  • 161. Data: 2017-04-14 19:05:04
    Temat: Re: Latająca butla
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    >(E90) kosztował 553 funty

    Poprawka: E90 kosztował 1000 funtów.

  • 162. Data: 2017-04-14 19:26:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel napisał:

    > No, co tam wtedy było, chyba Tico.

    Miałem tę Nokię, miałem Tico. Nawet w tym samym czasie. Jedno i drugie
    nówki sztuki wprost z fabryki. No, Tico może nie całkiem wprost, bo jak
    przypłynęło z fabryki statkiem do Triestu, to tam mu wydłubali silnik,
    postaili obok samochodu na platformie kolejowej, wysłali do Warszawy,
    gdzie ten silnik nazad wmontowali -- i sprzedali mi jako samochód
    montowany w Europie. A co do ceny, to Nokia miała jednak krótszą o jedno
    zero (operator wziął jeszcze mniej, ale regularna cena była znama).

    > Pamiętam co było w Indiach: Suzuki Maruti takie kwadratowe. Może nówkę
    > nie, ale mało używany to spokojnie.

    To dopiero teraz jest tak, że używany samochód może być tańszy od nowego
    smartfona. I wielu ludzi też na raz ma jedno i drugie -- i nie widzi
    w tym problemu.

    > Dzisiaj też, ale dzisiaj rynek jest inny. Nad tym rynkiem marketingowcy
    > od smartfonów musieli długo pracować, żeby pół świata uwierzyło że trzeba
    > wydać kilkaset, nawet 1000 dolarów na telefon. Wtedy to była abstrakcja.

    Dzisiaj jest dla mnie abstrakcją bym za telefon chciał zapłacić sumę,
    która jest bardziej zauważalna od codziennych zakupów w Biedronce.
    A już zwłaszcza by to miała być suma przekraczająca niezła pensję.
    A tak było z pierwszymi telefonami komórkowymi w Polsce. Nie tylko
    w Polsce zresztą.

    --
    Jarek

  • 163. Data: 2017-04-14 19:59:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 00:14:49 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:

> [...]
    >żeby pół świata uwierzyło że trzeba wydać kilkaset, nawet 1000
    >dolarów na telefon. >Wtedy to była abstrakcja.

    Ale mowimy o kwocie rzedu 1000$, czy wiekszej ?
    Jesli tylko 1000$, to raczej jakis motorower Suzuki, byc moze 4 kolowy

    Czy tak dlugo pracowac ... notebook kosztowal wtedy chyba ze 2k$, a
    ludzie kupowali. Dla celow sluzbowych bardziej.

    To im trzeba wmowic, ze to taki kieszonkowy komputer, ma worda,
    excela, e-maila :-)

    >N9000 kosztował 1000 funtów.

    To wtedy bylo 1500$, czy blizej 2000 ?

    >Ostatni model z tej serii (E90) kosztował 553 funty. Ale to już był
    >2007 rok.
    >Półtora roku później kupiłem G1 za 100 funtów i to był koniec
    >communicatorów.

    550 funtow na dzisiejsze ~2500 zl, to sa i drozsze smartfony na rynku
    :-)

    >No ba! Ty kupiłeś tego C6, mimo że G1 był tańszy, lepszy, już wtedy z
    >mnóstwem dostępnego softu itd.

    tanszy chyba nie, lepszy - trudno powiedziec, a czy mnostwo softu ...
    chyba jeszcze nie.
    Za nawigacje musialbym doplacic, a bez niej - po co mi smartfon ? :-)

    >A ja z HTC XDA IIi z winCE przesiadłem się z bodajże 1.5 roczną
    >przerwą na HTC G1.
    >I stwierdziłem że oprogramowanie dostępne pod winCE było lepsze niż
    >pod Androida.

