  • 111. Data: 2009-12-11 17:23:52
    Temat: Re: Mam pytanie o przysz?o?c radia naziemnego
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr "Curious" Slawinski napisał:

    > ale jak to ktos sprawdza niby?

    Się płaci takim co policzą, się wie. Jedni liczą dokładniej, inni miej,
    częściej wyniki są zawyżane niż zaniżane, ale nie są to całkiem
    bezużyteczne dane.

    > mozesz to sprawdzic tylko 'ile osob placi abonament', i ew na waskiej
    > grupie 'krolikow doswiadczalnych' ktorym placisz i dajesz 'wielkiego
    > brata' do domu. abonament jest obecnie obowiazkowy , wiec masz
    > 'obowiazkowych' sluchaczy ;)

    Akurat abonament płaci kilka razy mniej ludzi niż słucha i ogląda.
    Zresztą badania robi się z podziałem na poszczególne stacje, a przy
    płaceniu abonamentu nie trzeba takich rzeczy deklarować.

    > w tv publicznej ponoc teraz juz tak puste kanaly sa ze godzinami
    > potrafia puszczac prosty show na zasadzie 'zadzwon i rozwiaz
    > lamiglowke' - i w ciagu calej godziny kompletnie nikt nie dzwoni,
    > chociaz 'lamiglowka' to np. anagram z 4 liter...

    A to z kolei skąd wiadomo? Bo na antenie powiedzieli "zadzwoń, będziesz
    pierwszy, wygrasz samochód, przecież to takie proste (tylko 10 zł +VAT)?

    Jarek

    --
    Totolotek cię nie buja, płacisz dychę wygrasz samochód.

  • 112. Data: 2009-12-11 17:45:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr "Curious" Slawinski napisał:

    > w niektorych filmach aktorzy pala tylko okreslone marki papierosow,
    > a w scenach 'miejskich' nie ma przypadkowo zaparkowanych samochodow
    > - wszystkie sa okreslonych marek

    A czy w rzeczywistej rzeczywistości, jak się wejdzie na parking gdzie
    stoją rządkiem zaparkowane samochody, to one mają marki nieokreślone?

    --
    Jarek

  • 113. Data: 2009-12-11 18:10:04
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Piotr "Curious" Slawinski pisze:

    > odwzorowywac rzeczywistosc... wez np. takiego popularnego dr.House
    > ktory pracuje w kompletnie fikcyjnym szpitalu , a w 6stym sezonie
    > odwiedza psychiatryk ktory rowniez nie istnieje i zostaje
    > 'odbudowany' tylko na potrzeby filmu. w obu przypadkach wszystko -
    > wystroj, sprzet - to efekt pracy ze sponsorami i specami od
    > marketingu.

    Akurat "House'a" oceniam dość wysoko. Co prawda specem od medycyny nie
    jestem (i jestem pewien, że spec nieraz oglądając jakiś odcinek też się
    uśmieje) jednak na pierwszy rzut oka widać różnicę w dokładności między
    tym serialem a szpitalnymi operami mydlanymi. To coś jak różnica między
    twórczością A. C. Clarke'a a serialem SF o "technobełkot". ;)

    No i jednak "House" ma u mnie ogromny plus za tępienie głupoty,
    przesądu, zabobonu i teorii spiskowych. Właśnie tego było potrzeba w TV.
    Gościa który przyjdzie i odważy się powiedzieć, że ludzie są idiotami.
    Widz lubi patrzeć, gdy się kogoś gnoi na ekranie. W przypadku House'a
    tak naprawdę nie są jednak gnojeni ludzie a postawy. Jeśli widz będzie
    miał trochę oleju w głowie to nieraz zauważy, iż ta krytyka idzie w jego
    kierunku. ;)

> [...]
    > w scenach 'miejskich' nie ma przypadkowo zaparkowanych samochodow -
    > wszystkie sa okreslonych marek, i za kazdy samochod i jego logo

    Wiem. Rekordy biją pod tym względem polskie komedie romantyczne - tam
    już zdarzały się sceny w których aktorzy krzątali się w tle, bo pierwszy
    plan zajmowało zbliżenie kartonu soku. ;)

    I niech już tak będzie. Niech bohater używa iPhone'a, Maka albo jeździ
    Audi. Jednak mnie zastanawia bezsens niektórych scen. Bo jak można
    pomijać w scenariuszu wyjścia oczywiste?

