  • 1. Data: 2013-07-14 18:49:06
    Temat: Re: Microchip 32MX695F512H - BLOKOWANIE
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > Przy próbie uruchomienia plików przykładowych Microchipa niefortunnie
    > zapisałem rejestry
    > konfiguracyjne wartościami domyślnymi, wziętymi przez MPLAB chyba z kosmosu.
    >
    > Pierwszy raz to nawet mi działał oscylator.
    > Dziś zdaje się, że zaprogramowałem go w trybie HS z kwarcem 8MHz i oscylator
    > już nawet nie działa.
    > Podałem mu sygnał 10MHz na OSC1 i nic - nadal nie może nawet odczytać kodu
    > ID kontrolera.
    > Jak to uruchomić.
    > Drugi raz moja płytka nie przetrzyma wylutowywania i ponownego wlutowania.

    To czym ty wylutowujesz? Wylutowanie hotairem nie powinno szkodzić płytce.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 2. Data: 2013-07-17 17:15:26
    Temat: Microchip 32MX695F512H - BLOKOWANIE
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Witam!
[...]

    Używam: PGEC1 i PGED1.
    Czy podłaczenie (podlutowanie się) pod PGEC2 i PGED2 coś zmieni.
    Normalnie programowanie/debugging działa tylko na PGEC1 + PGED1.
    Domyślnie jednak konfig ustawia się na PGEC2 i PGED2 i tak został
    zaprogramowany.
    Jak wszystko jest dobrze, to działa na komplecie z 1.
    Teraz nie.
    Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek porady co do możliwości uruchomienia tego
    chipa
    bez jego wylutowywania.

  • 3. Data: 2013-07-17 19:48:00
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > To czym ty wylutowujesz? Wylutowanie hotairem nie powinno szkodzić płytce.
    Oczywiście stacją.
    No niestety. Zadziałał rachunek prawdopodobieństwa. 64piny/0,5mm.
    3 piny są sztukowane "włoskiem". To jest płytka prototypowa bez solder
    maski,
    więc nie jest tak różowo.
    Na dodatek - nie mam tych 32MX695F512 na zapas.
    Zamówiłem już sample, ale nurtuje mnie znów pytanie ile jeszcze
    razy zdarzy się, że mikrokontroler z 512k FLASH+ 128k RAM wyrzucę do śmieci,
    bo sprawny scalak odmawia zaprogramowania oryginalnym programatorem.
    S.

  • 4. Data: 2013-07-17 21:33:47
    Temat: OT: Re: Microchip 32MX695F512H - BLOKOWANIE
    Od: "michal" <...@b...pl>

    czesc.
    Niestety nie pomoge, dopiero sie zapoznaje z tym wynalazkiem, (konkretnie to
    32mx775f512l
    zamierzam go uzyc w tym samym celu co i ty tzn. do obslugi grafiki.
    Czy jego zasoby sa wystarczajace (775 ma tylko 64kb ramu, w sumie u ciebie
    128 to tez nie szaleństwo) ?
    Czy z tej calej biblioteki graficznej microchipa jest pozytek ? działa to
    jakoś ?
    Przyznam sie ze istnienie jej to jeden z powodów kontaktu z pic32.
    pozdrawiam.
    michal m.
    ps.
    Wydaje mi sie ze oscylator zewnetrzny nie jest wymagany do programowania
    pic32
    a przynajmniej pobiezny wgląd w
    http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/6114
    5L.pdf
    to sugeruje. Ale moge byc w bledzie nie mialem w reku tego mikrokontrolera.

