    From: mt <f...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Monitory va lub ips 120 hz
    Date: Wed, 23 May 2012 16:14:14 +0200

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > "oficjalna" specyfikacja przewiduje (wbudowane w drivery NVidii
    > sa wartosci 100, 110 i 120Hz)
    > Nie szukałbym więc "dziury" w niemożliwosci działania okularów,
    > ale jest prawdopodobne że masz rację iż jest to jakis "nieNvidiowy"
    > system, niekompatybilny z tym co jest od lat dostępne w pecetach :)
    > (może to okreslenie jest zbyt ogólne, w końcu było kilka modeli
    > monitorów pecetowych które również nie były "NvidioElsoPochodnymi",
    > z podstawowa wada taka, że stereo mogły w nich działać tylko
    > dedykowane programy - producent zarzuca "linię" i nabywca zostaje...

    Zgadza się, że te 100 Hz to jest minimum, które powinno wystarczyć,
    aczkolwiek w świetle dziennym lepiej jechać na 120 i ewentualnie
    zmniejszyć do 100 w przypadku nieciągłego oświetlenia wokół miejsca
    pracy. Chodziło mi natomiast o te 200 Hz podawane przez kamila, że jest
    to wartość marketingowa, a znakomita większość konstrukcji tv opisywana
    jako 3D ready (czy jak tam to zwał) i teoretycznie odtwarzająca 120, w
    rzeczywistości ma zamontowane filtry 60 Hz a podwojenie liczby
    wyświetlanych klatek jest programowe.
    A co do kompatybilności, to chyba żaden producent oprogramowania z
    branży GIS/CAD (a to mnie interesuje) nie deklaruje zgodności z
    jakimkolwiek "telewizyjnym" systemem 3D.

    > No, może z LEDowymi, chyba też to nazywa się "panel" :)
    > (55" może być trochę przyduże, ale jak ktos ma duży pokój i jest
    > dalekowidzem, to czemu nie ;))

    Aż tak dużego biurka nie mam, dalekowidzem też nie jestem ;) Skończy się
    pewnie na jakimś 23 - 24" panelu TN, drogie nie są (zwłaszcza w
    porównaniu z oprogramowaniem), a jak za jakiś czas pojawi się coś
    lepszego, to wtedy się wymieni :)

    --
    pozdrawiam
    marcin