  • 11. Data: 2012-10-21 22:16:44
    Temat: Re: Monitor LCD - poza częstotliwością
    Od: "atna" <a...@w...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:XnsA0F3DA21D4DC7elektronik@localhost.net...

    > napisz jaki jest producent i typ tego monitora

    Belinea BT10003. Sam monitor jest dobry. Podłączyłam do laptopa i obraz
    fajny. Kable również dobre, bo do lapka tym samym kablem sygnałowym
    podłączyłam.

    Spróbowałam podłączyć do stacjonarnego jako drugi monitor. Tym razem przez
    przejściówkę do gniazda DVI.

    Monitor cały czas czarny. Po uruchomieniu systemu weszłam do panelu
    sterowania Catalysta.
    Drugi monitor jest widoczny. Włączyłam go w panelu, próbowałam dać sklonuj,
    rozszerz itp.
    Ustawiłam na drugim monitorze rozdzielczość 1440x900.
    Zero reakcji - ekran na nim czarny.
    Przy podłączeniu przez tę przejściówkę to już nawet na częstotliwość się nie
    skarżył. Na nic się nie skarżył. Czarno mu i tyle.

    Tak, to " poza częstotliwością" to była informacja podana przez monitor a
    nie przez komputer czy system operacyjny. To monitor usiłował powiedzieć co
    mu dolega ;)

    Przy pierwszych próbach z samym LCD, system się uruchamiał normalnie, tylko
    ja niczego nie widziałam i po odczekaniu na ślepo kilku minut, żeby się
    porządnie wsio uruchomiło wciskałam guzik coby go na oślep zamknąć.

    Wygląda to tak, jakby monitor nie dogadywał się z kartą grafiki.

    Jutro spróbuję wywalić sterowniki, hmm...

    Wyłamywać piny? Trochę wandalizm jakiś :)))
    Jednak jeśli miałoby to pomóc, to hmm...

    Dziękuję za wszystkie rady i zainteresowanie problemem.

    Przepraszam, że tak zbiorczo wszystkim w jednej wiadomości odpisuję.

    Co do Outlooka, ano... prawie wcale z grup dyskusyjnych już nie korzystam
    ostatnio, więc myślę, że jak raz od wielkiego dzwonu z OE wyślę wiadomość,
    to czytelnicy jakoś to przeżyją :)))
    Parę lat temu sporo gawędziłam na grupach, zawsze pisałam z OE i miałam go
    poprawnie skonfigurowanego. Teraz już nawet nie grzebałam w outlookowych
    ustawieniach.

    Przebolicie i wybaczycie Państwo mili? ;))

    Pozdrawiam, Ania.

  • 12. Data: 2012-10-21 22:44:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Oct 2012 22:16:44 +0200, atna napisał(a):

    > Przebolicie i wybaczycie Państwo mili? ;))

    Ech, lepiej zainstaluj sobie Operę :)
    --
    Jacek

  • 13. Data: 2012-10-21 22:51:00
    Od: "atna" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ech, lepiej zainstaluj sobie Operę :)

    Straszny dwór czy Halkę :)

    ... mam zainstalowaną, ale tylko jako kontrolną przeglądarkę, jeśli coś mi w
    Maxthonie (starszej wersji, bo nowej nie lubię) nie działa jak powinno :)

  • 14. Data: 2012-10-21 23:02:39
    Temat: Re: Monitor LCD - poza częśtotliwością
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "atna" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dzisiaj spróbowałam podłaczyć monitor LCD (kabel sygnałowy włożyłam do
    > tego samego gniazda, do którego był podpięty kabel monitora CRT).

    Sprawdź czy nie masz w monitorze innego gniazda (DVI lub HDMI) i podłącz nim
    (być może odpowiedni kabel dostałaś razem z monitorem).

    > Po włączeniu komputera od razu na monitorze pojawiła się informacja - poza
    > częśtotliwością. Nie miałabym szans nawet do biosa wejść.

    Do biosu wejdź "na czuja" (wiesz w którym momencie po włączeniu komputera
    trzeba wcisnąć odpowiedni klawisz).

    > Przed podmianą monitora zmieniłam w systemie odświeżanie na 60Hz i
    > rozdzielczość na 800x600.

    Czyli jak już uruchomi się windows to dalej jest miaszmasz na ekranie?

    > Gdyby informacja pojawiła się w momencie uruchamiania Windowsa, to
    > myślałabym, że coś nie tak z ustawieniami w systemie, ale pojawia się
    > zaraz po uruchomieniu komputera.
    >
    > Teraz pora na inteligentne pytanie - o co chodzi, co robię źle, co mam
    > zrobić, żeby było dobrze?

    Z tym Radeonem 9600 pewnie dostałaś przelotkę z DVI na DSUB. Podłącz tą
    przelotkę, stary monitor podłącz do dotychczasowego gniazda, a nowy podłącz
    przez przelotkę. I sprawdź co wtedy się dzieje.

  • 15. Data: 2012-10-21 23:26:30
    Od: "atna" <a...@w...pl>

    Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "atna" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Sprawdź czy nie masz w monitorze innego gniazda (DVI lub HDMI) i podłącz
    > nim (być może odpowiedni kabel dostałaś razem z monitorem).

