  • 11. Data: 2013-01-05 18:19:15
    Temat: Re: Ledy zasilane z 230V - wątpliwości do schematu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 04 Jan 2013 20:36:26 +0100, Marek napisał(a):
    > Za duże, chodzi o takie, w których bańka jest średnicy gwintu.

    A takie ?
    http://www.osram.pl/osram_pl/Dla_konsumentow/Oswietl
    enie_domu/Lampy_LED/Przeglad_produktow/Specjalne_lam
    py_LED_/PARATHOM_SPECIAL_T26/index.html

    swiecza tylko "do przodu", na boki nie.
    J.

  • 12. Data: 2013-01-05 22:10:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 5 Jan 2013 18:19:15 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    http://www.osram.pl/osram_pl/Dla_konsumentow/Oswietl
    enie_domu/Lampy_LED
    /Przeglad_produktow/Specjalne_lampy_LED_/PARATHOM_SP

    Też nie, bańka musi być max +2mm szersza niż gwint, o taka

    http://elektrocave.pl/environment/cache/images/0_0_p
    roductGfx_8b3f48040
    9019a7bae1b152c12595a77.jpg

    i musi świecić na boki. No nic, zrobiłem zamiennik ledowy, zobaczymy
    ile poświeci.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2013-01-05 22:43:28
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-01-04 20:36, Marek pisze:

    > A jednak, nawet nie blysna, od razu szlag je trafia.

    Wymyśliłem kiedyś taki schemat:
    http://img844.imageshack.us/img844/4271/491202304608
    .png
    Pierwsza lampka (http://img6.imageshack.us/img6/3084/971202305876.jp
    g)
    działa już prawie 5 lat jako nocna w sypialni. Załączana zawsze
    wieczorem i świeci aż do rana. Ma więc za sobą już około 3000 włączeń
    (czasem dzieci się bawią, każde musi wyłączyć) i jakieś 13tys godzin
    pracy (ojej! teraz dopiero policzyłem!). Obawiałem się, że rezystor 1k
    węglowy może w końcu wydymić, ale nic takiego się jeszcze nie stało.
    Rezystor wraz z elektrolitem ma zabezpieczać przed pikiem przy
    włączaniu, a przy okazji ten elektrolit na tyle filtruje napięcie, że
    kompletnie nie widać migotania. Tyle że tu jest tylko jedna LED, a prąd
    kilkanaście mA.

    Michał

  • 14. Data: 2013-01-06 14:13:29
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-05 09:53, Desoft pisze:

    > Co dziwne spalił się bezpiecznik chyba 1A - w każdym razie "duży" - jak
    > podłączyłem tą lampkę pod ściemniacz tyrystorowy. Niestety nie miałem
    > czasu na przeprowadznie śledztwa.
    Nic dziwnego, bo dla wyższych harmonicznych (a ściemniacz daje ich dużo)
    twój kondensator 680nF ma dużo mniejszą impedancję, niż zakładałeś dla
    50Hz, więc też powoduje przepływ dużo większego prądu niż zakładałeś.

    Swoją drogą - niech ktoś sobie spojrzy na sieć 230v oscyloskopem (a
    najlepiej jeszcze widmo zanalizuje) - nie wiem czy specyfika miejska,
    czy takie czasy - ale to co jest w kontakcie u mnie, to sinusa
    przypomina prawie jak parówka szynkę...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 15. Data: 2013-01-06 15:41:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 4 Jan 2013 13:00:24 -0800 (PST), m...@w...pl wrote:
    > Jeszcze jedno - kondensator musi byc klasy X. X1 lub X2.
    Kondensatory na pr=

    Jest użyty X1. Jakie zjawisko fizyczne odpowiada za jego grzanie -
    minimalny upływ? Podczas pracy jego temp. podniosła się o 4 stopnie
    względem otoczenia.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2013-01-06 16:54:33