  • 100. Data: 2013-11-04 03:13:44
    Temat: Re: Łza się w oku kręci. XT
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 28 Oct 2013 12:13:20 +0100, robot napisał(a):

    > Ja tak mam. Teraz mam obok photoshopa cs5 cc.
    > No i niestety, klapa z tym cc.
    > Jak szybko rysuję ścieżkę w cc (pen tool) jest straszne opóźnienie
    > w czasie reakcji na moje kliknięcia. Ścieżka pojawia się na ekranie
    > dopiero po jakimś czasie. Na trzech różnych maszynach to samo.
    > To samo dotyczy clone stamp tool. Za to w cs5 wszystko działa w czasie
    > rzeczywistym, czyli tak jak powinno być i zawsze było, do czasu cc.
    > No ale cóż, postęp musi być. Widocznie mam za mało wydajny komputer
    > na taki nowoczesny "ulepszony" program (patrz stopka).

    Jeszcze wersji CC nie próbowałem - zatrzymałem się na CS6. Inną kwestią
    jest, że u mnie ciężej już o wiarygodne testy wydajnościowe - C2D
    E8400@3,9GHz i tylko 8GB ram. Jeszcze inną kwestią jest to, że Adobe potrafi
    coś spieprzyć w aktualizacji starszej wersji po to, by później odpowiadać,
    że naprawili... w wyższej wersji programu (w sensie - kup update łosiu).

    [ Gdy mężczyźnie jest źle - szuka żony. Gdy mężczyźnie jest dobrze - żona ]
    [ szuka jego. (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 102. Data: 2013-11-04 03:13:44
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 28 Oct 2013 06:47:06 +0100, z napisał(a):

    > Gdyby zrobili coś w końcu po tylu latach z polskim dzieleniem wyrazów.
    > Na X4, X5 (chyba) X6 (jeszcze nie sprawdzałem) To dałoby się z tym jakoś
    > żyć ... A tak trzeba mieć jeszcze coś do łamania.

    Kwestie związane z typografią chyba nigdy najmocniejszą stroną Corela nie
    były.

    > Program bardzo dobry bo go dobrze znam ;-) ale postępu coś nie widzę bo
    > właśnie go znam ;-)

    Wiesz - ja nie pokuszę isę o stwierdzenie, że np. InDesigna czy Illustratora
    znam bardzo dobrze. Nieźle byłoby (szczególnie w przypadku InDesigna) dość
    dobrym określeniem. Postęp jest, ale nie na tyle duży, bym przebierał nogami
    na widok nowej wersji. Bardziej chyba irytuje mnie konsekwentne ignorowanie
    potrzeb zgłaszanych od iluś wersji wstecz. Przykład - nie wiem co trzeba
    zrobić, czego się napić, czy co palić, by swobodnie i bez problemów
    korzystać z Free Transform Tool w Illustratorze.

    > Aż tak zaawansowany chyba nie jestem chociaż używam i stylów akapitowych
    > i siatki linii bazowych ;-)

    To już wysoki poziom zaawansowania. I wbrew pozorom - patrząc czasami po
    źródłach, które do obrobienia dostaję, piszę to całkiem serio.

    > Jako że nadal szukam konkretnego zajęcia, dzisiaj będę na rozmowie w
    > _wypasionej_ drukarni cyfrowej. Skoro mają nowy sprzęt to pewnie i
    > najnowsze wersja softu. Strach się bać. :-)

    Ja się boję, jak piszą, że praca na makówkach...

    [ Życie jest jak psi zaprzęg. Jeśli nie jesteś na przedzie, widok nigdy ]
    [ się nie zmienia. (Lewis Grizzard) ]

  • 103. Data: 2013-11-05 09:46:39
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-11-04, o godz. 03:13:44
    Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał(a):

    > Wiem. Tylko skoro by default jest ubity, to raczej z automatu pamięci
    > żreć nie będzie.

    Chodzi mi o to że nie zawsze można to ubić "by default" bo niestety jest
    potrzebny. Generalnie przywiązanie do flasha zauważyłem duże i
    "twórców" stron korzystających z Maców.

    > Hmm. AFAIR Chrome by default wrzuca swojego aktualizatora do
    > autostartu, ale samej przyglądarki raczej nie. Może to zależy to od
    > wykorzystywanej gałęzi rozwojowej Chrome'a - ja przykładowo mam
    > obecnie 32.0.1687.2 dev-m Aura i swego czasu byłem mocno zdziwiony,
    > gdy instalowana na czyimś komputerze wersja stable dane użytkownika
    > sobie w Program Files trzymała.

    Wrzucała się przy starcie by szybko się ładować w razie potrzeby. Czy
    robi to nadal - nie wiem. Nie śledzę. Natomiast jeśli byłby to był
    totylko updater to tym gorzej jeśli dawał opisywane efekty. Ciut czasu
    zajęło mi wyśledzenie czemu kilka stacji roboczych po dłuższej pracy
    regularnie ma zajęte 100% pamięci 100% procesora - ile by stacja nie
    miała. Jako że jakieś specjalne rzeczy spotkane tylko w Chrome nie były
    tam potrzebne skończyło się na odinstalowaniu. A ja przy problemach z
    zajętością pamięci jedną z pierwszych rzeczy jaką obserwuję jest
    chrome. A osobiście używam głownie FF. W wersji 3.6.17 ;-)

    Zdrówko

  • 104. Data: 2013-11-05 21:42:47
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...peel>

    W dniu .10.2013 o 11:12 TOMASZEK <t...@f...onet.pl> pisze:

> [...]

