  • 11. Data: 2010-10-08 08:30:20
    Temat: Re: Monitor Eizo vs Mac
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-10-07 19:04:17 +0200, Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> said:

    > Monitory Apple ustępują jakościowo nawet tanim modelom EIZO, więc wybór
    > jest prosty.

    Skoro użyłeś tak ogólnikowego stwierdzenia, to odpiszę równie
    ogólnikowym: bezydura. A w szczegółach, to S2431W był na tym samym
    poziomie jakości obrazu, co Apple Cinema Display 23". Problemy
    techniczne z moich obserwacji też były znacznie bardziej wyolbrzymione.
    To w czym Eizo było wyraźnie lepsze, to gwarancja i regulowana podstawa.

    Co do tytułowego pytania - mimo że jestem makofilem, to monitora od
    nich bym nie kupił - to jest ta dziedzina, gdzie dizajn i bajerki
    przekładają się negatywnie na funkcjonalność (np. glossy, brak
    regulacji wysokości, ambient light sensor). Widzę że budżet nie jest
    większym problemem, więc zrób sobie przysługę i kup jeszcze kalibrator.

    de Fresz

  • 12. Data: 2010-10-08 08:32:28
    Od: "usenet user" <usenet_user_usun@usun_op.pl>

    Użytkownik "Tom01" <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> napisał w wiadomości
    > Monitory Apple ustępują jakościowo nawet tanim modelom EIZO, więc wybór
    > jest prosty. Co do komfortu pracy i rozważania IPS'owych monitorów
    > graficznych (2490WUXi), warto takie kupować, jeśli dysponuje Pan
    > przygotowanym pomieszczeniem i oświetleniem do takiego monitora. Inaczej
    > będzie Pan w całej rozciągłości podziwiał ich wady zamiast zalet.

    Moglby Pan szerzej napisac o wadach ktore wyjda w nieprzygotowanym
    srodowisku?

    Jaki zatem monitor 24" ktory bedzie stal na domowym biurku, proponuje Pan do
    obrobki fotografii i ogolnej pracy biurowej (gry i filmy nieistotne)?

    u.u.

  • 13. Data: 2010-10-08 12:44:56
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 10-10-08 07:24, ...::QRT::... pisze:
    > a tak swoją drogą sie zapytam - na czym polega i jak winno wygladać
    > przygotowanie pomieszczenia i oświetlenia w takim pomieszczeniu?

    Monitory mają swoje własciwe punkty czerni i bieli przy których pracują
    najlepiej, tj mają najmniejsze błedy wyświetlania. Kombinacja granic
    dynamiki z oświetleniem powinna być taka, aby biel nie raziła w oczy i
    czerń nie "świeciła".

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 14. Data: 2010-10-08 13:26:04
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Fri, 08 Oct 2010 14:44:56 +0200, Tom01 napisał(a):

> [...]
    > najlepiej, tj mają najmniejsze błedy wyświetlania. Kombinacja granic
    > dynamiki z oświetleniem powinna być taka, aby biel nie raziła w oczy i

    rozumiem ale w zasadzie czym sie powinno oświetlać takie pomieszczenia i w
    jakie sposób?
    Jak to robić np ciemny pochmurny dzień i wystepuje mieszanie światła
    sztucznego z naturalnym, a jak wtedy gdy jest ciemno.

  • 15. Data: 2010-10-08 14:02:53
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 10-10-08 15:26, ...::QRT::... pisze:
    > Jak to robić np ciemny pochmurny dzień i wystepuje mieszanie światła
    > sztucznego z naturalnym, a jak wtedy gdy jest ciemno.

    Upraszając sprawę, w pomieszczeniu powinno być cały czas na tyle jasno,
    aby biel monitora i biel zwykłej kartki papieru była podobna. Oczywiśie
    chodzi o jasność, nie odcień.

  • 16. Data: 2010-10-08 14:13:00
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 10-10-08 10:32, usenet user pisze:
    > Moglby Pan szerzej napisac o wadach ktore wyjda w nieprzygotowanym
    > srodowisku?

    Monitory LCD źle zachowują się przy słabym oświetleniu. Wykazują wówczas
    "świecenie" czerni, defakty/plamy podświetlenia. Aby to minimalizować
    ustawia się podświetlenie na niskie wartości co skutkuje, szczególnie w
    monitorach graficznych, spadkiem kontrastowości obrazu. Rekord, niestety
    negatywny, należy do NEC'a 2690WUXi2 który pomimo wszelkich zabiegów na
    swoim imponującym sterowaniu, potrafi spaść z kontrastem poniżej 180:1.

    > Jaki zatem monitor 24" ktory bedzie stal na domowym biurku, proponuje Pan do
    > obrobki fotografii i ogolnej pracy biurowej (gry i filmy nieistotne)?