  • 114. Data: 2009-12-11 18:52:20
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-11 18:05:06 +0100, "Piotr \"Curious\" Slawinski"
    <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> said:

    > w tv publicznej ponoc teraz juz tak puste kanaly sa ze godzinami
    > potrafia puszczac prosty show na zasadzie 'zadzwon i rozwiaz
    > lamiglowke' - i w ciagu calej godziny kompletnie nikt nie dzwoni,

    To tylko podpucha konstrukcyjna programu, aby naiwnych naciągnąć -
    oddziaływanie na jednostkę, nie na element zbiorowości. "Skoro nikt nie
    dzwoni to przecież mi się uda."
    A potem stosowny automat powie "spróbuj ponownie bo cośtam-cośtam". A
    automat jest zwykle na 0-400, i trzepie niezłe pieniążki za 6 sekund
    połączenia.

    > chociaz 'lamiglowka' to np. anagram z 4 liter...

    Pokazuje to do jakiego targetu skierowany jest program.

    --
    DJ

  • 115. Data: 2009-12-11 19:40:44
    Od: "m." <m...@...interia.pl>

    > Pan Bogdan napisał:
    >
    > A jak rzeczywiście dwóch panów spotka się na cmentarzu, przyjedzie
    > czarna wołga albo w ogóle wszystko ogarnie spisek żydomasoński?
    >
    > --
    > Jarek

    spotka sie, zapewniam. robili to wiele razy,
    robia to teraz. nie widze powodu by mieli przestac.
    (no moze niekoniecznie na cmentarzu)

    pozdrawiam.
    m.

  • 116. Data: 2009-12-11 20:17:30
    Temat: Re: [OT] Mam pytanie o przyszło?c radia naziemnego
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Nie wiem co czytali i czego szukali, w każdym razie zazwyczaj
    > przeglądali cały dowód, kartka po kartce. Obrzydliwe dosyć.

    U mnie zawsze konczyli gdy doszli do pieczatki z UM o spolce cywilnej ;-)

    > Podpytywali swoją drogą.

    Ale za to glowa o punkty nie bolala. Trzeba tylko bylo nie zapomniec o
    50-100PLN w gotowce.

    --
    Jerry1111

  • 117. Data: 2009-12-12 09:08:10
    Temat: Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > A tak przy okazji, czy istnieją jakieś dane dotyczące słuchalności
    > Programu 1 Polskiego Radia na falach długich z nadajnika w Solcu
    > Kujawskim? Ciekawe ile ile watów mocy emitowanej przypada na jednego
    > słuchacza.

    Nie wiem. Niemniej z moich obserwacji wynika, że ludzie jednak słuchają
    PR1 na 225kHz. I to nie tylko pasjonaci "starego radia" odnawiający
    zabytkowe odbiorniki albo radioamatorzy składający własne konstrukcje.
    Sporo ludzi starszych z tego co widzę ma ustawiony odbiornik na 225 kHz.
    Dlaczego nie UKF? Może nie kupili jeszcze odbiornika z 88-108 MHz? Może
    kwestia przyzwyczajenia oraz tego, że nie przykładają takiej wagi do
    różnicy w jakości jak młode pokolenie? No i nie we wszystkich miastach
    PR1 musi być retransmitowana na UKF.

    Mam nadzieję, że centralna radiostacja na falach długich będzie
    nadawała. Ona ma znaczenie strategiczne choćby w przypadku sytuacji
    kryzysowej w jakiejś części państwa. Kiedyś czytałem instrukcje
    postępowania w przypadku jakiejś klęski żywiołowej. Wśród wymienionego
    sprzętu jaki wypadałoby mieć ze sobą było radio AM oraz zestaw baterii.
    :) Poza tym kwestia prestiżu - niech polski język będzie słyszany w
    eterze za granicą (skoro Niemcy i Brytyjczycy wciąż nadają).
    Jestem też ciekaw jak wyglądają statystyki zainteresowania PR1 wśród
    Polaków za granicą.

