  • 121. Data: 2012-02-20 11:22:48
    Temat: Re: Miejsca dla inwalidów pod hipermarketem są marnotrastwem
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-02-19 23:27:54 +0100, Adam Płaszczyca

    Ale tylko najmując opiekuna.

    --
    Bydlę

  • 122. Data: 2012-02-20 11:23:10
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-02-19 22:55:41 +0100, "yabba"
    <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> said:

    > Użytkownik "to" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ja osobiście zwykle nie mam problemu.

    A nieosobiście masz?
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 123. Data: 2012-02-20 11:30:47
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Marek Dyjor

    > masz racje można wsadzic na ten czas do beczki

    A wsadzaj sobie gdzie chcesz, jak Twoje dziecko zamiast w łóżeczku śpi w
    beczce, to może być i do beczki.

  • 124. Data: 2012-02-20 11:31:27
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Marek Dyjor

    > wyciąganie dzieciaków z fotelików, ładowanei do wózków itd...
    >
    > pod IKEA są miejsca dla rodzin

    Fajnie, będę tam stawał.

  • 125. Data: 2012-02-20 11:42:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 20 Feb 2012 06:37:40 +0100 osobnik zwany Marek Dyjor
    wystukał:

    > czasem jednak przyjedzie ktoś z samochodem dla inwalidy i chce mieć
    > bliżej wózkiem do marketu + szerokie miejsce parkingowe tak aby mieć
    > możliwość wózek wytaczać własnoręcznie z bryki.
    >
    > też uważam że prawo do parkowania dla tzw opiekunów nie wiozących
    > podopiecznego to lekkie przegięcie.

    nie ma takeigo prawa.
    Karta parkingowa osoby niepełnosprawnej jest wydawana inwalidzie.
    Na odwrocie, żeby nie podawać wszystkim do wiadomości tych danych, są
    dane osoby, na którą jest wystawiona. Opiekun może korzystać z miejsca
    dla niepełnosprawnych tylko gdy z nim jedzie właściciel karty.

    http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/3549

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 126. Data: 2012-02-20 12:48:37
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > W miarę jak miejsca parkingowe będą coraz bardziej deficytowe, będzie
    > przybywać
    > takich z lewymi papierami, no naród mamy zaradny, zatem będzie potrzeba
    > więcej miejsc
    > dla inwalidów, normalnych miejsc będzie jeszcze mniej, itd.

    Cóż, patologia o której piszesz jest coraz mniejsza i należy na nią
    reagować, a nie ograniczać dostępu ludziom, którzy tego naprawdę
    potrzebują. Nic nie stoi na przeszkodzie, by ochrona sprawdzała,
    czy osoby posługujące się taką kartą robią to zgodnie z prawem
    - bez inwalidy "na pokładzie" nie wolno z niej korzystać (znaczy
    z miejsc przeznaczonych dla inwalidów). Inna sprawa, że w sumie
    mobilnych inwalidów może nam przybywać, ponieważ medycyna stoi na
    coraz wyższym poziomie, technika podobnie.

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 127. Data: 2012-02-20 14:12:47
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/02/2012 18:47, J.F. wrote:

    > ale tym trzeba walczyc w zarodku, bo inaczej skonczy sie tak ze pol miasta
    > bedzie dla inwalidow, a wielu bedzie gardlowac "jak on smial zaparkowac na
    > kopercie, samochod mu skonfiskowac".
    > Miejsc dla inwalidow ma byc tyle ile potrzeba - i trzeba glosno mowic kiedy
    > jest ich za duzo (oraz kiedy za malo)

    > ale w kazdym rzadku tak jest :-)

    > http://maps.google.com/maps?hl=pl&ie=UTF8&ll=51.1414
    04,17.086567&spn=0.000867,0.002004&sll=37.0625,-95.6
    77068&sspn=35.821085,65.654297&fll=51.141404,17.0865
    67&fspn=0.000867,0.002004&z=19

    > przy czym - te blekitne prostokaty - to daszki nad wejsciami do budynku.
    > To teraz sobie zmierzcie ile jest on niektorych miejsc do wejscia.
    > Ale nie, koperty sa swiete, musza byc w kazdym rzadku.
    > Nawet jesli potem bedzie musial inwalida dymac z wozkiem do stojaka i z
    > powrotem.

    Po pierwsze akurat sporo z tych miejsc jest zajęte. Po drugie o wiele
    większym problemem na tym konkretnym zdjęciu są kretyni parkujący w
    dwóch zatoczkach na raz, pod kątem albo nawet jak dwa duże vany - na
    czterech miejscach na raz. Naliczyłem kilkanaście samochodów zajmujących
    więcej, niż jedna zatoczka.

    Brak miejsc dla rodziców z dziećmi już pominę, na szczęście w polsce nie
    mieszkam i każdy market ma zakichany obowiązek pomalować szerokie
    zatoczki w tym celu, bo jakoś nie wyobrażam sobie wygodnego wyciągania
    małego dzieciaka w tym chaosie jaki pokazałeś.

    Zajmij ty się chłopie lepiej przyklejaniem karnych kutasów, bo ciołki
    parkingowe są tam poważniejszymi problemami niż inwalidzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 128. Data: 2012-02-20 14:15:30
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/02/2012 18:47, J.F. wrote:

> [...]
    > Ale nie, koperty sa swiete, musza byc w kazdym rzadku.
    > Nawet jesli potem bedzie musial inwalida dymac z wozkiem do stojaka i z

    Po pierwsze akurat sporo z tych miejsc jest zajęte, szkoda mi trochę
    życia na liczenie, ale procent zajętych miejsc dla inwalidów będzie
    pewnie podobny do pozostałych patrząc na ten praktycznie pusty parking
    po prawej stronie.

  • 129. Data: 2012-02-20 14:17:14
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/02/2012 13:06, to wrote:
    > begin Iglo

    > W ciąży tak, ale dla rodzin z dziećmi? Niby dlaczego? Dzieci są jakieś
    > niepełnosprawne z definicji czy może ich rodzice?

    Próbowałeś wyciągnąć niemowlaka z samochodu w miejscu, z którego chudy
    dorosły musi wyciskać się wysmarowany masłem?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 130. Data: 2012-02-20 14:21:10
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/02/2012 21:38, LEPEK wrote:

    > Nie - odpowiadam na wypowiedź poprzednika.

    Po co go karmisz?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil