  • 41. Data: 2016-01-11 22:21:56
    Temat: Re: Mikrokontrolery przyjazne dla amatorów
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Marek Borowski <m...@n...com> napisał(a):
    > To juz plugin wyświetla poprawnie zawartość rejestrów sprzętowych we
    > wszystkich odmianach chipow ? Debugowanie krokowe nie zawiesza sie
    > jak się za szybko klawisze wciska ? Stos wywołań jest "dekryptowany"
    > poprawnie ?

    Nie zauważyłem problemów na F4, L0 i L1.

    > Init skrypty dla gdb i linker skrypty sa dostepne czy trzeba je reczenie
    > pisac za kazdym razem dla nowego ukladu ?

    Skrypty linkera zawsze udawało mi się znaleźć Googlem.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 42. Data: 2016-01-11 22:44:14
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 2016-01-11 22:21, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Nie zauważyłem problemów na F4, L0 i L1.

    No coż, sprawdze jeszcze raz. Uzywasz EmbSysRegView czy cos innego ?

    > Skrypty linkera zawsze udawało mi się znaleźć Googlem.

    Smutne jest to, że środowiska za spora kase też nie dzialają w pełni
    poprawnie.

    Kupilem CrosWorks to crashowalo sie przy debugowaniu programu pisanego w
    C++. Na rozwiazanie problemu przez support w sumie sie nie doczekałęm.
    (Przeszedlem na TrueStudio).

    Kupilem TrueStudio który też ma problem z debugowaniem programu C++ jako
    tasku FeeRTOSa. I tu też dałem sobie spokój z korespodowaniem z
    supportem. Aczkolwiek jeden inny bład zgłoszony przeze mnie został w
    nowej wersji poprawiony.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 43. Data: 2016-01-11 22:58:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-11 22:16, Marek Borowski wrote:
    > To tak na
    > szybko z przyjemnosci jakie pamietam podczas prob uzywania w/w, a ktore
    > prawie nie istnieja przy uzywaniu komercyjnych produktów.

    Zapomniałeś jednak o czyms zupełnie innym. Komercyjne kompilatory mają
    zawsze coś do dupy. Albo 0 wsparcie dla C++ albo optymializacje które
    przedszkolak napisał by lepiej czy kłopoty z kodem trudniejszym niż
    miganie diodą. O absurdalnych bugach z gatunku "to akurat nie działa i
    co nam zrobicie" nie ma co wspomniać. Już nie mam siły brać nastepny
    kompilator i punktować dziecinne braki z gatunku "będzie w wersji N+1
    albo nie".

    Innymi słowy: każde środowisko ma jakiś feler. Różnica polega na tym że
    gcc+gdb zazwyczaj ma support community i bardzo duży zbiór ficzerów
    języka. Clang podobnie. Natmiast narzedzia komercyjne mają głeboko w
    d... frajera który używa ich bardziej twórczo niż przewidzial producent
    (czyli np. templates). Czasem narzędzia komercyjne wygenerują lepszy
    kod, ale prawie zawsze będą wymagaly "prostszego" kodu źródlowego. Firmą
    robiacym chipy nie opłaca sie inwestować w programistow, w dodatku
    elitarnych od tworzenia kompilatorów. Robi się byle jak, na kolanie.

    Nikt tu nie pisze o lepszości gdb/gcc. To po prostu inny zbiór
    problemów. Mi na SAM7 gdzie naintensywniej używalem Eclipse i gdb nie
    udało się znaleźć krytycznych problemów które przekreślają to
    środowisko. Wręcz przeciwnie, pracowalo się komfortowo i jestem w stanie
    zrobić tam wszystko co niezbędne do debugu.

  • 44. Data: 2016-01-11 23:22:41
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Marek Borowski <m...@n...com> napisał(a):
    > No coż, sprawdze jeszcze raz. Uzywasz EmbSysRegView czy cos innego ?

