  • 431. Data: 2013-04-07 21:38:17
    Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia 04 Apr 2013 14:09:08 GMT, tᴏ napisał(a):

    > http://www.mikoda.pl/sklep/produkty?marka=OPEL&model
    =VECTRA%20C%20kombi

    Też masz jaką wersję CDTI 100KM z tarczami 302 z przodu i 292 z tyłu.

  • 432. Data: 2013-04-07 23:31:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 04 Apr 2013 21:32:08 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
> [...]

    O w morde, a do czego to ? Klasa 700ccm ?
    W ktorej nie przeszkadzaja te malutkie tarcze ?

    > Jak to się mówi - 'od pstrej pyty'. No, ale Dębica takich nie ma ;)
    > MSPANC

    Juz nawet Furio zaczyna sie od 14.

    J.

  • 433. Data: 2013-04-08 00:20:59
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 4 Apr 2013 19:56:48 +0200, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > silnika nie chcialo im sie ruszac,

    Między 115C a silnikami Poloneza było sporo drobnych różnic:
    inny układ smarowania, inny napęd rozrządu, inne uszczelnienia
    zaworów, inny wałek rozrządu, inny osprzęt (kolektor, gaźnik,
    nastawy zapłonu, alternator).

    Aczkolwiek dopiero Daewoo pokazało, że da się np. robić tłoki
    lżejsze od parędziesiąt gramów na sztuce, z mniejszą tolerancją
    wagową niż w starych motorach.

    > cos z mechanizmow w ogole ruszyli,

    Inny wał napędowy, inna skrzynia...

    RR.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 434. Data: 2013-04-08 00:28:39
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 7 Apr 2013 23:31:51 +0200, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > O w morde, a do czego to ? Klasa 700ccm ?
    > W ktorej nie przeszkadzaja te malutkie tarcze ?

    Wentylowane 254mm na czterotłoku wystarczają aż nadto do
    zatrzymania czegoś, co waży poniżej 500kg -- R500.

    RR.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 435. Data: 2013-04-08 08:22:55
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    (...)

    Robert już napisał, ale o hamulcach :)

    > Juz nawet Furio zaczyna sie od 14.

    No i nie ma np. 205/50 R16.

  • 436. Data: 2013-04-08 10:42:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertRędziak" napisał w
> [...]
    >inny układ smarowania, inny napęd rozrządu, inne uszczelnienia
    >zaworów, inny wałek rozrządu, inny osprzęt (kolektor, gaźnik,

    Ale to drobnica, lepszego silnika od nowa nie chcialo im sie
    zaprojektowac :-)

    >Inny wał napędowy, inna skrzynia...

    No, waly ... pamietam taki czas gdy widzialem kilka poldkow na poboczu
    z urwanym walem.

    A skrzynia - znaczaco inna, czy kola o jeden zabek inny ?

    Tak czy inaczej - drobiazgi.

    J.

  • 437. Data: 2013-04-08 12:39:56
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2013 10:42:45 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
> [...]
    >
    > z urwanym walem.
    >

    > A skrzynia - znaczaco inna, czy kola o jeden zabek inny ?

    Na pewno zatrzymywałeś się przy każdym poldku na poboczu i sprawdzałeś czy ma urwany
    wał. Jak jak lubię takie bezinteresowne pierdolenie głupot. Wał to proste urządzenie
    i nie się w nim co urwać. A jak dostanie luzu na krzyżakach to słychać to przy
    ruszaniu. Dzwięk jest na tyle przykry że każdy od razu zasuwa sprawdzić co się stało.
    W skrajnym przypadku wał traci wyważenie i nie daje się jechać szybko. W skrzyni były
    znaczące zmiany. Inne koła i inny sposób wybierania biegów. W początkowym okresie
    produkcji zmiana powodowała wycie na trzecim biegu. Szybko poprawili usterkę. Od
    pierwszych modeli skrzynia byłą przystosowana do zamontowania V biegu.

  • 438. Data: 2013-04-08 13:09:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    napisał:

    >Na pewno zatrzymywałeś się przy każdym poldku na poboczu i
    >sprawdzałeś czy ma urwany wał. Jak jak lubię takie bezinteresowne
    >pierdolenie głupot.

    A moglbys bezinteresownie wycinac niepotrzebne cytaty ?

    Nie, nie zatrzymywalem sie przy kazdym poldku na poboczu, ale urwany
    wal zwisajacy na ziemie widac.

    > Wał to proste urządzenie i nie się w nim co urwać.

    No popatrz, a Polak potrafi :-)

> [...]
    >trzecim biegu. Szybko poprawili usterkę. Od pierwszych modeli
    >skrzynia byłą przystosowana do zamontowania V biegu.

    I to byla oryginalna polska konstrukcja, czy tez kupiono licencje od
    Wlochow ?

    J.

  • 439. Data: 2013-04-08 17:09:53
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2013 13:09:25 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
> [...]
    >
    > wal zwisajacy na ziemie widac.

    > No popatrz, a Polak potrafi :-)

    > I to byla oryginalna polska konstrukcja, czy tez kupiono licencje od

    Nie mogę wycinać cytatów bo raz że mi się nie chce. A dwa to żeby inni wiedzieli do
    jakich bzdur się odnoszę. Jakbyś napisał że krzyżaki produkowane przez rzemiosło były
    gorszej jakości niż fabryczne to bym nic nie napisał. Bo były. Ale to że widziałeś
    polonezy i to od razu kilka sztuk z urwanymi wałami to zwyczajne kłamstwo. Bzdura
    wyssana z palca. W`wale nie ma nic co mogło by się urwać. Nie napiszę Ci czyja to
    była konstrukcja bo nie wiem i poza tym nie ma to żadnego znaczenia. No chyba że dla
    Ciebie włoska była by lepsza od polskiej. Bez względu na parametry ale na to kto
    zrobił. Dla mnie istotne ze była to w tamtych czasach bardzo nowoczesna skrzynia ze
    względu na rozwiązania techniczne. Na dodatek byłą bardzo prosta w naprawie.

  • 440. Data: 2013-04-08 17:56:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    napisał:
> [...]

    >Dla mnie istotne ze była to w tamtych czasach bardzo nowoczesna
    >skrzynia ze względu na rozwiązania techniczne. Na dodatek byłą bardzo

    - to niech ci sie zachce,
    - i niech ci sie zachce enter naciskac i na akapity dzielic, bo sie
    pozniej zle odpowiada
    - niepotrzebnych cytatow, te do ktorych sie odnosisz to zostawiasz,
    - nie wiem jakie byly krzyzaki, ale jesli rzemieslnicze ... to czemu
    fabryczne zyly tak krotko ?
    - auto ze zwisajaca rura to dosc charakterystyczny widok, i
    najwyrazniej cos sie urwalo, bo inaczej wal nie zwisa.
    - ja bym sie chcial dowiedziec ile polskiej mysli technicznej bylo w
    tej skrzyni. 100% czy 10% ..
    - nowoczesna ... moze i tak, tylko swiat juz robil masowo skrzynie do
    FWD
    - naprawa, no tak zalete doceniam, choc nowoczesnosc na swiecie poszla
    w odwrotnym kierunku - skrzynia ma miec zywotnosc dluzsza niz silnik i
    blachy, i w zwiazku z tym moze byc nienaprawialna.

    W kazdym badz razie sierry nie cenie za to ze skrzynia byla tania w
    naprawie a fabryczne krzyzaki duzo trwalsze od rzemieslniczych, tylko
    za to ze wcale ich nie musialem naprawiac :-)

    J.