    Trafność wyboru zależy od kombinacji zastosowań z zastanymi warunkami.
    Jakość reprodukcji jest antagonizmem uniwersalności. Nie ma praktycznie
    monitorów które pogodziłyby obie te cechy z jednym rodzynkiem EIZO
    CG241W. Najczęściej trzeba jednak wybierać co jest ważniejsze. Jeśli
    nautralność obrazu: EIZO CG245W, CG243W, SX2462W, NEC SVPA241W, PA241W,
    2490WUXi. Jeśli uniwersalność, ładny obraz w kemeralnym oświetlaniu,
    ładna czerń: EIZO S2433W.

  • 17. Data: 2010-10-08 14:32:10
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 08/10/2010 15:13, Tom01 wrote:
    > negatywny, należy do NEC'a 2690WUXi2 który pomimo wszelkich zabiegów na
    > swoim imponującym sterowaniu, potrafi spaść z kontrastem poniżej 180:1.

    to dlatego że nie potrafi obniżyć jasności podświetlenia poniżej ~140
    cd/m2 (zależy od ustawień i egzemplarza), i jeżeli użytkownik żąda
    niższej jasności niż to co podświetlenie potrafi, to jest emulowana przy
    pomocy LUT monitora. Przy większej jasności nie ma problemu. Ten monitor
    ma większą wadę - kiepską symulację sRGB (jego mniejszy brat 2490 wuxi2
    jest akurat tutaj bardzo dobry).

> [...]
    > nautralność obrazu: EIZO CG245W, CG243W, SX2462W, NEC SVPA241W, PA241W,
    > 2490WUXi. Jeśli uniwersalność, ładny obraz w kemeralnym oświetlaniu,

    o jeden cal mniejszy EV2333WH ma, zdaniem prad, znakomitą czerń
    http://www.prad.de/en/monitore/review/2009/review-ei
    zo-ev2333wh-bk-part9.html
    i dobry sRGB.

    B.

  • 18. Data: 2010-10-08 15:34:18
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 10-10-08 16:32, Bronek Kozicki pisze:
    > Przy większej jasności nie ma problemu.

    Właśnie to napisałem.

    > Ten monitor ma większą wadę - kiepską symulację sRGB

    Dlaczego proteza to wada?

    > o jeden cal mniejszy EV2333WH ma, zdaniem prad, znakomitą czerń
    > http://www.prad.de/en/monitore/review/2009/review-ei
    zo-ev2333wh-bk-part9.html
    > i dobry sRGB.

    Na prad.de nie pierwszy raz piszą głupoty. Seria EV ma niepełne sterowanie.

  • 19. Data: 2010-10-12 12:42:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Oct 2010, ...::QRT::... wrote:

    > Kiedyś monitory mogły sie różnić [...] odświeżaniem ale to
    > było dawno.

    Y tam.
    Kiedyś to był taki okres, że monitory LCD pracowały z buforowaniem
    i faktycznie dawały stałe 60Hz niezależnie od 50..85 Hz na wejściu,
    ale się zmieniło ;)
    Inna sprawa, że do foto przy "LCDowej" metodzie wyświetlania obrazu
    (zawsze cały, nie ma "czarnej przerwy" nawet bez buforowania) jest
    bez znaczenia zarówno "wydolność" w Hz jak i fpsach, niemniej
    zdolność monitorów do wyświetlania "fps=Hz" wraca, tak do tych
    minimalnych 120Hz przynajmniej (na dziś, pewnie wraz z rozwojem
    telewizorów "600 Hz" i w monitorach się zmieni).

    > Owszem zdarza sie aktualnie ze świetlówki potrafią migotać

    A to inna sprawa.
    Oczywiście zdaję sobie sprawę, że wyciąłem stronniczo fakt iż
    odniosłeś się do "względów zdrowotnych" (ze względu na brak
    migotania o "charakterze CRT" oczywiście nie wchodzą w rachubę),
    ale teza o "braku różnicy w odświeżaniu" mnie drażni, szczegolnie
    iż była to rzecz której mi brakowało :P

    > A ergonomia monitora to już kompletnie nie mam pojęcia.

    Też nie wiem, ale spróbujmy: ruchome, "pływające" w pionie zawieszenie
    na stopie (pozwala podnieść i opuścić przez "po prostu chwycenie
    i pociągnięcie), obroty (pochylenie przód/tył oraz obrót pion-poziom)?

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2010-10-12 21:58:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Oct 2010, de Fresz wrote:

    > Skoro użyłeś tak ogólnikowego stwierdzenia, to odpiszę równie ogólnikowym:
    > bezydura.

    Pozwolę sobie nie wtykać się do tej części rozważań ;)
    Mam uwagę natury formalnej:

    > Widzę że budżet nie jest większym problemem, więc zrób sobie
    > przysługę i kup jeszcze kalibrator.

    Jakoś tak odnoszę wrażenie, że ten pocisk miał iść pod inny adres :|
    (a mastiff.pl można ewentualnie polecić jako miejsce zakupu
    takiegoż sprzętu)

    pzdr, Gotfryd