  • 1. Data: 2012-02-18 21:26:24
    Temat: Miejsca dla inwalidów pod hipermarketem są marnotrastwem
    Od: PLumber <p...@h...com>

    Dzień dobry,

    Chcialbym podzielic sie z wami moim spostrzezeniem. Obserwuje od
    dluzszego czasu miejsca parkingowe dla inwalidow przed hipermarketami,
    przewaznie stoja one puste, a jesli juz sa zajete to wysiada z nich
    dziadek i pedzi prosto w drzwi marketu. I tu powstaje pewna watpliwosc -
    skoro dziadek ma sile smigac godzine albo i wiecej miedzy polkami
    hipermarketu, to co za problem zeby przeszedl sie 50m dalej z miejsca
    parkingowego? Totalnie bez sensu, po co marnowac miejsca parkingowe na
    kogos kto moze bez problemu podrozowac kilometrami w sklepie??

    --
    - Plumbi -

  • 2. Data: 2012-02-18 21:33:41
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    PLumber napisał(a):
> [...]
    > przewaznie stoja one puste, ...]
    > ...] Totalnie bez sensu, po co marnowac miejsca parkingowe

    Dzień dobry o 21:33 i coś tam :D

    A co do tematu to bez urazy kolega pitoli farmazony.
    Miejsca są potrzebne. Sam widziałem ja policja na nich parkuje :D
    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2012-02-18 21:35:37
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    PLumber napisał(a):
> [...]
    > parkingowego? Totalnie bez sensu, po co marnowac miejsca parkingowe na
    > kogos kto moze bez problemu podrozowac kilometrami w sklepie??

    Dzień dobry o 21:35 i coś tam :D

    A co do tematu to bez urazy, kolega pitoli farmazony.
    Miejsca dla inwalidów są potrzebne. Sam widziałem ja policja na nich parkuje :D
    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2012-02-18 22:35:14
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 2012-02-18 21:26, PLumber pisze:
> [...]
    > parkingowego? Totalnie bez sensu, po co marnowac miejsca parkingowe na
    > kogos kto moze bez problemu podrozowac kilometrami w sklepie??

    Tzw. poprawność polityczna. No ku**a przecież powinni zapewnić wjazd
    inwalidzie do marketu wraz z podłączeniem do wózka zakupowego.

    Tak samo jak ty przejdziesz na emeryturę w wieku 65 lat a np. policjant
    w wieku 37 lat (jak bardzo nie lubił szkolnictwa).

    Upitul sobie nogę i będziesz miał swoje upragnione miejsce parkingowe

    Darek

  • 5. Data: 2012-02-18 23:13:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 22:35:14 +0100, Darek napisał(a):

> [...]
    > w wieku 37 lat (jak bardzo nie lubił szkolnictwa).
    > Upitul sobie nogę i będziesz miał swoje upragnione miejsce parkingowe

    Ale sporo racji ma, zajezdzasz na taki parking, wszystkie zwykle miejsca
    zajete, a na poczatku kazdego rzedu po dwa "dla inwalidy". Puste.
    Nie trzeba byc geniuszem intelektu zeby stwierdzic ze jest ich za duzo.
    Nie musi byc zreszta supermarket, mozna i na miejskich parkingach zobaczyc.

    patrzymy dalej - jedno wejscie do budynku, drugie wejscie, kawal drogi
    miedzy nimi, ale miejsce dla inwalidy w kazdym rzedzie. Po cholere ? Zeby
    sie rehabilitowali ? Nie lepiej zgromadzic te miejsca w poblizu wejsc ?

    J.

  • 6. Data: 2012-02-19 01:08:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 18 Feb 2012 21:26:24 +0100, PLumber wrote:

    > to co za problem zeby przeszedl sie 50m dalej z miejsca parkingowego?

    A to jakiś większy problem żebyś Ty się przeszedł te 50m?

