  • 21. Data: 2016-01-04 20:47:28
    Temat: Re: Miejsce na klucz
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:f04f2077-d520-407a-8fee-114131d28f93@go
    oglegroups.com...
    >Są kołki które z jednej strony mają gwint metryczny, a z drugiej- do
    >wkręcenia w plastik. Nie ma łba do wkręcenia, więc wygląda jakby go
    >wkleili, a to wkręcone na dwie zakontowane nakrętki :-)

    To musi byc jakis polski wynalazek, inni by przewidzieli cos do
    krecenia :-)

    J.

  • 22. Data: 2016-01-04 20:54:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-01-04 o 19:51, J.F. pisze:
    > Nie takie OK, opre sie o nia po pijaku i dojdzie dodatkowe 50 kG,
    > jesli nie 100 :-)
    Zgadza się. Dlatego wklejane szpilki.

    > Tak czy inaczej - na jaki klej wklejone ?
    Takie coś.
    http://www.leroymerlin.pl/artykuly-metalowe/kolki-ko
    twy/mocowania-chemiczne-i-akcesoria/uniwersalna-kotw
    a-chemiczna-evolution-i-tytan,p178473,l2227.html
    To jest dwuskładnikowe z jakimś kruszywem.

    > Wszak warstwa tego kleju to jak kolek, wytrzymalosc epoksydu moze i
    > troche wieksza niz np kiepskiego polietylenu, ale IMO tylko troche ...
    > jakis lepszy klej ?
    Ale tarcie kołek-mur jest mniejsze niż klej-mur. ;-)

    > Sa tez kolki rozporowe metalowe ...
    Ale to tylko do litego betonu.

    A tak na marginesie to najlepszy kołek plastikowy z jakim się spotkałem
    to Fischer ramowy.
    http://www.leroymerlin.pl/files/media/image/985/1339
    985/product/kolek-ramowy-fur-10x80mm-fischer,main.jp
    Widać takie grzebienie. Złapie tymi dziesiątkami ząbków w każdym materiale.

    Robert

  • 23. Data: 2016-01-04 21:00:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-01-04 o 20:47, J.F. pisze:
    > To musi byc jakis polski wynalazek, inni by przewidzieli cos do krecenia
    Jest czym kręcić.
    https://www.stalco.pl/produkt/wkret_dwugwintowy.jpg
    Ale bywa, że imbus/Torx zmieli się.

    Robert

  • 24. Data: 2016-01-04 22:41:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Jest czym kręcić.
    >https://www.stalco.pl/produkt/wkret_dwugwintowy.jpg
    >Ale bywa, że imbus/Torx zmieli się.

    To jest jeszcze szeciokat na srodku ...

    J.

  • 25. Data: 2016-01-07 16:18:50
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Czy są jakieś normy ile trzeba zostawić miejsca, aby nakrętkę dało się
    > odkręcić/dokręcić kluczem?
    > Narysowałem taki stelaż i teraz tak patrzę czy kluczem tam dojdę.
    > https://dl.dropboxusercontent.com/s/x143uc6piftlgz8/
    klucz.png?dl=0

    > Jak to wygląda w praktyce przy projektowaniu? Mogę narysować sobie
    > klucz. Tak to się robi?

    Tu masz przykład jak sprytnie z dziurą na klucz poradziła sobie
    profesjonalna firma.
    https://youtu.be/RSDRSJZ9tOQ?t=3m40s

    Tu ich składany balkon w całej okazałości.
    https://youtu.be/CEiAvGaiSeg

  • 26. Data: 2016-01-07 19:12:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-01-07 o 16:18, WM pisze:
    > Tu masz przykład jak sprytnie z dziurą na klucz poradziła sobie
    > profesjonalna firma.
    > https://youtu.be/RSDRSJZ9tOQ?t=3m40s
    Tylko to się ma nijak do pytania.
    A to złącze używam na co dzień do łączenia blatów kuchennych. Jest nawet
    lepsza wersja z przekładnią.
    http://www.adjatech-okucia.pl/img/cms/Zipbolt/Zipbol
    t-UT.jpg

    Robert