zrobić nawet skalując zdjęcie po zrobieniu go. Od
    tego więc nie uciekniesz. A pozbyć się tego cyfrowo dość łatwo, dlatego
    już są aparaty bez AA, z dobrym CPU.

> [...]
    > scena zapisana dokładnie, brzegi mniej dokładnie (na brzegach
    > i tak obiektywy dają gorszy obraz, szkoda pikseli).

    Nie ma to sensu i jest nieopłacalne.

> [...]
    > zakresy w paśmie widzialnym. Zaleta: możliwość uzyskania ciekawszych
    > efektów barwnych już po wykonaniu zdjęcia oraz możliwość zwiększenia

    Ilu userów się tym pobawi? Ile wykorzysta na co dzień?
    Zresztą Ci sobie kupią takie C 20DA. Cała reszta będzie chciała najlepsze
    jak to tylko się da ISO i zdjęcia takie, jakie robi się normalnie.

> [...]
    > pełnej rozdzielczości w każdym z kanałów RGB, możliwość uzyskania
    > więcej niż 3 kanałów, możliwość włączenia trybu "Leica B&W".

    Musiałbyś zrobić trzy klatki i je złożyć, a będą się różnić o czas, takie
    coś ma sens tylko realnie z statywu.

    Gdzie Twoja odkryta Ameryka?

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 3. Data: 2012-05-16 09:11:20
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrne" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    -4.jpg
    > Zaleta: brak interferencji na fotografowanych regularnych wzorach.

    Matryca TowerSemics s odak 14n miała maskę semistochastyczną.

> [...]
    > scena zapisana dokładnie, brzegi mniej dokładnie (na brzegach
    > i tak obiektywy dają gorszy obraz, szkoda pikseli).
    Koszmar dla technologa... Zaletą regularnej matrych jest jej prosta obsługa

> [...]
    > zakresy w paśmie widzialnym. Zaleta: możliwość uzyskania ciekawszych
    > efektów barwnych już po wykonaniu zdjęcia oraz możliwość zwiększenia
    Było w filmie i u pięknych i miłych stworzeń rasy kobieta (ponoć u dużej ich
    części występują dodatkowe receptory) :) .
    Pytanie ino po co, skoro i tak nic tego nie zreprodukuje...

> [...]
    > pełnej rozdzielczości w każdym z kanałów RGB, możliwość uzyskania
    > więcej niż 3 kanałów, możliwość włączenia trybu "Leica B&W".

    Było. W pierwszych kolorowych skanerach oraz w przystawkach OIDP DicoMed.
    2MP wystarczało do wydruku A3 w super jakości.

  • 4. Data: 2012-05-16 15:43:13
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 15.05.2012 Piotrne <p...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Pomysł z czarno-białą matrycą jest ciekawy, więc może pojawią się jeszcze
    > inne niekonwencjonalne rozwiązania?
    >
    > Mam kilka pomysłów, ale ponieważ i tak nie mam ich jak zrealizować,
    > to rozdaję za darmo.

    Ogólnie bez sensu pomysły, bez przyszłości. Ja mam za to pomysł aby każdy pix
    rejestrował dodatkowo odległość od punktu który rejestruje, łatwo by się wtedy
    zdjęcie rozwarstwiało wg odległości itd. - to ma sens :) Tyle punktów AF ile
    pixli by musiało być ;)

  • 5. Data: 2012-05-16 17:47:45
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-05-16 15:43, Sergiusz Rozanski pisze:

    > Ogólnie bez sensu pomysły, bez przyszłości.

    Dosyć zabawne zestawienie odpowiedzi: w jednej informacje, że takie
    rozwiązania już zostały opracowane i wdrożone, w innych - że są bez sensu.
    Ale dziękuję :)

    P.

  • 6. Data: 2012-05-16 19:18:33
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Piotrne" <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Dosyć zabawne zestawienie odpowiedzi: w jednej informacje, że takie
    > rozwiązania już zostały opracowane i wdrożone, w innych - że są bez
    > sensu.

    Ale chyba dostrzegasz, że nie ma tu sprzeczności, bo czasem trzeba
    coś zrobić, żeby przekonać się, że jest bez sensu? :)

    Fuji np. stworzyło matrycę z inaczej ułożonymi subpikselami (BTW:
    już na starcie pisałem, że ułożyłbym to inaczej... :)) No i co? I od
    samego początku bujają się z tzw. 'white orbs' - próbowali to
    zlikwidować software'owo, ale kolejne poprawki firmware'u niewiele
    wniosły:

    http://www.google.pl/search?as_st=y&tbm=isch&hl=pl&a
    s_q=&as_epq=white+orbs&as_oq=fuji+fujifilm&as_eq=&im
    gsz=&imgar=&imgc=&imgcolor=&imgtype=&cr=&as_sitesear
    ch=&safe=off&as_filetype=&as_rights=&biw=1024&bih=69
    6&sei=5d6zT6XyMuKE4gTH4PinCQ

    No i ostatnio coś mi mignęło o akcji wymiany matryc! Tych
    wspaniałych, tych nowatorskich i wynalazkowych! (nie chciało mi się
    tylko doczytać, czy mowa o wymianie w przyszłych modelach, czy też
    chodzi o znacznie droższą akcję wymiany w już sprzedanych aparatach).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 7. Data: 2012-05-17 10:32:42
    Od: Remigiusz Zukowski <r...@g...com>

> [...]

    > zdjęcie rozwarstwiało wg odległości itd. - to ma sens :) Tyle punktów AF ile

    Już jest i to nawet kamera video: Microsoft Kinect. Tylko rozdzielczość
    nie powala (640 x 480)

    pozdrawiam

    Remigiusz

  • 8. Data: 2012-05-22 15:05:41
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2012-05-15 23:58, Piotrne pisze:
    > Pomysł z czarno-białą matrycą jest ciekawy, więc może pojawią się jeszcze
    > inne niekonwencjonalne rozwiązania?
    >
    > Mam kilka pomysłów, ale ponieważ i tak nie mam ich jak zrealizować,
    > to rozdaję za darmo.

    To ja dorzucę ... wykonana na wycinku kuli - na forach przestaną
    narzekać, że ultra szeroki obiektyw robi skrajne głowy w ogórki.

    I nadymana pneumatycznie żeby do ogniskowej się adaptowała...

    A jaki czad by był, jakby monitor do tych zdjęć był też w wycinku
    kuli... mógłby być cz-b i sygnowany w/w firmą ...

  • 9. Data: 2012-05-28 21:12:05
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 22.05.2012 Jacek Czerwinski <...@...z.pl> napisał/a:

    > A jaki czad by był, jakby monitor do tych zdjęć był też w wycinku
    > kuli... mógłby być cz-b i sygnowany w/w firmą ...

    Nie wiedziałem że tak szybko pojawi się post kogoś kto nie zna
    monitora CRT z kineskopem z wycinka kuli :)

  • 10. Data: 2012-06-06 12:24:08
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-05-28 21:12, Sergiusz Rozanski pisze:

    > Nie wiedziałem że tak szybko pojawi się post kogoś kto nie zna
    > monitora CRT z kineskopem z wycinka kuli :)

    Ale nie ten znak krzywizny! Ma być wklęsły od strony patrzącego ;)