  • 11. Data: 2013-06-26 13:44:29
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: "Noel" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@g...away.com> napisał w wiadomości
    news:kqeh7b$pmr$1@srv13.cyf-kr.edu.pl...

    > Pozdrawiam pana z golfa kombi na wrocławskich blachach, który wczoraj na
    > autostradzie Kraków-Katowice jechał sobie 120 km/h lewym pasem, tak że
    > musiałem go wyprzedzać po prawej.
    >
    > I generalne piętno dla wszystkich tych kierowców, którzy wyprzedzając
    > ciężarówkę na autostradzie muszą spowodować zator na kilkanaście aut.
    > Dla auta jadącego 140 km/h zwolnienie do 100 km/h to jakby zatrzymanie w
    > miejscu. Albo się nauczcie rozpędzać auto do przepisowych 140 km/h albo
    > siedźcie na tym prawym pasie i się nie wychylajcie.

    Ja tym kawałkiem 'autostrady' jechałem dwa razy, pierwszy i ostatni.
    Miszczuf lewego pasa jadących 120 km/h nie spotkałem, bo wszyscy wtedy jechali góra
    90 km/h, więcej się nie dało.
    Ale to było kilka lat temu, widać teraz się poprawiło na tyle, że pojawili się
    miszczowie :)

    --
    Tomek "Noel" B.

  • 13. Data: 2013-06-26 13:44:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > 140 to prędkość maksymalna a nie minimalna.

    A widzisz jakis powód, zeby jechac LEWYM pasem z niższa?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 12. Data: 2013-06-26 13:44:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@g...away.com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Pozdrawiam pana z golfa kombi na wrocławskich blachach, który wczoraj na
    > autostradzie Kraków-Katowice jechał sobie 120 km/h lewym pasem, tak że
    > musiałem go wyprzedzać po prawej.

    No niestety niektorzy sa nieogarnięci.
    Zamyslił sie, nie kontrolował, nie umiał a moze zwykły głupek.

> [...]
    > miejscu. Albo się nauczcie rozpędzać auto do przepisowych 140 km/h albo
    > siedźcie na tym prawym pasie i się nie wychylajcie.

    Zwolnienie ze 140 do 100 to jak zatrzymanie w miejscu? No to mówię, że
    niektorzy są nieogarnięci...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 14. Data: 2013-06-26 13:50:36
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > Art. 22 ust. 1
    > Art. 22 ust. 4
    > Art. 24 ust. 1 pkt 1
    > Jeśli zjeżdżasz na lewy pas przed przepisowo jadący pojazd i zmuszasz
    > tamten pojazd do istotnej zmiany prędkości, to wymuszasz
    > pierwszeństwo i utrudniasz ruch. Ponieważ mowa o prędkości znacząco
    > niższej od prędkości pojazdów poruszających się lewym pasem, to
    > łamiesz art. 19 ust. 2 pkt 1.
    >
    > Jadący lewym pasem autostrady samochód osobowy ma prawo jechać
    > 140km/h i wyprzedzać w ten sposób jadących wolniej prawym pasem i nie

    Ale zazwyczaj sytuacja jest troszkę inna. Zjeżdżasz na lewy pas żeby
    wyprzedzić auta jadące 90 km/h. Po kilku chwilach siedzi ci na plecach
    jakiś pajac i miga światłami. I to raczej on nie ma pzepisowej 140 km/h,
    ale uważa że pas należy do niego.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 15. Data: 2013-06-26 13:51:57
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 11:44:43 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > A widzisz jakis powód, zeby jechac LEWYM pasem z niższa?

    PoRD.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 16. Data: 2013-06-26 13:53:40
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 26.06.2013 12:53, Tomasz Wójtowicz wrote:
    > Pozdrawiam pana z golfa kombi na wrocławskich blachach, który wczoraj na
    > autostradzie Kraków-Katowice jechał sobie 120 km/h lewym pasem, tak że
    > musiałem go wyprzedzać po prawej.

