  • 11. Data: 2011-09-09 17:37:46
    Temat: Re: Materiał przepuszczalny na osłonę aparatu
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-09-09 17:43, JA wrote:
    > Nie będzie niczego odpowiedniejszego od filtra UV. To jest idealne
    > rozwiązanie. Mocny - spróbuj go potłuc, cienki i najlepszy optycznie.
    > I nie wklejaj go. Tylko włóż między dwa cienkie o-ringi. i dokręć nakrętką.

    No tak chyba zrobię (z braku czegoś lepszego :)). Dzięki.

    pozdrawiam,
    PK

  • 12. Data: 2011-09-09 17:44:22
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-09-09 19:32, StaM wrote:
    > Mnie tylko zaskoczylo ze sam chcesz to zrobic.
    > Wszystko jednak jest mozliwe, i zycze wytrzymalosci,

    Nie nie. Naziemnych :).
    Konkretnie chodzi o obudowę do nagrywania filmów na rowerze. Tzn.
    chciałbym móc umieścić aparat np. blisko ziemi (przy kole). Chodzi więc
    przede wszystkim o pył, piach, błoto i deszcz. Nie mniej strumienie się
    zdarzają, więc i tak muszę to solidnie uszczelnić.

    Tak naprawdę pierwszy pomysł był inny - zastanawiałem się nad zrobieniem
    kamery od zera. Podliczyłem części, pomyślałem ile zajmie mi to czasu...
    i postanowiłem, że jednak obuduję małpę (której zakup i tak mam w planach).

    pozdrawiam,
    PK

  • 13. Data: 2011-09-09 17:58:53
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-09-09 19:44, Kosu wrote:
> [...]
    > i postanowiłem, że jednak obuduję małpę (której zakup i tak mam w planach).

    Taniej i tak będzie coś tego typu:
    http://allegro.pl/wyczynowa-kamera-motocyklowa-hd-72
    0p-ster-pilotem-i1799834312.html

    IMHO szkoda czasu na zabawę samemu.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 14. Data: 2011-09-09 18:01:53
    Od: StaM <k...@y...com>

    On 9 Wrz, 19:44, Kosu <6...@e...pl> wrote:

    > przede wszystkim o py , piach, b oto i deszcz. Nie mniej strumienie si
    > zdarzaj , wi c i tak musz to solidnie uszczelni .
    > pozdrawiam,
    > PK

    Plytki poliamid wydaja sie najlepszym materialem.

    http://www.abora.pl/poliamid.html

    Latwy w laczeniz za pomoca goracego powietrza i zylki "spawalniczej"
    ale tez z tegoz poliamidu. Robilem obudowy z "poly" nawet do ciezkich
    transformatorow. Mozesz zamiast laczenia spawaniem,
    polaczyc je za pomoca metalowej ramki, i blachowkretow.
    Powodzenia.
    StaM

  • 15. Data: 2011-09-09 18:24:18
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-09-09 19:58, dominik wrote:
    > Taniej i tak będzie coś tego typu:
    > http://allegro.pl/wyczynowa-kamera-motocyklowa-hd-72
    0p-ster-pilotem-i1799834312.html

    Chyba żartujesz. Ta obudowa będzie tania jak barszcz, jeśli uda mi się
    kupić materiały w interesujących ilościach, a nie zapas na życie. Może
    znajdę jakieś przydatne resztki na wydziale.
    Aparatu nie wliczam, bo to jest niezależny zakup.

    Nie mniej przyznaję, że kamera z aukcji bardzo fajna.

    > IMHO szkoda czasu na zabawę samemu.

