  • 1. Data: 2012-02-18 21:00:00
    Temat: Slizga się koło na śliskim...
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    Ostatnia brawurowa jazda samochodem marki Renault Safrane na wstecznym
    skończyła się że się wpakowałem w jakąś zaspę - utknąłem na kilka chwil

    Przy próbie ruszenia ślizgało się... JEDNO KOŁO !!!
    jak dodałem odrobinkę gazu drugie się zaczynało obracać
    ale oba naraz nie ruszały razem nigdy - dopiero drugie ruszało
    od czegoś w rodzaju 0.7 obrotu/sekundę - czy to normalne ?

    Coś się popsuło ? czy wersja 24V z tiptornikiem ma zrąbane coś
    konstrukcyjnie ?

    takich cudów poza lanosem (i renultem z silnikami Volvo 2.0)
    nigdzie nie widziałem - przy FWD na śniegu ślizgają się 2 koła!

  • 2. Data: 2012-02-18 21:08:36
    Temat: Re: Slizga się koło na śliskim...
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 18-02-2012 21:00, Michał pisze:
    > Ostatnia brawurowa jazda samochodem marki Renault Safrane na wstecznym
    > skończyła się że się wpakowałem w jakąś zaspę - utknąłem na kilka chwil
    > Przy próbie ruszenia ślizgało się... JEDNO KOŁO !!!

    Moim zdaniem sytuacja jest oczywista, skrzynia do wymiany albo naprawa w
    ASO.

    --
    pozdr. Rzędzimir

  • 3. Data: 2012-02-18 21:17:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 20:00:00 +0000 (UTC), Michał napisał(a):
    > Ostatnia brawurowa jazda samochodem marki Renault Safrane na wstecznym
    > skończyła się że się wpakowałem w jakąś zaspę - utknąłem na kilka chwil
    >
    > Przy próbie ruszenia ślizgało się... JEDNO KOŁO !!!

    normalne. ktos ci oferowal naped na 4 kola ? Zaplaciles ?
    No to masz to za co zaplaciles :-)

> [...]
    > takich cudów poza lanosem (i renultem z silnikami Volvo 2.0)
    > nigdzie nie widziałem - przy FWD na śniegu ślizgają się 2 koła!

    tak dziala zwykly dyferencjal, ktory jest w wiekszosci aut - jesli na
    jednym kole jest znaczaco mniejsze tarcie, to ono sie bedzie obracac, a
    drugie stoi.
    Dwa kola slizgajace sie to jak masz podobnie slisko pod oboma kolami, albo
    TCS/ASR. Bo zebys mial LSD w aucie z napedem na jedna os to bardzo watpie.

    J.

  • 4. Data: 2012-02-18 21:18:17
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-02-18 21:08, DoQ pisze:

    > Moim zdaniem sytuacja jest oczywista, skrzynia do wymiany albo naprawa w
    > ASO.

    a niedawno było "dlaczego dziś tak nie uczą"
    i zaraz się znaleźli tacy co twierdzili że: "a własnie, że uczą" i "ale
    nikomu to nie jest potrzebne"

    i co teraz?
    odszczekiwać!
    ;-)

  • 5. Data: 2012-02-18 21:19:28
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Moim zdaniem sytuacja jest oczywista, skrzynia do wymiany albo naprawa w
    > ASO.

    Eeee, mi sie wydaje, ze wymiana kola wystarczy...

    --
    Axel

  • 6. Data: 2012-02-18 21:24:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Axel,

    Saturday, February 18, 2012, 9:19:28 PM, you wrote:

    > Eeee, mi sie wydaje, ze wymiana kola wystarczy...

    Po co wymieniać?! Wężykiem!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2012-02-18 21:29:51
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 18-02-2012 21:19, Axel pisze:

    > Eeee, mi sie wydaje, ze wymiana kola wystarczy...

    Może wystarczy napąpować ciepłym azotem??

    --
    pozdr. Rzędzimir

  • 8. Data: 2012-02-18 21:49:29
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Może wystarczy napąpować ciepłym azotem??

    Ciekłym ;D

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 9. Data: 2012-02-18 21:52:08
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > TCS/ASR. Bo zebys mial LSD w aucie z napedem na jedna os to bardzo watpie.

    No właśnie coś ten dyferencjał się zrobił "za zwykły" a liczyłem
    na "niezwykły" jak w prawie każdym aucie :)

    Stare mazdy9 z 1994 czy renówki z 1993 spinały to jakoś (i to nie
    w wersjach 4x4, tylko FWD również) świeciło się TCS (mazda) lub
    muliło (renault). Nawet stary merc s to jakoś spinał.

    A tu.. "dopina" mi się 2 koło jak to pierwsze już ślizga...
    co jak by hamulec dziobnoł ale raczej tego nie robi - bo
    "prawdziwe, pełne" ESP tu rok później wchodziło w VelSatis.

    Czy może czegoś (jakiś elementów) nie wstawili z tą skrzynią bo to
    jakiś eksperyment był i prawdziwy napęd to był w wersjach z manualem
    i 4x4 (visco chyba tam były, w lanciach tez visco było) lub FWD?

  • 10. Data: 2012-02-18 21:53:33
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 18-02-2012 21:49, kamil/Endurorider.pl pisze:

    > Ciekłym ;D

    Ciekły może wyciec...

    --
    pozdr. Rzędzimir