  • 1. Data: 2013-03-30 21:03:33
    Temat: Czy Fuji x10 może zastąpić Canona 400d (60d)?
    Od: ZS <a...@w...pl>

    Mam dylemat co do kupna aparatu. W tej chwili mam Canona 400d, dokupiłem
    obiektyw tamron 17-50 (bez stabilizacji niestety), lampę, stałkę canon
    50 1.8 i canon 55-250. Wystarcza na moje wymagania, gdy jakaś impreza to
    jest lampa, jak portrety to 1.8. Jedyne co brakuje to iso większego
    użytecznego :( (bo 200 to max). W większość czasu to tamron założony i
    czasem 50. Ten długi miał być do zabawy ale nie ma czasu:) Do wnętrz za
    ciemny:( Aparatu używamy z bratem i mamy jeszcze starego canona s2.
    Jednak przydałby się jeszcze drugi aparat bo nie mieszkamy razem a on
    często potrzebuje do pracy a ja chciałbym dziecku w domu też mieć coś
    pod ręką.
    I tu pojawia się pytanie i nasz spór:) Ja skłaniam się do Fuji x10 bo
    Sony rx100 za drogi (jeszcze znalazłem Panasonic LX5 i Oli xz-1 w
    podobnych cenach. Chodzi o aparat lekki (na wypady w góry), poręczny i
    dobrze robiący zdjęcia. Brat proponuje żeby kupić Canona 60D. Mamy kita
    i go dać do 400d i mieć jako poręczny a na specjalne imprezy brać 60d.
    Tylko obawiam się że 400d z kitem to w domu sobie dziecku zdjęć nie
    porobię. Tzn wiem jakie będą i myślę że takim X10 będą lepsze.
    Testowaliśmy ostatnio znajomego Sony HX20V i niestety naszą 400 zdjęcia
    o wiele ładniejsze, cieplejsze i z tamronem tło bardziej rozmyte (o GO
    mi chodzi), nie mówiąc już o stałce 1,8 ale X10 ma o wiele lepsze
    parametry od sony. AF nawet dość szybki w sony ale przetwarzał zdjęcie
    dłużej a w 400 to zdjęcie za zdjęciem można robić.
    Czy ktoś robił zdjęcia x10 i mógłby coś podpowiedzieć? Może jakieś
    zdjęcia z imprezy w domu gdzieś są?
    I może ktoś podpowie czy męczyć się z dwoma lustrzankami czy może uda
    ten x10 jest jak lustrzanka? W cenie 60d mozna też bezlusterkowaca ale
    potem znów szkła itd. (może canon coś wyda żeby pasowały:)

  • 2. Data: 2013-03-30 21:58:43
    Temat: Re: Czy Fuji x10 może zastąpić Canona 400d (60d)?
    Od: atm <...@v...pl>

    > I może ktoś podpowie czy męczyć się z dwoma lustrzankami czy może uda
    > ten x10 jest jak lustrzanka? W cenie 60d mozna też bezlusterkowaca ale
    > potem znów szkła itd. (może canon coś wyda żeby pasowały:)

    Przejrzalem pobieznie test tego aparatu, nie wzbudza on zachwytu. NIe
    wiem czy poprawili RAWy, w tescie efekt byl nieciekawy.

  • 3. Data: 2013-03-30 22:25:13
    Od: atm <...@v...pl>

    http://www.dpreview.com/reviews/fujifilm-x10/20
    http://www.dpreview.com/reviews/fujifilm-x10/19

  • 4. Data: 2013-03-30 23:37:25
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-30 21:03, ZS pisze:
    > Mam dylemat co do kupna aparatu. W tej chwili mam Canona 400d,
    > kupić Canona 60D.

    Zysk jakości będzie symboliczny.
    Zobacz jeszcze olka xz2, ma większą dynamikę względem xz1 czyli większą
    od 400D albo 60D. Mały aparat jest fajny, bo można go mieć zawsze przy
    sobie.

    --
    pozdrawia Adam
    /wymyśliłem znak narzekania, narzekacz ''oj''/

  • 5. Data: 2013-03-31 01:43:45
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-03-30 23:37, Janko Muzykant wrote:

    > Zysk jakości będzie symboliczny.
    > Zobacz jeszcze olka xz2, ma większą dynamikę względem xz1 czyli większą
    > od 400D albo 60D. Mały aparat jest fajny, bo można go mieć zawsze przy
    > sobie.