    Tak, przed chwilą w odpowiedzi na post PiteRa opisałam próby podłaczenia
    monitora przez przejściówkę do gniazda DVI (jako drugi monitor, grubasa już
    zostawiłam na wszelki wypadek, żeby znowu nie zostać ślepa z uruchomionym
    systemem i jak to już wyżej opisałam - dobrze zrobiłam, bo cieńki pozostał
    czarny).

    > Do biosu wejdź "na czuja" (wiesz w którym momencie po włączeniu komputera
    > trzeba wcisnąć odpowiedni klawisz).

    O biosie napisałam tylko tak, żeby zaznaczyć, że na monitorze nie widać
    niczego, poza pochodzącym z monitora info że się czuje "poza
    częstotliwością". Zarówno od razu po uruchomieniu komputera jak i potem przy
    starcie systemu i po uruchomieniu systemu - nic tylko czarny ekran i
    migająca co chwilę informacja - poza częstotliwością.

    Na oślep do biosa może bym się wstrzeliła, ale gmerać w nim po omacku nie
    czuję się na siłach :)))

    > Czyli jak już uruchomi się windows to dalej jest miaszmasz na ekranie?

    E tam miszmasz - czarno i poza częstotliwością, ładnie, na środku ekranu,
    porządnie :)

    Że Windows się uruchomił całkowicie, to tylko miałam nadzieję, bo zostawiłam
    kompa szumiącego przez około 10 minut, no bo staruszek, powolny a potem
    wcisnęłam guzik i wyłączyłam. Źle się pracuje z kompem gdy monitor czarny :S

    Ale gdy wróciłam do grubasa, to owszem miszmasz był, bo przy 60Hz tak mi
    obraz miga, że oczy bolą. Pierwsze co zrobiłam to zmieniłam rozdzielczość i
    do 100Hz wróciłam.

    > Z tym Radeonem 9600 pewnie dostałaś przelotkę z DVI na DSUB. Podłącz tą
    > przelotkę, stary monitor podłącz do dotychczasowego gniazda, a nowy
    > podłącz przez przelotkę. I sprawdź co wtedy się dzieje.

    No dzieje się. Stary monitor pięknie się sprawuje, nowy czarny cały z
    wyjątkiem obudowy, bo białą ma :(
    CCC panel, widzi drugi monitor a monitor ma to gdzieś. Tak jak opisałam
    wyżej.

    Pozdrawiam, A.

  • 16. Data: 2012-10-22 00:14:00
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > No dzieje się. Stary monitor pięknie się sprawuje, nowy czarny cały z
    > wyjątkiem obudowy, bo białą ma :(
    > CCC panel, widzi drugi monitor a monitor ma to gdzieś. Tak jak opisałam
    > wyżej.

    Możesz jeszcze spróbować podłączyć sam LCD przelotką przez drugie gniazdo,
    ale minimalna szansa że pomoże.
    Nie widzę innego wyjścia niż wymiana karty graficznej (ale te stare karty
    graficzne AGP są bardzo tanie w komisach / na Allegro).

  • 17. Data: 2012-10-22 01:34:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    atna pisze tak:

> [...]
    > normalnie, tylko ja niczego nie widziałam i po odczekaniu na ślepo
    > kilku minut, żeby się porządnie wsio uruchomiło wciskałam guzik

    nie jesteś taka zielona jak piszesz :)

    > Wygląda to tak, jakby monitor nie dogadywał się z kartą grafiki.

    tak stąd pomysł wyłamania w kablu pinów przez które gadają (chyba że
    jest na odwrót i Radeon musi się dogadać zanim ustawi 640x480 to już w
    ogóle problem).

    > Dziękuję
    > Przepraszam

    Boh co za kulturalny poster ;)

    --
    Piter

  • 18. Data: 2012-10-22 04:14:48
    Od: "Kamil" <n...@g...com>

    Użytkownik "PiteR" napisał:

    > Wyłącz komp i uruchom go w trybie awaryjnym przez trzymanie F8 podczas
    > startu. Potem wejdź do menadzera urządzeń

    Przeczytaj dokładnie pierwszy post i zastanów się zanim znów coś palniesz.

    Pzdr

  • 19. Data: 2012-10-22 04:17:56
    Temat: Re: [OT] Monitor LCD - poza częśtotliwością
    Od: "Kamil" <n...@g...com>

    Użytkownik "JoteR" napisał:

    > Zresztą brak deklaracji kodowania nie ma nic wspólnego z takim czy innym
    > czytnikiem. Po co więc ta krucjata?

    jak to nie ma? Jak w swoim OE nie skonfiguruję właściwie charsetu to
    najczęściej widzę krzaki zamiast liter.

    Pzdr

  • 20. Data: 2012-10-22 04:19:32
    Od: "Kamil" <n...@g...com>

    Użytkownik "PiteR" napisał:

    > hehe no w sumie tak :)

    > nie wiemy czy system się ładuje czy stoi to
    >
    > -wywaliłbym sterownik jeszcze na starym monitorze
    > -podmienił kabel vga na inny
    > -wyłamał w kablu piny 11, 12,15

    Przestaniesz wreszcie bredzić?

    Pzdr