  • 7. Data: 2012-02-19 01:13:02
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "PLumber" <p...@h...com>

> [...]
    > problem zeby przeszedl sie 50m dalej z miejsca parkingowego? Totalnie bez
    > sensu, po co marnowac miejsca parkingowe na kogos kto moze bez problemu

    Znałem takiego jednego. Wp..ł się za jakimś innym gościem pod cmentarz i tak
    stanął by tego drugi nie mógł wyjechać. Jak chciał wyjechać to jak wul do
    niego, że miał nie wjeżdżać bo on inwalida jest. Chyba k..a umysłowy ! Nawet
    nie zapytał się czy czasem nie miał takiego samego prawa. Bym kopa dał na
    miejscu tamtego. Takich cwaniaczków, którzy wystarali się o papier jest
    chyba całkiem dużo, gdy normalny człowiek w podeszłym wieku może większe
    trudności mieć.

    Więc takich należałoby przepędzać, ale generalnie troska o niepełnosprawnych
    normalna jest.

  • 8. Data: 2012-02-19 08:29:35
    Od: "Iglo" <f...@W...gazeta.pl>

    PLumber <p...@h...com> napisał(a):

> [...]
    > parkingowego? Totalnie bez sensu, po co marnowac miejsca parkingowe na
    > kogos kto moze bez problemu podrozowac kilometrami w sklepie??

    Część powinna zostać zamieniona na miejsca dla rodzin z dziećmi i kobiet w
    zaawansowanej ciąży.
    Miejsca dla niepełnosprawnych są niezbędne, osoby z różnymi ułomnościami lub
    ich opiekunowie mają tyle różnych komplikacji w codziennym życiu, że
    ułatwienie im parkowania jest oczywistością, mając na uwadze aktywizację
    takich ludzi do normalnego życia. Jest jeszcze masa barier w naszym kraju do
    likwidacji.
    Fakt, że często te uprawnienia, w takich przypadkach przywileje, są rozdawane
    zbyt mało restrykcyjnie nie może skutkować likwidacją w ogóle. To jest
    (niestety) kwestia sumienia i uczciwości, a z tym bywa różnie, nawet w tak
    trudnej kwestii.
    Jestem ojcem niepełnosprawnego dziecka (nie widzi, nie chodzi) i z miejsc pod
    marketami nie korzystam,w końcu nie mam obowiązku zabierać dzieciaka do takich
    przybytków, ale już pod szpitalami, miejscami gdzie bywamy w celach
    rehabilitacyjnych owszem, po prostu jest nam łatwiej.

  • 9. Data: 2012-02-19 12:36:27
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    PLumber wrote:
> [...]
    > dalej z miejsca parkingowego? Totalnie bez sensu, po co marnowac
    > miejsca parkingowe na kogos kto moze bez problemu podrozowac

    popierac w calej rozciaglosci... jedyne co ratuje te miejsca to to te masz
    "wolne z lewej" czyli mozesz otworzyc drzwi na full i nie pi...sz w sasiada.
    Inwalidzie moze sie przydac ale ku... jaki to inwalida ktory ma Audi Q8? Takich
    tez widzialem, a pozniej zasuwa 1km po markecie na wlasnych nogach. Bogaty to
    moze posmarowal gdzie trzeba i kartke dostal :(

    Ale pod takim Teskaczu na Bielanach (pod Wroclawiem) to miejsc dla inwalidow
    "rownoleglych" tj obok siebie jest z 5? No i jak gosciu ma sie wykaraskac nie
    rozwalajac drzwi sasiada (tez inwalidy)? Nie wiedziec.

    A z praktycznego punktu widzenia to jedynie koperty dla inwalidow sa wycenione
    na 500pln? Pod marketami sa jeszcze miesjca "dla rodzin" a nawet "policja"
    (Auchan Bielany). Na rodzinie moge zaparkowac raczej bez konsekwencji a na
    policji? Moze to sa rzeczy nie ujete w PoRD.

  • 10. Data: 2012-02-19 12:54:06
    Od: to <t...@i...pl>

    begin PLumber

    > Totalnie bez sensu, po co marnowac miejsca parkingowe na
    > kogos kto moze bez problemu podrozowac kilometrami w sklepie??

    Taka prawda. Te miejsca powinny być dostępne wyłącznie dla osób z
    widocznym problemami z poruszaniem się, czyli także z nogą w gipsie, dla
    kobiet w ciąży itp., ale NIE dla tych, którym jakiś lekarz coś tam
    orzekł. Jak może kręcić kierownicą przez całe miasto, jak może łazić po
    sklepie kilka godzin, to i może przejść 200 metrów po parkingu.