  • 51. Data: 2012-02-19 18:26:08
    Temat: Re: Miejsca dla inwalidów pod hipermarketem są marnotrastwem
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > Ale co kombinowac? Jesli dziecko staje się problemem na zakupach, to
    > zostaje w domu z jednym z rodziców, z babcią, ciotką, sąsiadką,
    > opiekunką. W marketach nie robi się codziennych zakupów - chyba, że to
    > faktycznie najbliższy sklep. Ale czy wtedy jest potrzebny samochód?

    Nie mieszkam na kupie z rodzicami, teściami, wujkami itp. Opiekunka
    dojeżdża na określone godziny - mieszka dwie wsie dalej. Żona na szkoleniu.
    Mam jednych sąsiadów, którzy ewentualnie mogliby przyjąć moje dziecko,
    ale może ich akurat nie być w domu, ich może być chore, nie chcę im
    zawracać głowy....
    Najbliższy sensowny sklep (a właściwie 2 - Tesco i Biedronka) znajdują
    się z 800 m ode mnie. To nie jest żadna bardzo szczególna sytuacja. W
    taką pogodę, jak u mnie dziś rano nie będę dymał z buta, bo zimno, wieje
    i pada (sam bym poszedł, ale nie z dziećmi). Pojadę do sklepu samochodem
    z dziećmi, bo mniej kombinowania wymaga ode mnie zabranie ich ze sobą,
    niż zostawienie. Jak dla kogoś wyprawa z dziećmi do sklepu i przebywanie
    tam jest tak niewygodne, że woli (i ma jak) pojechać sam - OK, rozumiem.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 52. Data: 2012-02-19 18:27:46
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-02-19 15:51, to pisze:
    > begin LEPEK

    > Skoro Ci wygodnie, to co marudzisz?

    Umiesz czytać? [retoryczne, ale nie mogłem się powstrzymać]

    Pozdr,

  • 53. Data: 2012-02-19 18:36:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2012 17:07:48 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik napisał(a):

    > I chcesz powiedzieć, że jakby te miejsca dla inwalidów były "dostępne"
    > to sytuacja diametralnie by sie zmieniła ?

    Jak objezdzasz parking trzeci raz to tak wlasnie mowisz.
    Tym niemniej ... po cholere ich tyle ? jakies najazdy inwalidow sie
    zdarzaja ?

    > Zejdź na ziemię.. ile % ogółu to miejsca dla inwalidów?

    No, jesli w rzadku jest np 30 samochodow, a dwa pierwsze miejsca
    zakopertowane, to wcale nie tak malo - 6.7%.

    J.

  • 54. Data: 2012-02-19 18:41:46
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia 19 Feb 2012 16:44:00 GMT, to napisał(a):

    > Dobrze się czujesz?

    Świetnie. I nie widzę najmniejszego problemu z zabraniem dzieci na zakupy -
    szczególnie gdy planuję kupić coś dla nich co muszą przymierzyć albo same
    sobie wybrać. Nie żądam specjalnego miejsca dla nas przy wejściu, ale
    chętnie wybieram te sklepy, które mają takie udogodnienie.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 55. Data: 2012-02-19 18:52:46
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/19/2012 02:10 PM, to wrote:

    > No i? Z różnych powodów jest ciężko.

    Taki lajf. Kiedyś matki zapierdalały po schodach z wózkami, dały radę
    wysiąść/wsiąść z/do Ikarusa a teraz lament bo pod krawężnik trzeba
    podjechać bo nie zrobili podjazdu, nie mówiąc już o tym co jest jak
    winda nie działa lub zamiast niskopodłogowego podjedzie Ikarus...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 56. Data: 2012-02-19 18:58:00
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-02-19 18:36, J.F. wrote:

    > Jak objezdzasz parking trzeci raz to tak wlasnie mowisz.
    > Tym niemniej ... po cholere ich tyle ? jakies najazdy inwalidow sie
    > zdarzaja ?

    Być może nie jeżdżę akurat o "tych" porach... ale jeszcze taka sytuacja
    mi się nie przydarzyła. Jeśli natomiast powodem jest ogólny najazd (pora
    świąteczna, itp), to MZ niewielka różnica, czy te kilka miejsc będzie
    dla inwalidów, czy nie. Łatwiej po prostu pojechać o innej porze a nie
    razem z lemingami,

    > No, jesli w rzadku jest np 30 samochodow, a dwa pierwsze miejsca
    > zakopertowane, to wcale nie tak malo - 6.7%.