  • 118. Data: 2009-12-12 09:11:54
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Tak a'propos. Nie znam się za dobrze na radiodyfuzji cyfrowej, ale
    > słyszałem, że w DAB jeden nadajnik _średniofalowy_ może pokryć zasięgiem

    Gdzieś dzwonią, ale nie w tym kościele. Nie DAB ale DRM. ;)
    To drugie jest robione z myślą o nadawaniu na duże odległości, dzięki
    własnościom fal D/S/K.

  • 119. Data: 2009-12-12 09:14:29
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > z w przypadku telewizji? Jeśli do odbioru potrzebna będzie zewnętrzna
    > antena kierunkowa, to ja chrzanię takie radio. W domu to ja sobie mogę
    > przez Internet posłuchać.

    Poszukaj sobie informacji o technologii DVB-H.

  • 120. Data: 2009-12-12 09:34:40
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Piotr "Curious" Slawinski pisze:

    > hum, mnie zastanawia czy jest w ogole sens uzywac jednego duzego nadajnika,
    > czy nie prosciej po prostu uzyc wiekszej ilosci nadajnikow malej mocy a
    > sygnal do nich dostarczac np. poprzez internet czy dedykowany 'szkielet'

    Mam nadzieję, że jakiś "decydent" nie przeczyta twojej wypowiedzi i nie
    stwierdzi, iż utrzymywanie RCN w Solcu Kujawskim jest nieopłacalne co
    doprowadzi w końcu do tego, iż będziemy mieć w Polsce kolejną platformę
    pod BTSy, AccesPointy i dipole UKF. ;)
    Zakończenie emisji na 198 kHz jestem w stanie zrozumieć, spójrzmy
    prawdzie w oczy - program nie należał do najciekawszych. Jednak stacja
    centralna powinna pozostać z tego prostego względu, że jest słyszalna
    wszędzie. Miasto, wieś czy szczere pole - nie ważne. Nie musisz mieć
    lokalnej infrastruktury, nie musisz się martwić o dostęp do Internetu.

    Nie zakładaj proszę, że skoro u Ciebie sytuacja z mediami jest idealna
    to wszyscy taką mają. Wiem z doświadczenia. Mieszkam ledwie 20 km od
    jednej z największych aglomeracji w Polsce. I co z tego wynika?
    Niewiele... Telefon (kablowy) podłączyli tak dopiero w połowie lat
    dziewięćdziesiątych. Na dostosowanie centrali do wymagań ADSL trzeba
    było czekać do końca 2005 roku męcząc się na modemie. Telewizja naziemna
    odbiera tutaj raczej słabo (poza TVP1 i TVP2) a na UKF przy pomocy
    słabszego sprzętu można odebrać jedynie mocniejsze stacje (stąd niedawno
    pojawił się u mnie pomysł zakupu tunera i zewnętrznej anteny UKF).
    Telefonia tutaj to tylko 2G. Co prawda play chciał wejść z 3G ale
    miejscowi rolnicy przestraszyli się "zabójczych promieni śmierci"
    emitowanych przez "rakotwórczą wieżę". ;)

    Jestem szczerze przekonany, że jest w naszym pięknym kraju jeszcze
    niejedno miejsce gdzie porządnego Internetu niet, TV naziemna odbiera
    tak koszmarnie, że w grę wchodzi jedynie DVB-S a telefon komórkowy nie
    dość, że w 2G to jeszcze co chwilę rwie zasięg (co do ostatniego to
    takie sytuacje znam osobiście). Wyłączenie nadajnika w Solcu Kujawskim
    byłoby pozbyciem się ostatniego pewnego medium na takich terenach.

    > retransmisji (np. lacza mikrofalowe, etc... chociaz cos czuje ze 'internet'
    > bedzie najtanszym medium wspolczesnie)

    Byłem kiedyś w siedzibie jednej z redakcji PR. Pan, który nas oprowadzał
    stwierdził, iż na dużą skalę nadawanie przez "eter" jest wielokrotni
    bardziej opłacalne niż korzystanie z serwerów do streamingu audio.
    Z dostarczaniem sygnału do nadajnika może być podobnie. Być może ichy
    łącza mikrofalowe lub jakaś techniczna linia telefoniczna jest o wiele
    pewniejszym rozwiązaniem, a koszt jest tylko niewielkim ułamkiem
    całości, więc nie opłaca się na tym oszczędzać.