  • 1. Data: 2010-10-06 16:00:44
    Temat: Monitor Eizo vs Mac
    Od: "usenet user" <usenet_user_usun@usun_op.pl>

    Witam,

    Eizo S2433WH-B 3720zl vs Apple LED Cinema Display 24" 3300zl

    ktory monitor byscie polecili do pracy z amatorska obrobka foto?

    monitor bede podlaczal do MacBooka Pro,
    wazniejsze sa wzgledy zdrowia oczu, ergonomia niz niuanse obrazu
    nie bede mial jednorodnego oswietlenia miejsca pracy, specjalnych zarowek,
    farb na scianach itp.
    nie wiem czy wogole warto w zwiazku z powyzszym go kalibrowac (sprzetowo
    pewnie i tak nie mozna)

    monitor ma nie meczyc wzroku i zapewniac bliskie podobienstwo koloru na
    linii aparat-monitor-drukarka

    jeden i drugi ma swoje zalety, Eizo pewnie "solidniejsze" i na PVA, Apple
    nie podaje jaki rodzaj matrycy jest montowany ale ma wbudowane funkcje do
    obslugi MacBooka np. zasilacz i pasuje wzorniczo a estetyka tez wazna :-)
    glossy jakos przezyje

    u.u.

  • 2. Data: 2010-10-06 16:51:47
    Temat: Re: Monitor Eizo vs Mac
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 6 Oct 2010 18:00:44 +0200, usenet user napisał(a):

> [...]
    >
    > monitor bede podlaczal do MacBooka Pro,
    > wazniejsze sa wzgledy zdrowia oczu, ergonomia niz niuanse obrazu

    co masz na myśli pisząc "względy zdrowotne" i "ergonomia"?
    Kiedyś monitory mogły sie różnić promieniowaniem czy odświeżaniem ale to
    było dawno. Owszem zdarza sie aktualnie ze świetlówki potrafią migotać ale
    to raczej sie kwalifikuje do serwisu. Tym bardziej iż ledy teraz na topie.
    Moze chodzi ci o minimalne podświetlenie?

    A ergonomia monitora to już kompletnie nie mam pojęcia.

  • 3. Data: 2010-10-06 17:17:56
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Witam
    lekko OT - dlaczego nie Nec 2740 WUXi2 za 2700? Przez chwile sam
    nakrecilem sie na to Eizo - bylo na Allegro uzywane (niewiele) za
    2700. Ale okazalo sie ze w tej cenie sa wlasnie monitory Nec'a. Trzeba
    tylko obejrzec przed zakupem bo egzemplarze nie trzymaja jakosci.
    Ja kupuje wuxi2.

    pozdr
    Piotr

  • 4. Data: 2010-10-06 17:19:23
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Oczywiscie chodzi o Nec'a 2490 wuxi2.

    pozdr
    Piotr

  • 5. Data: 2010-10-06 17:27:10
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    > 2700. Ale okazalo sie ze w tej cenie sa wlasnie monitory Nec'a. Trzeba
    > tylko obejrzec przed zakupem bo egzemplarze nie trzymaja jakosci.

    I to jest słuszna koncepcja.

  • 6. Data: 2010-10-06 19:00:19
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 06/10/2010 18:17, Piotr Molski wrote:
    > Ja kupuje wuxi2.

    mam 2690 WUXi2 i też myślę że wybór "mniejszego brata" NEC 2490 WUXi2 to
    bardzo dobry pomysł.

    B.

  • 7. Data: 2010-10-06 19:18:22
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Dnia 2010-10-06, o godz. 18:00:44
    "usenet user" <usenet_user_usun@usun_op.pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Eizo S2433WH-B 3720zl vs Apple LED Cinema Display 24" 3300zl
    >
    > ktory monitor byscie polecili do pracy z amatorska obrobka foto?

    zaden z nich
    Nec PA241W

  • 8. Data: 2010-10-07 17:04:17
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Monitory Apple ustępują jakościowo nawet tanim modelom EIZO, więc wybór
    jest prosty. Co do komfortu pracy i rozważania IPS'owych monitorów
    graficznych (2490WUXi), warto takie kupować, jeśli dysponuje Pan
    przygotowanym pomieszczeniem i oświetleniem do takiego monitora. Inaczej
    będzie Pan w całej rozciągłości podziwiał ich wady zamiast zalet.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 9. Data: 2010-10-08 04:53:14
    Od: "Wojciech Czaplinski" <t...@o...pl>

> [...]
    > obslugi MacBooka np. zasilacz i pasuje wzorniczo a estetyka tez wazna :-)

    Na stronie Luminous Landscape jest gdzieś test Apple Cinematic Display - wypadł
    zdecydowanie
    negatywnie.

  • 10. Data: 2010-10-08 05:24:40

    Dnia Thu, 07 Oct 2010 19:04:17 +0200, Tom01 napisał(a):

> [...]
    > przygotowanym pomieszczeniem i oświetleniem do takiego monitora. Inaczej
    > będzie Pan w całej rozciągłości podziwiał ich wady zamiast zalet.

    a tak swoją drogą sie zapytam - na czym polega i jak winno wygladać
    przygotowanie pomieszczenia i oświetlenia w takim pomieszczeniu?