    From: "X-Man" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Lodgy z 1.6 84KM
    Date: Tue, 24 Dec 2013 22:43:35 -0000

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message
    news:l9clv4$5fn$1@node1.news.atman.pl...
    > Da się je podkręcić do prawie 100KM przez zmianę software. Może więc nie
    > będzie źle. Zafira ma 115KM i ludzie uważają że jest bardzo ok.
    > Autostradę używam 2x do roku na dłuższych odcinkach. 1000x częsciej jadę kilka
    > km po mieście, ewentualnie wypad za miasto. Chciałbym jednak aby przy
    > załadowaniu 7 osób nie było sytuacji że nie podjadę pod górkę.
    > Śmiem wątpić, po pierwsze nie wiem czy kupie na 3 lata, może na 6. A to już
    > jest niefajnie. Po drugie mam diesla renault i turbiny padaja, i tanie nie są.

    jak kupujesz nowe z ASO to pewnie nie, regenerowana ze sprawdzonego źródła to
    koszt około 1000-1500zł na allegro turbo z 1-2 letnich rozbitków mozesz dostać
    za 500-600zł (oczywiście zależy o jakim dokładnie silniku mówimy)

    jeżeli jeździsz tyle co napisałeś to tam się prędzej zmienna geometria zapiecze
    jak samo turbo padnie ot tak z siebie, przegonić po obrotach co jakiś czas i
    będzie dobrze od 4 lata jeżdżę turbodieslami i jak słyszę te legendy o cenach
    turbin itd to smiech mnie ogarnia...

    Po trzecie mam też seicento 1.1 gdzie reakcja silnika na
    > pedał gazu jest po prostu świetna. Brakuje mi tego w moim dieslu.
    > Mam wrażenie że potrzebuje poczuć pod butem nie moment obrotowy tylko grzeczną
    > benzynkę.

    dwa lata temu do 90konnej Octavii wstawiłem większe wtryski i hybrydowe turbo
    (całe 1200zł kosztowało) oraz zrobiłem program na 165KM śmiga do dziś u mojego
    ojca bez żadnych problemów a auto ma już ponad 300kkm nalatane, chciałbym stanąć
    z tobą na światłach (ty w Seicento) to byś zobaczył czy nadal chcesz benzynę ;)
    druga kwestia to Seicento waży pewnie połowę tego co ten diesel...

    Pzdr
    Piotrek