    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: Magazyn danych
    Date: 28 Oct 2012 08:57:41 GMT

    On 2012-10-27, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Liczy się natomiast bezawaryjnosc, cisza, zuzycie prądu.
    >
    > Zastanawiam się nad Wd Green 3TB lub WD Red 3Tb- różnica w cenie - 100zł
    > pomijalna.

    Na silentpcreview jest test WD Red, w którym porównują go m.in. do
    WD Green. W skrócie: wyszło im, ze ten Red 3TB to taki dysk niemal
    idealny (za to 1TB wypadł dużo słabiej). Nie widziałem nigdzie równie
    szczegółowego testu, więc trudno powiedzieć, czy to nie był efekt
    dobrej sztuki.

    Co do WD Green, to jest kilka serii i trzeba uważać, którą się kupuje
    (tzn. wybrać tę najnowszą: EZRX, a mogą jeszcze mieć w sklepach
    starsze). Mój WD10EZRX jest właściwie bezgłośny i bezproblemowy,
    choć moim zdaniem mógłby mniej drgać (tzn. drga mało, ale mógłby
    bardzo mało).

    Generalnie musisz pamiętać, że Red to seria do NAS, czyli przystosowana
    do ciągłej pracy. Green to oszczędne dyski desktopowe, więc teoretycznie
    praca non-stop może je męczyć.

    > - zuzycie prądu - no wlasnie - czy green rzeczywiscie jest znacząco
    > oszczędniejszy?

    Poszukaj wspomnianego testu na spcr - są tam podane interesujące Cię
    wartości (pobór prądu, głośność, drgania).

    pozdrawiam,
    PK