    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ledy zasilane z 230V - wątpliwości do schematu
    Date: Sun, 06 Jan 2013 14:13:29 +0100

    W dniu 2013-01-05 09:53, Desoft pisze:

    > Co dziwne spalił się bezpiecznik chyba 1A - w każdym razie "duży" - jak
    > podłączyłem tą lampkę pod ściemniacz tyrystorowy. Niestety nie miałem
    > czasu na przeprowadznie śledztwa.
    Nic dziwnego, bo dla wyższych harmonicznych (a ściemniacz daje ich dużo)
    twój kondensator 680nF ma dużo mniejszą impedancję, niż zakładałeś dla
    50Hz, więc też powoduje przepływ dużo większego prądu niż zakładałeś.

    Swoją drogą - niech ktoś sobie spojrzy na sieć 230v oscyloskopem (a
    najlepiej jeszcze widmo zanalizuje) - nie wiem czy specyfika miejska,
    czy takie czasy - ale to co jest w kontakcie u mnie, to sinusa
    przypomina prawie jak parówka szynkę...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173