    Rządek to nie cały parking. Liczy się ilość miejsc dla inwalidów w
    stosunku do wszystkich.
    Dawaj linka do google maps :-)

    Np. pod geantem/realem w Krakowie, proporcje wyglądają zupełnie inaczej
    niż opowiadasz... podobnie carrefour - miejsca dla inwalidow wylacznie w
    okolicy wejść. np widać to tutaj:

    http://maps.google.com/maps?q=krak%C3%B3w&hl=en&ie=U
    TF8&ll=50.076541,20.018037&spn=0.00059,0.001604&sll=
    37.0625,-95.677068&sspn=47.435825,105.117187&hnear=K
    rak%C3%B3w,+Krak%C3%B3w+County,+Lesser+Poland+Voivod
    eship,+Poland&t=h&z=20

    http://maps.google.com/maps?q=krak%C3%B3w&hl=en&ie=U
    TF8&ll=50.086466,19.98077&spn=0.00059,0.001604&sll=3

    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 57. Data: 2012-02-19 19:18:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello marcin,

    Sunday, February 19, 2012, 5:39:27 PM, you wrote:

    > mysle, ze ludziom powyzej 50 lat nalezy zabronic chodzenia o jezdzeniu
    > samochodem nie wspominajac ! to mohery ! oni zabieraja nam pieniadze !

    Też kiedyś będziesz miał ponad 50 lat. O ile dozyjesz...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 58. Data: 2012-02-19 19:27:49
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-02-19 18:52, AZ pisze:
    >Kiedyś matki zapierdalały po schodach z wózkami, dały radę
    > wysiąść/wsiąść z/do Ikarusa

    A jeszcze wcześniej ludzie obywali się bez elektryczności, toalet,
    centralnego ogrzewania, nie mówiąc o pojazdach mechanicznych, czy
    komunikacji miejskiej i żyli - to wszystko też jest zbędne?

    Pozdr,

  • 59. Data: 2012-02-19 19:35:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-19 19:27, LEPEK pisze:

    > A jeszcze wcześniej ludzie obywali się bez elektryczności, toalet,
    > centralnego ogrzewania, nie mówiąc o pojazdach mechanicznych, czy
    > komunikacji miejskiej i żyli - to wszystko też jest zbędne?

    Widzisz jakiś sens dyskusji z osobą wyprowadzającą takie argumenty?
    Dla niej liczy się jej wygoda i tyle - dzieci nie ma i nie ma pojęcia
    co to znaczy wyprawa z wózkiem - nie dla przyjemności, ale na zakupy,
    do lekarza...

  • 60. Data: 2012-02-19 19:39:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-19 18:41, P.B. pisze:

    > Świetnie. I nie widzę najmniejszego problemu z zabraniem dzieci na zakupy -
    > szczególnie gdy planuję kupić coś dla nich co muszą przymierzyć albo same
    > sobie wybrać.

    Widzisz, dyskusja wyraźnie pokazuje, że wiele osób nie bladego pojęcia
    o prawdziwym życiu, część ma jakieś dziwaczne poglądy, a kolejna grupa
    dla zasady pisze bzdury, byle tylko zaistnieć. Tak naprawdę zabieranie
    dzieci na zakupy jest średnią przyjemnością (czy to małych, czy
    dużych), ale rzeczywistość jest taka, że często je zabierać trzeba.
    Kto tutaj pisał o zostawianiu dzieci z babcią, wujkiem itd. - znaczy
    babcia czy wujek to nie ma innych ciekawszych zajęć, niż opieka nad
    nieswoimi dziećmi, ponieważ rodzice chcą sobie "wygodnie" zrobić
    zakupy? Któryś tutaj pisał (młody), że kiedyś Ikarus to nie był problem
    dla matki z wózkiem, a teraz narzekają na brak podjazdu i na fakt,
    że zamiast niskopodwoziowego przyjechał taki Ikarus? Skoro tak bardzo
    chcemy normalności itd. to może jednak również podchodzić to tego
    w sposób racjonalny? Dzieci mamy na własny rachunek i jak widać
    niestety nie jest on ekonomicznie uzasadniony. Widać to zresztą
    po Europie. Dzieci są nam potrzebne (nie państwu - nam) i stąd
    tez państwo powinno robić w miarę dużo, by jednak ludziom ułatwiać
    posiadanie dzieci. To temat rzeka i jak widać raczej z niewieloma
    osobami da się podyskutować merytorycznie na ten temat.

    > Nie żądam specjalnego miejsca dla nas przy wejściu, ale
    > chętnie wybieram te sklepy, które mają takie udogodnienie.

    Zdecydowanie - teraz to i tak jest luksus w wielu miejscach :)