  • 1. Data: 2013-06-26 12:53:33
    Temat: Miszczuf lewego pasa
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    Pozdrawiam pana z golfa kombi na wrocławskich blachach, który wczoraj na
    autostradzie Kraków-Katowice jechał sobie 120 km/h lewym pasem, tak że
    musiałem go wyprzedzać po prawej.

    I generalne piętno dla wszystkich tych kierowców, którzy wyprzedzając
    ciężarówkę na autostradzie muszą spowodować zator na kilkanaście aut.
    Dla auta jadącego 140 km/h zwolnienie do 100 km/h to jakby zatrzymanie w
    miejscu. Albo się nauczcie rozpędzać auto do przepisowych 140 km/h albo
    siedźcie na tym prawym pasie i się nie wychylajcie.

  • 2. Data: 2013-06-26 12:55:02
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: AZ <a...@g...com>

    ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
    On 2013-06-26, Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com> wrote:
> [...]
    > miejscu. Albo się nauczcie rozpędzać auto do przepisowych 140 km/h albo
    > siedźcie na tym prawym pasie i się nie wychylajcie.

    Prawko od tygodnia masz?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2013-06-26 12:55:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

> [...]

    > miejscu. Albo się nauczcie rozpędzać auto do przepisowych 140 km/h albo
    > siedźcie na tym prawym pasie i się nie wychylajcie.

    Pierwszy raz na A4?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2013-06-26 12:59:34
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    > Pierwszy raz na A4?

    Zgadza się, na A4 po raz pierwszy. Raczej dotąd Pn-Pd jeździłem.

  • 5. Data: 2013-06-26 13:03:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

    > Pozdrawiam pana z golfa kombi na wrocławskich blachach, który wczoraj na
    > autostradzie Kraków-Katowice jechał sobie 120 km/h lewym pasem, tak że
    > musiałem go wyprzedzać po prawej.

    Jak możesz, przecież on miał [baczność] Golfa [spocznij]. Jeżdżę często A4 i
    to jest charakterystyczne. Bardzo rzadko lewy pas blokuje jakiś francuz albo
    japończyk, a najczęściej jest to właśnie golf, czasem jakieś stare
    zdezelowane BMW. Cóż na lans starczyło, ale teraz na paliwo szkoda więc
    więcej jak 120 nie pojedzie bo by musiał więcej zatankować.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-06-26 13:06:25
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > miejscu. Albo się nauczcie rozpędzać auto do przepisowych 140 km/h albo
    > siedźcie na tym prawym pasie i się nie wychylajcie.

    140 to prędkość maksymalna a nie minimalna.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2013-06-26 13:13:23
    Od: Maurycy Poszepszyński <s...@a...com>

> [...]
    > Pozdrawiam pana z golfa kombi na wrocławskich blachach, który wczoraj na
    > autostradzie Kraków-Katowice jechał sobie 120 km/h lewym pasem, tak że

    Musiałeś? Jechałeś do chorego z zawałem?
    --
    Nie byłem antysemitą, dopóki nie zacząłem czytać Gazety Wyborczej.

  • 8. Data: 2013-06-26 13:13:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    [...]

    > Zgadza się, na A4 po raz pierwszy. Raczej dotąd Pn-Pd jeździłem.

    No to przyjmij do wiadomości, że na A4 to norma, niestety :(
    Ciesz się, że nie trafiłeś na TIRmana-mordercę, który na barierce Cię
    nie próbował rozsmarować.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2013-06-26 13:23:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    [...]

    > 140 to prędkość maksymalna a nie minimalna.

    140 to prędkość dozwolona a prawo zabrania zmiany pasa jeśli miałoby
    to utrudnić komukolwiek ruch na pasie, na który zamierzasz wjechać.
    Art. 22 ust. 1
    Art. 22 ust. 4
    Art. 24 ust. 1 pkt 1
    Jeśli zjeżdżasz na lewy pas przed przepisowo jadący pojazd i zmuszasz
    tamten pojazd do istotnej zmiany prędkości, to wymuszasz
    pierwszeństwo i utrudniasz ruch. Ponieważ mowa o prędkości znacząco
    niższej od prędkości pojazdów poruszających się lewym pasem, to
    łamiesz art. 19 ust. 2 pkt 1.

    Jadący lewym pasem autostrady samochód osobowy ma prawo jechać
    140km/h i wyprzedzać w ten sposób jadących wolniej prawym pasem i nie
    łamie żadnego prawa.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2013-06-26 13:23:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maurycy,

    > Musiałeś? Jechałeś do chorego z zawałem?

    A ślimak w golfie musiał jechać lewym pasem?

    --
    Best regards,
    RoMan