    Ale mi taka zabawa sprawia sporo przyjemności, więc czasu nie szkoda
    wcale :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 16. Data: 2011-09-09 18:25:50
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Sep 9, 1:44 pm, Kosu <6...@e...pl> wrote:

    > Nie nie. Naziemnych :).
    > Konkretnie chodzi o obudow do nagrywania film w na rowerze. Tzn.
    > chcia bym m c umie ci aparat np. blisko ziemi (przy kole). Chodzi wi c
    > przede wszystkim o py , piach, b oto i deszcz. Nie mniej strumienie si
    > zdarzaj , wi c i tak musz to solidnie uszczelni .
    >
    > Tak naprawd pierwszy pomys by inny - zastanawia em si nad zrobieniem
    > kamery od zera. Podliczy em cz ci, pomy la em ile zajmie mi to czasu...
    > i postanowi em, e jednak obuduj ma p (kt rej zakup i tak mam w planach).

    Polecam:
    http://gopro.com/
    http://www.bhphotovideo.com/c/search?Ntt=gopro&N=0&I
    nitialSearch=yes

    Jest obecnie wiele innych modeli, nawet za cene ponizej 100 dolarow.
    Szkoda czasu marnowac na samorobki.
    Sam lepiej nie zrobisz, nizszym kosztem, niz sa gotowce.

    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 17. Data: 2011-09-09 18:42:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-09 17:44, JA pisze:

    > Przecież w pierwszym poscie jest wszystko.
    > Powiedziałbym, że niektórych trudno zmusić do zrozumienia prostego zdania.

    Nie napisałeś, jaka obudowa. Dla większości fotografów "obudowa" kojarzy
    się z obudową podwodną. Oprócz tego jeszcze mogą być inne obudowy:
    pyłoszczelne, klatki Faradaya, obudowy "pancerne" (znajomy dobierał
    parametry dla szlifierki - aparat był w strumieniu opiłków), itd, itp.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 18. Data: 2011-09-09 18:54:31
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Sep 9, 2:42 pm, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie napisa e , jaka obudowa.

    A po co mial pisac, skoro nie jego ta obudowa interesuje?

    > Dla wi kszo ci fotograf w "obudowa" kojarzy
    > si z obudow podwodn .

    Wiekszosc, to wtorni anafabeci, okreslani w polsce na okolo 2/3 do 3/4
    tego "wspanialego narodu".

    > Opr cz tego jeszcze mog by inne obudowy:
    > py oszczelne, klatki Faradaya, obudowy "pancerne" (znajomy dobiera
    > parametry dla szlifierki - aparat by w strumieniu opi k w), itd, itp.

    Nastepny przyklad wtornego analfabetyzmu sie klania
    Nie dosc, ze nie potrafisz przeczytac ze zrozumieniem, to jeszcze
    wytykasz nie tej osobie, ktora pytala o material na oslone.

  • 19. Data: 2011-09-09 19:06:46
    Temat: Re: Material przepuszczalny na oslone aparatu
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Zygmunt Dariusz wrote:

    > Juz wielokrotnie pisalem tutaj, o wtornym analfabetyzmie.
    > Okolo dwie trzecie polakow, to wtorni analfabaci.
    > Wynika tak, z badan roznych instytucji zajmujacych sie tym tematem.

    no to teraz napisz nam debilom z polski ty amerykanski geniuszy do czego ma
    sluzyc ta obudowa na podstawie pierwszego postu?

  • 20. Data: 2011-09-09 19:29:39
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-09-09 21:06, Marek Dyjor wrote:
    > no to teraz napisz nam debilom z polski ty amerykanski geniuszy do czego
    > ma sluzyc ta obudowa na podstawie pierwszego postu?

    No cóż. Rzeczywiście nie napisałem, ale nie wiem czy ta informacja była
    konieczna. Spytałem o materiał podwodnych i wspomniałem o filtrze UV,
    więc z całą pewnością nie jest przeznaczona pod strumień opiłków metalu ;).
    Przypominam, że chodziło o materiał, który nie wpływa znacznie na jakość
    obrazu. Czyli na kawałek plastiku. Czyli wszystko jedno czy to jest
    obudowa podwodna czy nadwodna :)

    pozdrawiam,
    PK