  • 41. Data: 2017-03-01 18:19:37
    Temat: Re: Masakra w silniku
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-03-01 15:23, viktorius wrote:
    > Dołożyć do tego trzeba miliony cykli sprężyny przez te lata i mamy stan
    > gdzie zawór nie zdążył się schować.

    Ale został stuknięty i pchniety przez tłok w kierunku wktorym się
    poruszał. Od tego od razu łamią się w taki sposób? Troche zastanawiające.

  • 42. Data: 2017-03-01 18:30:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Ale został stuknięty i pchniety przez tłok w kierunku wktorym się
    > poruszał. Od tego od razu łamią się w taki sposób? Troche zastanawiające.
    To wystarczy, zawory są utwardzane i przy tak cienkim trzonku może być
    zbyt głęboko zahartowany, tego nie widać ale w tym miejscu pęknie.
    Pozatym zawory są robione z jednego kawałka stali, widziałem jak to
    wygląda w produkcji u jednego z największych producentów.
    Kawałek stali ląduje w nagrzewnicy indukcyjnej potem robot podaje go do
    dwóch pras gdzie czterema udeżeniami na różnych formach jest uformowany
    cały zawór, potem jest prostowany, szlifowany, hartowany i mierzony.

    Pozdr
    Janusz

  • 43. Data: 2017-03-01 19:00:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-03-01 15:23, viktorius wrote:

    >Ale został stuknięty i pchniety przez tłok w kierunku wktorym się
    >poruszał. Od tego od razu łamią się w taki sposób? Troche
    >zastanawiające.

    Jak widac niespecjalnie - trzonki sa pod katem do cylindra, i to nawet
    sporym.
    A tlok niekoniecznie precyzyjny - wystarczy, ze w jakis punkt na
    obrzezu uderzy najpierw - przy pracy na granicy zacznie sie drobne
    dzwonienie, a potem talerzyk odpadnie :-)

    Jeden z trzonkow wyglada mi na rowno pekniety - jakby wlasnie
    zmeczeniowo.
    A drugi jakby mocniej sfatygowany, choc zdjecie malo wyrazne.

    A alternatywnie ... korozja sie jakas wdala i miejsce zgrzania
    talerzyka z trzonkiem po tych nastu latach puscilo ?

    J.

  • 44. Data: 2017-03-01 23:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > To pewnie będzie jak 1.9:) podobno nieśmiertelne:)

    Wszystko da sie spierdolic...
    Kolega ktory handluje czesciami do ducato mowi ze miał ich kilkanascie i
    wszystkie sie sprzedały.
    Ponoc padaja pompy oleju, do tego cos tam sie dzieje w misce olejowej.
    Ogólnie zacieraja sie. Ale oszczedne sa - to trzeba przyznac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 45. Data: 2017-03-02 00:01:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Idealna owca do strzyżenia przez marketingowców;)
    > Żarówki też w ASO pewnie wymieniasz;)

    Mysle, ze kolega miał na mysli, ze np. nadal leje syntetyk zamiast zamienic
    na mineralny a nie ze cały czas jezdzi do ASO i leje jedyny i najlepszy
    olej ktory maja w ASO...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 46. Data: 2017-03-02 08:32:08
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Ale został stuknięty i pchniety przez tłok w kierunku wktorym się
    > poruszał. Od tego od razu łamią się w taki sposób? Troche zastanawiające.

    Dodaj to tego VTEC, czyli większy wznios zaworów przy wyższych obrotach.
    Tłok dogonił zawór, który nie zdążył się schować. A że zawory w
    głowicach 4-zaworowych są ułożone pod kątem, to wystarczyło lekkie
    puknięcie w rant grzybka i się grzybek ułamał.

    Jakby zawór był w osi z tłokiem, to tłok mógbły go "dopchnąć", ale tez
    nie wiemy, czy siły działające w takim procesie by go jednak nie złamały.

    --
    viktorius

  • 47. Data: 2017-03-02 11:55:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Pozatym zawory są robione z jednego kawałka stali, widziałem jak to
    >wygląda w produkcji u jednego z największych producentów.

    Paradowscy ?

> [...]
    >do dwóch pras gdzie czterema udeżeniami na różnych formach jest
    >uformowany cały zawór, potem jest prostowany, szlifowany, hartowany i

    ale mozna tez zobaczyc to
    https://www.youtube.com/watch?v=uLLeEJAE5LU
    https://www.youtube.com/watch?v=a6jG4Bt8GWs

    Ale prawde mowiac zglupialem, bo oni jakby przedluzali trzonki ...
    czyli zawor z trzonkiem trzeba i tak najpierw zrobic.

    Po co przedluzaja ? Kompensacja rozszerzalnosci cieplnej czy co ?

    J.

  • 48. Data: 2017-03-02 12:51:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 1 Mar 2017 23:01:02 +0000 (UTC), Budzik

    > Mysle, ze kolega miał na mysli, ze np. nadal leje syntetyk zamiast zamienic
    > na mineralny a nie ze cały czas jezdzi do ASO i leje jedyny i najlepszy
    > olej ktory maja w ASO...

    Olej kupuje i robi wymianę znajomy "z podwórka" -- oryginał nie jest
    znacznie droższy niż jakieś tam zamienniki. Natomiast od nowości używając,
    nie mam z autem kłopotów (m.in. z DPF) -- znaczy jest dobrze i dlatego nie
    zamierzam kombinować, żeby nie skończyć z korbą wystającą bokiem. Mam
    zaoszczędzić 20 zł na oleju, żeby potem silnik czy DPF reanimować, to (w
    myśl zasady, chytry dwa razy traci) nie dla mnie. Skasować inspekcję
    olejową, drutem wetkniętym pod maską, sam potrafię. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 49. Data: 2017-03-02 12:53:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 marca 2017 00:01:03 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

    > Mysle, ze kolega miał na mysli, ze np. nadal leje syntetyk zamiast zamienic
    > na mineralny a nie ze cały czas jezdzi do ASO i leje jedyny i najlepszy
    > olej ktory maja w ASO...

    "Rekomendowany przez producenta " pisał.
    Może być tyk jak mówisz.
    Nie mniej "działy sprzedaży"uwielbiają takich klientów jak Myjk;)
    Jest łoś trzeba go w rogi walić;)

  • 50. Data: 2017-03-02 14:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > czy DPF reanimować, to (w myśl zasady, chytry dwa razy traci) nie dla
    > mnie. Skasować inspekcję olejową, drutem wetkniętym pod maską, sam

    Ile przejechałes tym autkiem?
    W znanych mi przypadkach, jakbys nie dbał, po 300kkm DPF i tak padają...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac