    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Mój Kill File.
    Date: Fri, 13 Jan 2012 00:09:20 +0100

    "Robert" <r...@p...naOnecie.pl> wrote:

    > Dokładnie.
    > Przejrzystość ('drzewiastość') układu zawsze była dla mnie
    > rewelacyjna.
    [...]
    > Wspomniane przez Ciebie awanturki i objawy kretynizmu bądź
    > niedorozwoju oczywiście zawsze bywały, ale ich udział był znikomy.
    > Teraz niestety zaznaczam całe bloki "dyskusji" jako przeczytane, bo
    > nie warto tracić czasu na ich przeglądanie. Źle się dzieje...

    Witam (współodczuwająco :))

    Faktycznie - grupa mocno zdryfowała poza topic, a ja już od dawna
    nie widziałem dopisku: ntg! :)

    Moja teoria jest taka: w czasach burzliwego życia na grupie widoczne
    były trzy podgrupy:

    - największa: mniej lub bardziej merytoryczni dyskutanci;
    - liczebnie stała grupka grupowych chamów i troli;
    - jednorazowi pytacze, często bez zaglądania do nawet
    najświeższych wątków.

    Dodatkowo na grupie obecna była (choć zupełnie niewidoczna) "ciemna
    materia" ;-) w postaci osób wyłącznie czytających - roboczo
    przyjmijmy, że nawet 5 razy większa od grupy aktywnej. Przyczyny
    nieuczestniczenia w aktywnym życiu grupy były szalenie rozmaite - od
    braku czasu; ograniczeń technicznych do samego czytania;... ;... ;...
    aż po niski, zupełnie niepasujący do poziomu grupy, od razu rzucający
    się w oczy brak kultury osobistej, nieporadność językowa oraz wyraźne
    niedostatki intelektualne i zaburzenia osobowości.

    W epoce aktywnego życia na grupie każda próba zaistnienia na grupie
    ze strony tych osób kończyła się mniej lub bardziej inteligentnymi
    drwinami, co skutecznie zniechęcało resztę im podobnych do zwiększenia
    aktywności.

    (Kontynuując analogię: czasem istnienie "ciemnej materii" ujawniało
    się poprzez incydentalne interakcje z grupą - jednorazowe posty
    zaczynające się od słów: "piszę tu po raz pierwszy, chociaż grupę czytam
    od bardzo dawna..." ;-)

    No i teraz popatrzmy jakie zmiany zaszły wraz ze spadkiem
    aktywności na grupie: spadek aktywności okazał się być mniej więcej
    proporcjonalnym w grupach pierwszej i trzeciej, natomiast w niewielkim
    stopniu objął grupę chamów i troli - ich nigdy nie interesowała
    merytoryczna wartość dyskusji, stąd ubywanie najwartościowszych
    dyskutantów nie było dla nich powodem do zmniejszenia aktywności.

    No a jeszcze w dodatku, zachęcone brakiem "pasterzy" - osób chętnie
    dbających o poziom grupy (czasem przy pomocy naprawdę celnie kąśliwych
    uwag! :) z owej "ciemnej materii" wyszły na świat ze swych norek
    persony najgorszego sortu - dotychczas milczące.

    No i całość tych procesów składa się na obecny obraz grupy - do
    ponownego spełniania przez nią swych funkcji konieczne jest stałe
    przekraczanie "masy krytycznej" ze strony aktywnych i wartościowych
    dyskutantów oraz tych dbających o poziom grupy. Inaczej zmieni się
    w wysychającą sadzawkę kotłującą się od unurzanych w zielonym błocie
    chamów i troli.

    Problemem jest chyba niska (proporcjonalnie do liczby internautów:
    coraz niższa) świadomość istnienia usenetowych grup dyskusyjnych oraz
    bariera konieczności skonfigurowania czytnika (zawsze trudna dla
    początkujących [dziś dla wielu internautów maksimum możliwego wysiłku,
    to kliknięcie "lajka"], w dodatku przy niskiej mobilizacji - nieznane
    korzyści nie zachęcają do przełamania barier [sam z tego powodu nigdy
    nie wszedłem w wiele tematów komputerowych, poczynając od gg i FB]).

    Tu już konieczna staje się kampania społeczna, najlepiej w wiodących mediach.
    ;-)

    No i na koniec sam załatwię jedną sprawę "techniczną" - skoro już
    dochodzi do tak prywatnych wynurzeń, to chyba najwyższy czas ujawnić
    swój KF, dzięki któremu ja jakoś tego chamstwa wciąż nie dostrzegam
    (i wielce mnie dziwią te ostatnie skargi). :->

    Lista krótka, a załatwia problem większości chamstwa na grupie.

    I od razu zastrzeżenie: to nie jest lista tylko i wyłącznie 'chamów'
    na grupie! - dołączyły do niej osoby po prostu zbyt przewidywalne bądź
    niewiele wnoszące (w czasach, kiedy człowiek i tak nie był w stanie
    przeczytać sensownej części postów zajmowanie się produkcją tego rodzaju
    osób oznaczało zaniżanie sobie poziomu); a także osoby zbyt łatwo
    atakujące 'ad personam':

    Eneuel
    Kokos
    matt2
    220044
    skanowanie.com.pl
    januszek
    4x5
    Polon@
    romek76
    j666
    animka
    fotografie25
    zbronson
    dominik.net
    GR001
    Cathol
    tonieja

    Ja mam KF ustawionego tylko do wyszarzania pozycji + zaznaczania
    jako przeczytane - dzięki temu w razie ochoty zawsze mogę zajrzeć do
    "produkcji" danej osoby, ale wtedy mam komfort świadomości, na co się
    narażam. Co bardziej zdecydowani mogą w ten sposób zaznaczać całą dalszą
    część wątku rozpoczynającą się od takiego wpisu - często rozpoczynającej
    się pyskówki.

    To samo robię z wątkami "spamowymi" wg słów w temacie:

    [SPRZEDAM
    (SPRZEDAM
    [SPAM
    (SPAM
    Allegro
    Earn M
    want to

    Highlight it with Gray and Mark it as read

    Serwer: news.task.gda.pl
    News (NNTP): 119

    I życie znowu staje się piękne! :)))

    pozdrawiam tych, co jeszcze wytrwali ;-)

    /-/

    Mariusz [mr.]

    ladakhNAwp.pl