  • 1. Data: 2013-03-30 17:55:24
    Temat: Lightroom 4
    Od: Gil <G...@g...pl>

    Od Spectrum poprzez wiele komputerow i programow wszystko jako? lapa?em.
    Ale upierdliwosci Lightrooma 4 w sposobie za?adowania zdj?cia do obrobki
    nie moge poj?c.

  • 2. Data: 2013-03-30 17:59:28
    Temat: Re: Lightroom 4
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-03-30 17:55, Gil pisze:
    > Od Spectrum poprzez wiele komputerow i programow wszystko jako? lapa?em.
    > Ale upierdliwosci Lightrooma 4 w sposobie za?adowania zdj?cia do obrobki
    > nie moge poj?c.

    cool story, bro.

  • 3. Data: 2013-03-30 19:54:44
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 30.03.2013, o godzinie 17.55.24, na pl.rec.foto.cyfrowa, Gil
    napisał(a):

    > Od Spectrum poprzez wiele komputerow i programow wszystko jako? lapa?em.
    > Ale upierdliwosci Lightrooma 4 w sposobie za?adowania zdj?cia do obrobki
    > nie moge poj?c.

    Spróbuj jeszcze raz.
    Albo do producentów...

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 4. Data: 2013-04-01 03:09:28
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <M...@n...neostrada.pl>,
    Gil <G...@g...pl> wrote:

    > Od Spectrum poprzez wiele komputerow i programow wszystko jako? lapa?em.
    > Ale upierdliwosci Lightrooma 4 w sposobie za?adowania zdj?cia do obrobki
    > nie moge poj?c.

    Hm, bez przesady.
    A swoja droga, jesli do Lightrooma i kolejnych programow podchodzisz tak
    jak do wysylania postow na grupy, to ci sie nie dziwie. Skad
    wytrzasnales to dziwne kodowanie?
    --
    TA

  • 5. Data: 2013-04-01 22:31:41
    Od: Les <s...@p...fm>

    W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 03:09:28 UTC+2 użytkownik
    T...@s...in.the.world napisał:

> [...]
    >
    > A swoja droga, jesli do Lightrooma i kolejnych programow podchodzisz tak
    >
    > jak do wysylania postow na grupy, to ci sie nie dziwie. Skad

    Witam,
    zacznijmy od tego, że Lightroom nie jest programem do obróbki zdjęć, ale bardziej
    programem do ARCHIWIZOWANIA zdjęć z obróbką tychże zdjęć - najlepiej działa na
    RAW-ach (automatyczny import z aparatu + kopie na 2 dyskach) - obróbka nie jest
    robiona na oryginale - nie jest on nigdy zmieniany, a zmieniany jest tylko wynikowy
    plik (np. tiff, jpeg).
    Co do złego pierwszego wrażenia to jak najbardziej się zgadzam - sam tak miałem - ale
    to trochę upierdliwe wgrywać kilka tysięcy fotek na początek i czekać na małe
    podglądy - nie mówiąc już o dużych. Ale to co na początku jest problemem program
    rekompensuje później - świetne zarządzanie archiwum: katalogowanie (wirtualne - nie
    zmienia struktury archiwum na dysku), wyszukiwanie (niesamowite po czym można sobie
    takie "zażyczyć") i wywoływaczka (w wersji 4 to lepsza niż w w CS6).
    Nie wyobrażam sobie zarządzania swoim archiwum fotografii (około 40 000 fotek z
    ostatniego aparatu) i możliwości wywoływania.
    Jeżeli masz mało fotek i chcesz z nich później tworzyć "dzieła sztuki" to PS będzie
    lepszym wyborem. Jeżeli masz duże archiwum i potrzebujesz szybkiego dostępu do
    "wyszukiwanych" zdjęć i na dodatek potrzebujesz różnych plików wynikowych to LR jest
    w tej chwili (moim zdaniem) najlepszym wyborem.

    Pozdrawiam
    Les

    PS.
    Na Mac-a jest Aperture

  • 6. Data: 2013-04-03 02:39:22
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <7...@g...c
    om>,
    Les <s...@p...fm> wrote:

    > W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 03:09:28 UTC+2 użytkownik
    > T...@s...in.the.world napisał:
    [...]
    > Witam,
    > zacznijmy od tego,

    Litosci, Les.
    To nie mi przeciez odpowiadasz.

    >że Lightroom nie jest programem do obróbki zdjęć, ale
    > bardziej programem do ARCHIWIZOWANIA zdjęć z obróbką tychże zdjęć

    E, tam. Jak dla kogo.
    Dla mnie jest to jedyny program do obrobki, jakiego potrzebuje. Z
    funkcja zarzadzania zdjeciami.
    Czyli PS +Bridge.
    --
    TA

  • 7. Data: 2013-04-04 14:04:11
    Od: Les <s...@p...fm>

    W dniu środa, 3 kwietnia 2013 02:39:22 UTC+2 użytkownik
    T...@s...in.the.world napisał:

    > Dla mnie jest to jedyny program do obrobki, jakiego potrzebuje.
    > TA

    I o to chodzi!

    Pozdrawiam
    Les

  • 8. Data: 2013-04-04 21:32:51
    Od: Gil <G...@g...pl>

    In article <c...@g...c
    om>,
    s...@p...fm says...

    T...@s...in.the.world napisał:

    > I o to chodzi!
    >
    > Pozdrawiam
    > Les

    Wkurz mnie to, że nie można łatwo zaimportować jednego zdjęcia z dysku.
    A archiwum i tak sam sobie robię.

  • 9. Data: 2013-04-05 05:00:56
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Gil" <G...@g...pl> wrote:

    [...]
    > Wkurz mnie to, że nie można łatwo zaimportować jednego zdjęcia z
    > dysku. A archiwum i tak sam sobie robię.

    No i tu akurat jesteś w błędzie. :) LR to cała kupa błędów, którą
    kiedyś tu wypisałem (a oni w zamian wypisali się ze mnie - porzucając
    WinXP. :) Tu jednak rozwiązanie jest proste: trzeba "pożenić" dwie
    opcje: folder AutoImportu zdjęcia z windowsowym SendTo: trzy kliknięcia
    i zdjęcie wysłane oraz wczytane.

    Dla mnie to jedyna metoda, bo obrabiam średnio 10 zdjęć rocznie. :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 10. Data: 2013-04-08 03:31:14
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <kjleru$iq9$1@news.task.gda.pl>,
    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

    > LR to cała kupa błędów, którą
    > kiedyś tu wypisałem (a oni w zamian wypisali się ze mnie - porzucając
    > WinXP. :)

    A moglbys to ponownie przytoczyc?
    --
    TA