    Zwykłe Eclipse z wtyczkami z http://gnuarmeclipse.sourceforge.net/updates +
    OpenOCD pod Windows.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 45. Data: 2016-01-11 23:48:59
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2016-01-08 o 13:07, Atlantis pisze:
    > Jak jest w przypadku innych rodzin? W przyszłości chciałbym się
    > przyjrzeć STM32. Jak wygląda robienie projektów na tę platformę z punktu
    > widzenia amatora? Dostępne jest darmowe środowisko i kompilator? Nie ma
    > żadnych ograniczeń w optymalizacji i/lub rozmiarze generowanego kodu?

    Za pomocą STM32cubeMX generujesz projekt
    http://www.st.com/web/catalog/tools/FM147/CL1794/SC9
    61/SS1533/PF259242?sc=stm32cube
    dla środowiska System Workbench
    http://www.openstm32.org/System+Workbench+for+STM32
    wszystko darmowe, oparte na gcc, eclipse, openocd i projekt robi się
    automagicznie.

    Oczywiście jest sporo upierdliwości, ale prostsze to na początek niż
    szukanie po sieci skryptów linkera, startupu, makefile które potem
    okazuje się nie pasują do siebie.

    Można też użyć mbed - https://www.mbed.com/en/ - jakaś alternatywa.

    --
    Michał

  • 46. Data: 2016-01-13 21:56:49
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 2016-01-11 22:58, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > co nam zrobicie" nie ma co wspomniać. Już nie mam siły brać nastepny
    > kompilator i punktować dziecinne braki z gatunku "będzie w wersji N+1

    Wydaje mi się, że jednak wspomiałem (patrz druga połowa postu) :-).

> [...]
    > robiacym chipy nie opłaca sie inwestować w programistow, w dodatku
    > elitarnych od tworzenia kompilatorów. Robi się byle jak, na kolanie.

    Dlatego brałem pod uwagę te bazujące na gcc, ale i tak jak wspominałem
    nie do końca jest wszystko ok.

    > Nikt tu nie pisze o lepszości gdb/gcc. To po prostu inny zbiór
    > problemów.
    Dokladnie tak.

> [...]
    > środowisko. Wręcz przeciwnie, pracowalo się komfortowo i jestem w stanie
    > zrobić tam wszystko co niezbędne do debugu.

    Kto cos co woli, mi tam sie pluginów do eclipsa debugowac/pisac nie chce.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 47. Data: 2016-01-14 00:16:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-13 21:56, Marek Borowski wrote:
    > Kto cos co woli, mi tam sie pluginów do eclipsa debugowac/pisac nie chce.

    SAM7 debugowalem na gołym eclipse CDT.

  • 48. Data: 2016-01-14 15:51:10
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Atlantis wrote:

    > Swoją zabawę z programowaniem MCU zaczynałem od AVR-ów. Muszę przyznać,
    > że Atmel jest firmą szczególnie sprzyjającą amatorom - udostępnili za
    > darmo środowisko i pełnosprawny kompilator.

    Niedługo może nie być czegoś takiego jak Atmelki -- będą PICe z rdzeniem
    AVR: ;->

    http://www.reuters.com/article/us-atmel-corp-m-a-mic
    rochip-tech-idUSKCN0UR1UJ20160113

    Pozdrawiam, Piotr

  • 49. Data: 2016-01-14 17:33:28
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-14 15:51, Piotr Wyderski wrote:
    [...]
    > Niedługo może nie być czegoś takiego jak Atmelki -- będą PICe z rdzeniem
    > AVR: ;->
    >
    > http://www.reuters.com/article/us-atmel-corp-m-a-mic
    rochip-tech-idUSKCN0UR1UJ20160113
    To tak przy okazji warto dodać, że Mikrochip niedawno łyknął Micrel-a:
    https://www.microchip.com/pagehandler/en-us/aboutus/
    acquisitions/micrel-acquisition.html

  • 50. Data: 2016-01-14 19:10:23
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    JDX wrote:

    > To tak przy okazji warto dodać, że Mikrochip niedawno łyknął Micrel-a:

    I Supertex. :-)

    A Siemens/Infineon łyknął International Rectifier.

    Pozdrawiam, Piotr