  • 1. Data: 2013-07-17 21:10:49
    Temat: Transformator 220V->110V
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Czy gdzies w Warszawie mozna kupic - ktos moze zrobic transformator
    220V na 110V, moc okolo 1000W. Potrzebuje do sprzetu audio produkcji
    amerykanskiej

    A.L.

  • 2. Data: 2013-07-17 22:00:08
    Temat: Re: Transformator 220V->110V
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > 220V na 110V, moc okolo 1000W.

    A na 115 wtornego moze byc?
    http://www.indel.pl/e_atst.htm

    > Potrzebuje do sprzetu audio produkcji
    > amerykanskiej

    Jesli tam jest trafo, to prosciej moze byc wymienic na wlasciwe. Przy
    okazji mozna sprawdzic, czy aby nie ma tam wersji 230/110 w postaci zworki.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2013-07-17 22:59:18
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 17 Jul 2013 22:00:08 +0200, Pawel O'Pajak <o...@i...pl>
    wrote:

    >Powitanko,

    >A na 115 wtornego moze byc?
    >http://www.indel.pl/e_atst.htm

    Znakomite! Dzieki!

    A.L.

  • 4. Data: 2013-07-17 23:05:23
    Od: "Ktos" <k...@n...com>

    Przy okazji upewnij sie, czy nie wymagane jest 60Hz.
    99% sprzetu dziala dobrze równiez przy 50Hz, ale spotkalem sie ze wzmakiem,
    który sprawdzal to i odmawial wspólpracy z naszym 'prundem'.
    Trzeba bylo dostawiac generatorek tych 60Hz.....

  • 5. Data: 2013-07-18 00:47:19
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 17 Jul 2013 23:05:23 +0200, "Ktos" <k...@n...com> wrote:

> [...]
    >który sprawdzal to i odmawial wspólpracy z naszym 'prundem'.
    >Trzeba bylo dostawiac generatorek tych 60Hz.....

    To wtedy wyrzuce go do smietnika. Ale urzadzenia na lampach
    elektronowych takich rzeczy nei sprawdzaja ani nie sa wrazliwe na
    czestotliwosc, specjalnie...

    A.L.

  • 6. Data: 2013-08-12 18:29:45
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.07.2013 00:47, schrieb A.L.:

    > To wtedy wyrzuce go do smietnika. Ale urzadzenia na lampach
    > elektronowych takich rzeczy nei sprawdzaja ani nie sa wrazliwe na
    > czestotliwosc, specjalnie...
    Są. Konkretnie transformatory, styczniki przekaźniki i inne elementy
    indukcyjne. Mają niższą impedancję i skiż tego płynie większy prąd.
    Można ustrojstwo spalić, co zresztą uczyniłem z pewnym stycznikiem.
    Wymieniłem wtedy cewkę na takową na 50Hz i hula do dziś.

    Waldek

  • 7. Data: 2013-08-12 19:00:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

> [...]
    > Można ustrojstwo spalić, co zresztą uczyniłem z pewnym stycznikiem.
    > Wymieniłem wtedy cewkę na takową na 50Hz i hula do dziś.

    Ciekawe jak z tym radzą (radzili) sobie Japończycy. Tam napięcie w sieci
    wszędzie jednakie, 100V, ale w części kraju mają częstotliwość 50Hz, a w
    drugiej części -- 60Hz.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2013-08-12 19:42:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 12 Aug 2013 17:00:50 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Ciekawe jak z tym radzą (radzili) sobie Japończycy. Tam napięcie w sieci
    > wszędzie jednakie, 100V, ale w części kraju mają częstotliwość 50Hz, a w
    > drugiej części -- 60Hz.

    Wystarczy zaprojektowac na 50Hz. No dobra - na 48-62Hz.

    J.