    From: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Miszczuf lewego pasa
    Date: Fri, 12 Jul 2013 08:14:24 +0200

    W dniu 2013-07-11 18:44, RadoslawF pisze:

    > Ale robisz dokładnie to samo co obszczekiwany przez ciebie osobnik.
    > Jedziesz niewłaściwym pasem. To że jedziesz szybciej od niego
    > nie jest usprawiedliwieniem.

    ile jeździsz naszymi autostradami i z jaką prędkością? ja A4 jeżdżę
    codziennie, jak bym zjeżdżał na lewy pas tuż za takim osobnikiem to
    hamulce zmieniałbym w aucie co 10.000km, bo jak ktoś jedzie lewym pasem
    to musi mieć czas na zastanowienie, jak zobaczy auto w lusterku też na
    lewym pasie to myśli 'hmm, może się do mnie zbliża' chwilę później 'hmm
    faktycznie się zbliża', następnie 'no nie ma rady, będzie chciał
    wyprzedzać' może też 'co to trzeba zrobić żeby zjechać na prawy pas,
    zmienić bieg, włączyć kierunkowskaz, czy też ruszyć kierownicą?'
    Nie jadę cały czas lewym pasem, po prostu odpowiednio wcześnie
    rozpoczynam manewr wyprzedzania. Często też jeżdżę szybciej niż
    przepisowe 140km/h, aczkolwiek w miarę możliwości rzadko używam hamulca,
    staram się wcześniej zwalniać.
    Zdarza mi się też wyprzedzać prawą stroną (czasem taki osobnik nie jest
    świadomy tego że jedzie lewym pasem i jak się go wyprzedzi prawym to
    zjeżdża na prawy) - aczkolwiek robię to tylko jeśli jest pas awaryjny (w
    razie by zechciał zmienić pas na prawy w trakcie mojego manewru), lub
    jeśli dłuższą chwilę siedzę na zderzaku osobnika który prawy pas ma
    pusty, a on i tak nie reaguje.
    Jeżeli piszesz że robię to samo, to napisz mi w jakiej odległości od
    pojazdu poprzedzającego powinienem zmienić pas na lewy według ciebie
    (wiem, wiem, w ostatniej chwili, powinna być na to ustawa, w końcu
    dzięki temu spalamy więcej paliwa i zużywamy hamulce)

    Lukasz

    Lukasz