    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mikrokontrolery przyjazne dla amatorów
    Date: Mon, 11 Jan 2016 22:58:54 +0100

    On 2016-01-11 22:16, Marek Borowski wrote:
    > To tak na
    > szybko z przyjemnosci jakie pamietam podczas prob uzywania w/w, a ktore
    > prawie nie istnieja przy uzywaniu komercyjnych produktów.

    Zapomniałeś jednak o czyms zupełnie innym. Komercyjne kompilatory mają
    zawsze coś do dupy. Albo 0 wsparcie dla C++ albo optymializacje które
    przedszkolak napisał by lepiej czy kłopoty z kodem trudniejszym niż
    miganie diodą. O absurdalnych bugach z gatunku "to akurat nie działa i
    co nam zrobicie" nie ma co wspomniać. Już nie mam siły brać nastepny
    kompilator i punktować dziecinne braki z gatunku "będzie w wersji N+1
    albo nie".

    Innymi słowy: każde środowisko ma jakiś feler. Różnica polega na tym że
    gcc+gdb zazwyczaj ma support community i bardzo duży zbiór ficzerów
    języka. Clang podobnie. Natmiast narzedzia komercyjne mają głeboko w
    d... frajera który używa ich bardziej twórczo niż przewidzial producent
    (czyli np. templates). Czasem narzędzia komercyjne wygenerują lepszy
    kod, ale prawie zawsze będą wymagaly "prostszego" kodu źródlowego. Firmą
    robiacym chipy nie opłaca sie inwestować w programistow, w dodatku
    elitarnych od tworzenia kompilatorów. Robi się byle jak, na kolanie.

    Nikt tu nie pisze o lepszości gdb/gcc. To po prostu inny zbiór
    problemów. Mi na SAM7 gdzie naintensywniej używalem Eclipse i gdb nie
    udało się znaleźć krytycznych problemów które przekreślają to
    środowisko. Wręcz przeciwnie, pracowalo się komfortowo i jestem w stanie
    zrobić tam wszystko co niezbędne do debugu.