    From: "tornad" <t...@v...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Maszyna do wytwarzania 'g'
    Date: Fri, 27 Feb 2009 14:51:04 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Najblizsze przyblizenie to na razie widze takie:
    > 1) 2 kawalki profilu zamnkietego 2x2 cm
    > (maks to 3x3 cm), o dlugosci ??? (metr najwyzej)
    > pozdrawiam
    > pluton
    Swoim zwyczajem dorzuce trzy centy.
    Ja popieram sposob Kogutka. Mam zwykla wirowke do robienia sokow z marchewki a
    ostatnio nawet z buraka; czego to ludzie nie wymysla...
    I ona nadalaby sie do ciaglej filtracji tyle, ze ten podziurkowany obwod bebna
    nalezaloby wyklozyc bibula filtracyjna, ktora co jakis litr lub dwa,
    nalezaloby wymieniac.
    No i destylacja. Te widzialem dawno temu w Jugoslawii czy nawet w Bulgarii.
    Gosciu "pedzil" niejako naocznie a nikt nie mial podstaw by go oskarzac o
    posiadanie "aparatury". W duzym, na oko 40 l garze napelnionym do polowy
    zacierem czy jakims skwasnialym winem, na trojnoznym statywie umieszczal pusta
    miednice, tak aby jej dno bylo nad powierzchnia tego zacieru. Na tym garze
    kladl druga, duza miednice uszczelniajac ja po obwodzie chlebem.
    No i jazda, gar od dolu podgrzewal, nie musial nawet uzywac termometru gdyz
    mial wprawe, zreszta ona sie sama stabilizowala na tych okolo 80 stopniach C.
    Po paru godzinach w miednicy umieszczonej wewnatrz tej aparatury zebrala sie
    bardzo mocna rakija. Aha, do tej miednicy przykrywajacej garnek nalal prawie
    do pelna zimnej wody, ktora okazyjnie wymienial aby zawsze byla chlodna.
    Sposob wart polecenia czy zerzniecia. Moze zamiast filtracji zastosujesz
    destylacje?
    Ta opisana ma same zalety jako, ze jest ona wielokrotna; ta rakija rowniez
    paruje, skrapla sie na dnie tej chlodnej miednicy, skapuje z powrotem i w
    efekcie uzyskuje sie w miare czysty destylat.
    Pzdr.