    Tylko ta cena XZ-2....za te pieniadze mozna miec uzywanego NEX-3 czy
    NEX-5 i plaski zoom 16-50:
    http://www.eglobaldigitalcameras.com.au/images/thumb
    nails/9/500/Sony-Alpha-NEX-6_16-50mm-Kit-Top.jpg
    http://allegro.pl/sony-sel-e-pz-16-50-mm-f3-5-5-6-os
    s-transport-5-zl-i3101997054.html
    Bedzie to tez fajna baza na przyszlosc do filmowania.
    Poza tym na wyzszych iso zjada Olympusa, pozwala tez na lepsza zabawe
    glebia ostrosci.

  • 6. Data: 2013-03-31 07:18:59
    Od: ZS <a...@w...pl>

    > Przejrzalem pobieznie test tego aparatu, nie wzbudza on zachwytu. NIe
    > wiem czy poprawili RAWy, w tescie efekt byl nieciekawy.

    RAWów to ja nie używam. Nie mam czasu na obróbkę zdjęć (ewentualnie na
    fb żona kilka się pobawi). Do filmów mam kamerę sony z super
    stabilizacją i na pewno łatwiej się kręci niż aparatem.

    Zdjęcia to najczęściej robię na automacie lub P gdzie wybieram iso.
    Później jak dla kogoś to ewentualnie podciągam w programie aby tło było
    wyraźniejsze np na weselu i dużej sali. Najbardziej obawiam się zdjęć w
    domu, przy małej ilości światła. Przy canonie radzę sobie lampą
    skierowaną w sufit a tutaj liczyłem na większe iso.
    Najłatwiej to by było gdybym miał tak jak tego sony hx20 porobiłem na
    auto nim potem canonem i z 400 o wiele bardziej mi się zdjęcia podobały:)

  • 7. Data: 2013-03-31 07:20:53
    Od: ZS <a...@w...pl>

    W dniu 2013-03-30 23:37, Janko Muzykant pisze:
    > Zysk jakości będzie symboliczny.

    Zysk z 400 na 60 będzie symboliczny? Myślałem że będzie ogromny. LV, na
    iso 1600 liczyłem. Tych dwóch rzeczy mi brakuje w 400

  • 8. Data: 2013-03-31 10:08:25
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-31 07:20, ZS pisze:
    > Zysk z 400 na 60 będzie symboliczny? Myślałem że będzie ogromny. LV, na
    > iso 1600 liczyłem. Tych dwóch rzeczy mi brakuje w 400

    LV to funkcjonalność, a nie jakość zdjęć. Iso 1600 będzie lepsze, ale
    całości daleko do tego, co oferuje dziś konkurencja. Canon od lat stoi w
    miejscu.
    Jest obecnie dobra cena na d5100 z 18-105, może warto rozważyć?

    --
    pozdrawia Adam
    /nie chce ci się dziś nic robić? - zwal to na ogólnoświatowy kryzys/

  • 9. Data: 2013-04-01 01:10:03
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "ZS" <a...@w...pl> wrote:

    > Zysk z 400 na 60 będzie symboliczny? Myślałem że będzie ogromny.

    Nawet nie chce mi się liczyć, ale na szumach zyskasz chyba mniej,
    niż 1/3 EV. Moc!... :-/
    http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Cam
    era-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/%28appareil
    1%29/850|0/%28brand%29/Nikon/%28appareil2%29/663|0/%
    28brand2%29/Canon/%28appareil3%29/184|0/%28brand3%29
    /Canon

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 10. Data: 2013-04-01 10:02:17
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "ZS" <a...@w...pl> wrote:

    [...]
    > Zdjęcia to najczęściej robię na automacie lub P gdzie wybieram iso.

    Jak nie poprawisz techniki, to każdy będzie niedobry.

    Wyrzuć "P", użyj "A", maksymalny sensowny otwór, wysokie
    naświetlanie "pod korek" i nawet szumieć przestanie... A jak znowu
    zacznie - to jednak raw się przyda.

    [mr.]