    Zwłaszcza Atari TT 030. Do dzisiaj chodzi mi myśl, by sobie takie cacko
    sprawić dla samego posiadania ;)

    > 1.Nie chciałbym tu flejma zaczynać, ale Amiga od samego początku to był
    > dość kiepsko przemyślany produkt.

    Produkt był ok. Marketing i zarządzanie były beznadziejne. Aczkolwiek nie
    oni jedyni wówczas narobili sobie kłopotów. No i nie jedyni popełnili błąd
    braku szmelcu z wysoką marżą. To odkryto dopiero po dwóch dekadach,
    wprowadzając iSzroty ;-) Co i tak nie zmieniło zbyt wiele... Nie wszyscy
    uczą się na błędach i sukcesach konkurencji (np. RIM).

    > 2.Grzebanie w autoexec.bat i config.sys miało swój klimat. Jak udało Ci
    > się wyrwać parę kb z tych pierwszych 640kb to była frajda.

    Nie tylko PC-ty chorowały na grzebanie w konfigach, celem wyciśnięcia
    każdego cennego bajta. Ale ogólnie zgadzam się. Było to frustrujące i
    motywujące.

  • 105. Data: 2013-11-05 21:55:22
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...peel>

    W dniu .10.2013 o 21:48 Akarm <a...@w...pl> pisze:

    > Pamiętam kolegę, który pytał do czego może się przydać taki olbrzymi
    > dysk? Przecież 20MB to już fanaberie, a co dopiero 40MB...

    Heh, przypomniałeś mi, gdy kumpel się dziwił, kiedy ja zapełnię 1.2GB
    (95r.), podczas gdy on miał 80MB i 20MB wolne :D

    Swoją drogą, ten 1,2GB służył mi naprawdę długo, a na nim 3 systemy (Win95
    i wszelakie opasłe Borlandy oraz masa wszelakiego "przydatnego" stuffu,
    OS/2 i bodajże RedHat albo Slackware). Wiedziałem gdzie leży każdy
    pliczek. Porządek idealny. Obecnie na kompach taki śmietnik, że nawet nie
    pamiętam, gdzie są ważne dokumenty ;)

    Ech... Piękne czasy :)

  • 106. Data: 2013-11-05 22:18:57
    Od: Gil <G...@g...pl>

    In article <op.w53gek082c6pc3@hp>, j...@j...peel says...

    > Ech... Piękne czasy :)

    Z czasów IBM AT wspomnę swój pierwszy dysk - Microscience - 52 MB. Mało
    było tego w Polsce widocznie jakaś pojedyńcza partia przywieziona z
    Chin. Może nawet w kilku plecakach a nie w kontenerze.
    Potem miałem dysk Conner 320 MB co kosztował chyba wypłate 5 milionów
    starych złotych.
    Jak kupiłem XT Hyundai to byłem załamany w porównaniu z tym co dawał
    Timex 2048. 3 miesiące i wymieniłem na AT w firmie ECS.
    Ale dopiero z komputerem 386 oraz z Sound Blasterem i kolorowym
    monitorem Intra poczułem że jest nieźle.

  • 107. Data: 2013-11-09 14:44:59
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 5 Nov 2013 09:46:39 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > Chodzi mi o to że nie zawsze można to ubić "by default" bo niestety jest
    > potrzebny.

    Wtedy, kiedy jest potrzebny, to sobie uruchamiam. W razie potrzeby dodaję
    wybraną witrynę do whitelisty, żebym nie musiał za każdym razem klikać po
    elementach, w celu ich uruchomienia. :)

    > Generalnie przywiązanie do flasha zauważyłem duże i
    > "twórców" stron korzystających z Maców.

    Może i tak jest - nie wgłębiałem się. :D

    > Wrzucała się przy starcie by szybko się ładować w razie potrzeby. Czy
    > robi to nadal - nie wiem. Nie śledzę.

    Zainstalowałem na czystym systemie Chrome'a. Dorzuca do autostartu proces
    aktualizatora, ale z tego co widzę updater się uruchamia, sprawdza
    dostępność nowej wersji i wyłącza.

> [...]
    > odinstalowaniu. A ja przy problemach z zajętością pamięci jedną z
    > pierwszych rzeczy jaką obserwuję jest chrome.

    Tu nawet nie ma co obserwować - wystarczy jakiegoś menedżera procesów
    uruchomić i spojrzeć, by się za głowę złapać. :D

    > A osobiście używam głownie FF. W wersji 3.6.17 ;-)

    Ja również głównie z Firefoksa, aczkolwiek jednak nowszego. :)

    [ George: "It is better to be... agreeable than to be right." Bras: That's ]
    [ not religion, that's marriage. ("CSI 9x19 The Descent Man") ]

  • 108. Data: 2013-11-09 17:10:08
    Temat: Re: [OT] Łza się w oku kręci. XT
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Przemysław Ryk" napisał:

    > Ja również głównie z Firefoksa, aczkolwiek jednak nowszego. :)

    A ja wzruszyłem się niesłychanie bardzo.
    Chrome czy FF na PC XT - jakież to rozczulające.
    Aż szkoda, że zupełnie NTG.

    JoteR

  • 109. Data: 2013-11-09 19:39:55
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Do tego g... polecam Safari.

    -----

  • 110. Data: 2013-11-09 19:48:08
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    OIDP, to Amstrady były wyposażone w NEC V20.

    -----
    > Pierwszym moim PC-tem był klon XT z procesorem NEC V-20, który sam wstawiłem
    zamiast Intela 8088.