    Ale tak po prostu jechał gdy prawy był pusty? Dupek znajdzie się zawsze.
    I tam mniej wkurzające/niebezpieczne od gnojków wyprzedzających na
    czołówkę i liczących, że inni im zrobią miejsce.

    > I generalne piętno dla wszystkich tych kierowców, którzy wyprzedzając
    > ciężarówkę na autostradzie muszą spowodować zator na kilkanaście aut.

    Zator na _kilkanaście_ aut widziałem tylko jak się tiry wyprzedzają. W
    majowy weekend na A1 przy ich braku widziałem max 2-3 samochody muszące
    poczekać a ruch był niemały.

    > Dla auta jadącego 140 km/h zwolnienie do 100 km/h to jakby zatrzymanie w
    > miejscu.

    Dla auta jadącego 120km/h zwolnienie do 90km/h to jakby zatrzymanie w
    miejscu.

    > Albo się nauczcie rozpędzać auto do przepisowych 140 km/h albo
    > siedźcie na tym prawym pasie i się nie wychylajcie.

    Ktoś jadący 140 względem 120 jedzie wolniej niż 120 względem 90.

    A po tym jak kilka razy na autostradzie chciałem być miły i zostawiałem
    wolny lewy pas żeby "szybcy" mogli lecieć i kończyłem ostro hamując
    przed tirem bo nie byli w stanie sprawnie mnie wyprzedzić więcej tego
    nie zrobię - jak mam 70-80m do tira zjeżdżam na lewo i chcesz to
    wyprzedzaj z prawej jak masz dość mocny silnik, nie - to zwalniaj.
    Dlaczego ja mam mocno zwalniać po to żebyś ty mógł lecieć?

    Michoo

  • 17. Data: 2013-06-26 13:54:00
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-06-26 13:44, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail m...@...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A widzisz jakis powód, zeby jechac LEWYM pasem z niższa?

    Może się ktoś powoli rozpędza bo ma niewielką moc silnika. Wystarczy
    żeby wyprzedzić TIRa jadącego 90 km/h, ale nie wystarczy żeby w
    odpowiednim czasie zakończyć manewr i czmychnąć przed migającym długimi
    władcą szos w Bolidzie Młodzieży Wiejskiej.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 18. Data: 2013-06-26 13:54:45
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    On Wed, 26 Jun 2013 13:50:36 +0200, Mario wrote:

> [...]
    > wyprzedzić auta jadące 90 km/h. Po kilku chwilach siedzi ci na plecach
    > jakiś pajac i miga światłami. I to raczej on nie ma pzepisowej 140 km/h,

    I co dziwniejsze, on ma rację! :)
    Jeśli zajeżdżasz komuś drogę zmuszając go do hamowania to nazywamy to
    wymuszeniem pierwszeństwa.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 19. Data: 2013-06-26 13:56:01
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    On Wed, 26 Jun 2013 11:44:43 +0000, Budzik wrote:

> [...]
    > nie umiał a moze zwykły głupek.

    > Zwolnienie ze 140 do 100 to jak zatrzymanie w miejscu? No to mówię, że

    Nie przesadzajcie kolego z tą samokrytyką :)

  • 20. Data: 2013-06-26 14:00:09
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 26.06.2013 13:44, Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail m...@...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A widzisz jakis powód, zeby jechac LEWYM pasem z niższa?

    Oczywiście - wyprzedzanie tira jadącego 90 prawym. Jedziesz 120,
    wyprzedzasz tira i nadal jedziesz 120.

    Problemem nie jest 120 vs 140 bo takie samochody zbliżają się do siebie
    z prędkością anemicznego rowerzysty. Problemem jest 120 vs 180 i więcej
    - bo wtedy widząc takiego daleko w lusterku nie wiesz czy:
    a) jedzie na tyle wolno/jest na tyle daleko, że wyprzedzisz spokojnie
    b) przyklei ci się do zderzaka w połowie manewru i będzie "pchał"
    mrugając, trąbiąc, etc
    c) z nieznanych przyczyn zwolni i będzie ci uniemożliwiał wyprzedzenie
    ciężarówki zmuszając do zwolnienia

    Michoo