  • 5. Data: 2013-07-17 21:59:51
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > zamierzam go uzyc w tym samym celu co i ty tzn. do obslugi grafiki.
    > Czy jego zasoby sa wystarczajace (775 ma tylko 64kb ramu, w sumie u
    Zależy co chcesz z tym zrobić.
    Ja używam do grafiki.
    I tak:
    - zdjęcie 480x272 24bpp zmieści się jedno w BMP do FLASH
    - zdjęcie 240x136 24bpp zmieści się do RAM
    Filmy można też pewnie puscić z USB czy karty SD.
    Ja piszę w assemblerze. Jak zobaczyłem to co kompilator C wyprawia,
    to piszę w czystym asm.
    Te biblioteki graficzne przeglądnąłem i wynika z tego, że wymagany był
    sterownik LCD
    inny niż ja posiadam już w LCG.
    Niestety przykłady w asm są tylko 3 i to toporne.
    Biblioteki i przykłady w C mnie interesują, aby podpatrzeć jak to robią.
    Potem zaglądam do okna Memory po kompilacji i wyciągam z tego czysty kod,
    zmniejszając go przy okazji o jakieś 30%.
    W związku z powyższym obsługę LCG spokojnie mam czas wykonać.
    Problem jest tylko z synchronizacją, gdyż to przetwarzanie potokowe i
    prefetch to masakra.
    Nie rozeznałem w pełni mechanizmu sterowania pamięcią cache, więc zegar
    puściłem
    sprzętowo na module Output Compare, a dane (24 bity/pixel) ładuję w
    programie głównym,
    synchronizując je nieco z zegarem poprzez zerowanie timera bazowego.

    > Czy z tej calej biblioteki graficznej microchipa jest pozytek ? działa to
    > jakoś ?
    Nie wiem. Nie mam tego sprzętu (oni całą zabawę zestawiają z 3 płytek).
    Z pewnością warto podpatrzeć.

    > Przyznam sie ze istnienie jej to jeden z powodów kontaktu z pic32.
    > pozdrawiam.
    Ja, jakbym miał wybierać ponownie, to wziąłbym 16-bitowy dsPIC33, ze względu
    na łatwość
    synchronizacji danych i zegara no i szybkość.

    > Wydaje mi sie ze oscylator zewnetrzny nie jest wymagany do programowania
    > pic32
    Nie potrzeba. Programuje się bez problemu, jednak nie znalazłem przyczyny,
    dlaczego cała zabawa kończy się, gdy bity configuracyjne zostana
    niepoprawnie zaprogramowane.

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2013-07-21 11:38:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Jul 2013 21:33:47 +0200, "michal" <...@b...pl> wrote:
    > Przyznam sie ze istnienie jej to jeden z powodów kontaktu z pic32.

    Przecież ta biblioteka to dramat, widgety stylu win 3.11, kiedyś w
    akcie desperacji popełniłem własną bib na pic32 z obiektowoscia a'la
    GTK:

    http://www.youtube.com/watch?v=A8epJ4Qjt_s&feature=y
    outube_gdata_player

    ale braklo czasu na doszlifowanie i dokończenie kodu... :(

    --
    Marek

  • 7. Data: 2013-07-29 13:06:59
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    outube_gdata_player

    > ale braklo czasu na doszlifowanie i dokończenie kodu... :(
    Kawał dobrej roboty. Po odświeżaniu widzę, że to w C jest pisane?
    Ten słownik T9 to też Twój kod?
    Jest tam znaczna baza wyrazów, czy tylko sample?
    S.

  • 8. Data: 2013-07-30 09:44:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 29 Jul 2013 13:06:59 +0200, Sylwester Łazar<i...@a...pl>
    wrote:
    > Ten słownik T9 to też Twój kod?
    > Jest tam znaczna baza wyrazów, czy tylko sample?

    Tak, ale nie nazywaj go tak, bo nie chcę mieć problemów z prawami do
    nazwy ;).
    Robilem to 2 lata temu, o ile pamietam baza ma 10 tys
    najpoularniejszych słów, zbudowalem ją z znalezionych logów irca a
    potem sort|uniq...

    --
    Marek

  • 9. Data: 2013-07-31 21:55:57
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > Robilem to 2 lata temu, o ile pamietam baza ma 10 tys
    > najpoularniejszych słów, zbudowalem ją z znalezionych logów irca a
    Jeżeli średnio wyraz jest długi na pięć liter, to zmieści się do
    największego PICa.
    FLASH(512kB+boot)
    Jeżeli nie kompresowałeś, to chyba 10 tys. się nie zmieści.
    S.

  • 10. Data: 2013-07-31 22:17:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 31 Jul 2013 21:55:57 +0200, Sylwester Łazar<i...@a...pl>
    wrote:
    > Jeżeli nie kompresowałeś, to chyba 10 tys. się nie zmieści.

    Baza była na micro sd. We flashu mcu były tylko fonty.

    --
    Marek