  • 91. Data: 2013-10-30 15:04:24
    Temat: Re: Łza się w oku kręci. XT
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 30 Oct 2013 12:26:39 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

    > Niemniej w tym kontekscie robi wrazenie zajetosc pamieci, prawda?

    Wszystkich zakładek w pamięci chyba raczej nie trzyma - tak mi się wydaje.
    Do tego każda zakładka nie odpala osobnego procesu, jak w Chrome.
    Podejrzewam też, że to 32-bitowa wersja Firefoksa?

    [ Kiedy człowiek nie pragnie tego, czego i tak nie może mieć, na pewno ]
    [ łatwiej mu się żyje. (Clive Barker "Piąte dominium") ]

  • 92. Data: 2013-10-30 19:41:50
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 30.10.2013 10:09, Adam Wysocki pisze:

    > Nie wiedziałem o istniejących rozwiązaniach. Wtedy nie można było po prostu
    > zapytać Google :)

    No a Bajtek, PCqrier, katalogi shareware oraz rozpuszczanie wici wśród
    znajomych? Działało całkiem sprawnie IIRC.

    p. m.

  • 93. Data: 2013-10-30 21:41:09
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > Ja zaczynałem od 286 fart był ze ktoś oddawał za cene XT (ale Commodorka
    > C64 trzeba było sprzedać - normalnie płakałem).

    Też zaczynałem od 286 16 MHz - właściwie to był pierwszy komputer w
    domu. Wcześniej były ZX81, ZX Spectrum, ciut potem Meritum (moc
    obliczeniową miało toto żadną, ale po przejściu z gumo-klawiaturki
    Spectrum, naprawdę chciało się pisać cokolwiek) i Amstrad/Schneider
    CPC464, potem CPC664. Dziwne, ale z Atari i Commodore nie miałem za
    bardzo do czynienia.

    Najfajniejszą grą z tamtych czasów było dla mnie SimCity. A potem
    koleżanką małżonką całymi wieczorami tłukliśmy w Tunnelers.

    --
    Grzexs

  • 94. Data: 2013-10-31 07:24:25
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 30 Oct 2013 09:22:01 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > Wszystko zależy od technologii użytej na stronie. Jeśli to jest np.
    > jakiś flash to skokowo rośnie wykorzystanie pamięci. U mnie np.
    > większość zakładek to konfiguracja i podgląd różnych urządzeń. Tu
    > fantazja twórców interfejsów dostępnych via www bywa duża. Np. mam
    > rejestrator wideo po zalogowaniu do którego i odpaleniu streamingu
    > przeglądarka zżera ~1,6GB RAM. Dla jednej zakładki. A producent
    > sprzętu odporny jest na sugestie by to poprawić ;-)

    Babcia - flasha na stronach to ja mam domyślnie ubitego flashblockiem. W
    przypadku Chrome'a naprawdę wystarczy odpalić zakładkę z Facebookiem i ze
    dwa artykuły choćby z gazeta.pl. Nie przeczę - Chrome jest szybki, zachowuje
    się znacznie żwawiej niż Firefoks, ale z konsumpcją zasobów, to przegina.

    [ Alkohol nie rozwiąże twoich problemów. Ale z drugiej strony... mleko ]
    [ też nie. (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 95. Data: 2013-10-31 08:34:20
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 30 Oct 2013 15:04:24 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Wszystkich zakładek w pamięci chyba raczej nie trzyma - tak mi się wydaje.

    Tak, mam do tego odpowiednie pluginy, wlasnie w celu redukcji konsumpcji.

    > Do tego każda zakładka nie odpala osobnego procesu, jak w Chrome.

    To fajna idea, tylko niestety wlasnie zasobozerna.

    > Podejrzewam też, że to 32-bitowa wersja Firefoksa?

    Tak, to widac na screenie.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 96. Data: 2013-10-31 08:35:04
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 31 Oct 2013 07:24:25 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

> [...]
    > się znacznie żwawiej niż Firefoks, ale z konsumpcją zasobów, to przegina.

    A probowales Irona?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 97. Data: 2013-10-31 12:30:42
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    m <m...@g...com> wrote:

    > No a Bajtek, PCqrier, katalogi shareware oraz rozpuszczanie wici wśród
    > znajomych? Działało całkiem sprawnie IIRC.

    Może to dziwne, ale jakoś mnie to ominęło, jedyne co kupowałem to CD Action,
    ale to już później (1997?).

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 98. Data: 2013-10-31 14:26:57
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-10-31, o godz. 07:24:25
    Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał(a):

    > Babcia - flasha na stronach to ja mam domyślnie ubitego
    > flashblockiem. W przypadku Chrome'a naprawdę wystarczy odpalić

    Niestety nie zawsze da rade zrezygnować z flasha - niestety. :-(

    > zakładkę z Facebookiem i ze dwa artykuły choćby z gazeta.pl. Nie
    > przeczę - Chrome jest szybki, zachowuje się znacznie żwawiej niż
    > Firefoks, ale z konsumpcją zasobów, to przegina.

    Chrome mnie zraził niepoprawioną przez kilka kolejnych wersji usterką
    zżerania pamięci. Przy domyślnej instalacji ładował się do pamięci przy
    starcie Windows. Po czym co kilkanaście sekund zabierał kolejny blok
    16kB. Gdy komputer pracował dostatecznie długo - alokował sobie całą
    dostępną pamięć i następnie zaczynał obciążać procesor. Zgłaszałem
    problem parokrotnie - i przez kilka miesięcy zero odzewu. wiec
    zrezygnowałem z Chrome.

    Zdrówko

  • 101. Data: 2013-11-04 03:13:44
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 31 Oct 2013 08:35:04 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

    > A probowales Irona?

    SRWare Iron? Owszem. Też nie nazwę tej wersji Chromium oszczędną. Dostała
    przy okazji lekkiego kopa po tym, jak nie mogłem doinstalować AFAIR
    rozszerzenia YouTube Center, choć w ,,normalnym" Chrome szło bez problemu.

    [ Nie ma cięższego zajęcia niż noszenie skrzynek z cudzą wódką. ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 99. Data: 2013-11-04 03:13:44
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 31 Oct 2013 14:26:57 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > Niestety nie zawsze da rade zrezygnować z flasha - niestety. :-(

    Wiem. Tylko skoro by default jest ubity, to raczej z automatu pamięci żreć
    nie będzie.

> [...]
    > dostępną pamięć i następnie zaczynał obciążać procesor. Zgłaszałem
    > problem parokrotnie - i przez kilka miesięcy zero odzewu. wiec

    Hmm. AFAIR Chrome by default wrzuca swojego aktualizatora do autostartu, ale
    samej przyglądarki raczej nie. Może to zależy to od wykorzystywanej gałęzi
    rozwojowej Chrome'a - ja przykładowo mam obecnie 32.0.1687.2 dev-m Aura i
    swego czasu byłem mocno zdziwiony, gdy instalowana na czyimś komputerze
    wersja stable dane użytkownika sobie w Program Files trzymała.

    [ - Men do things for women without expecting sex. ]
    [ - Those would be men who just had sex. (The Big Bang Theory 01x02) ]