    No widzisz - gorszy byl, i mialem wybrac gorszy telefon ? :-P

    >Ale dostęp do sieci, do wszystkich serwisów Googla itd, równoważył
    >niedoróbki pierwszych wersji systemu. Nie tylko ja :-)

    A ja serwisy googla omijam szerokim lukiem, wiec to zadna zaleta :-)

    >Nokia nie wiedziała. Uważała że nie musi być dużo lepsza od
    >konkurencji.
    >W razie czego szybko dogoni, po prostu wyciągnie z szafy kilka modeli
    >opracowanych wcześniej 'na wszelki wypadek'.

    To, ze firmy ogolnie wiedza, to nie znaczy, ze ktos nie zapomni :-)

    Bylem swego czasu na jakims seminarium elektronicznym i tam prelegent
    mowi - skurczyl sie czas zarabiania na produkcie.
    Od pomyslu do konca zarabiania sa 2 lata, czasem 3, czasem 18
    miesiecy. Bo potem konkurencja zrobi taniej, lepiej.
    No to kupcie nasz program, bo on skraca projektowanie, a co bedzie,
    jak bedziecie 12 miesiecy projektowac produkt - to ile wam zostanie na
    zarobek ?

    >O właśnie. Samsung się nauczył: ma być tanio.
    >Wczesnego Samsunga nie kupowano dlatego że był był drogi, tylko
    >dlatego że był tani.

    Ale to masz chyba jeszcze dumbfony na mysli, czasem juz "dotykowe".

    >Teraz chyba się im zapomniała tamta nauka, no i dostali po łapach.
    >Dobrze wiedzieli że z ceną Note7 przegięli, zbyt daleko poszli w
    >rynek entuzjastów, a tam nie można się wydurniać z kolejnymi
    >recallami,

    No ale ciagle robia i tansze modele, wiec maja pokrycie calego rynku.

    Tylko ze ... elektronika taniala. Elementy tez.
    Wiec jak potaniala, to wyciagasz z szafy model opracowany "na wszelki
    wypadek" i sie okazuje, ze mozna go za znosne pieniadze sprzedac.

    >Miał duży rynek, wypuścił kilka bardzo udanych modeli.

    >No ale jak będziesz tak całe życie oceniał "już go nie ma- znaczy
    >kiepski był", to nigdy nie dojdziesz do żadnego sensownego wniosku.

    IMO to jednak dobra ocena. Tylko potem trzeba popatrzec czemu ich nie
    ma - bo przyczyny moga byc rozne.
    Ale jak bedziesz cale zycie analizowal czemu innym sie nie powiodlo,
    to na wlasny sukces czasu zabraknie :-)

    Tym niemniej wyznaje zasade, ze trzeba sie wstrzelic w dobry moment z
    produktem/pomyslem.

    >Już go nie ma...

    Ale firma jest. W pore przeszla na inne produkty.
    P.S. Nie ma ? Jeszcze jest https://www.apple.com/ipod/

    Ale ja nie o tym, tylko ze robic kieszonkowe urzadzenie, z twardym
    dyskiem, ktory wiadomo - duzy, ciezki, pradozerny, nie lubi wstrzasow
    ... a mamy dostepne pamieci polprzewodnikowe, o pojemnosci rosnacej co
    pol roku i lada moment bedzie mozna sensowna pojemnosc miec ... nie
    bedzie "1000 song" ale "5 plyt" tez brzmi niezle.

    A moze po prostu trzeba miec grono wyznawcow w bogatszych sferach ?
    Bo zobacz
    https://en.wikipedia.org/wiki/Personal_Jukebox

    Piszesz, ze nie wolno ukrywac technologii, a tu klienci wola poczekac
    2 lata i kupic od Apple, i kto wie, czy nie drozej :-)

    A moze sukces lezy w iTunes ?

    >Nie, nie działa. Obowiązkowy update systemu wyłączył funkcję
    >ładowania baterii.

    Tak niespecjalnie mi sie chce wierzyc, ze ktos ma bubla i nie
    reklamuje ... az takich fanow to Samsung nie ma :-)

    >We wszystkich znanych mi przypadkach komórka inicjująca taki projekt
    >(market unit, business development, czy jak tam oni się jeszcze
    >nazywają)
    >podejmowała akcję na podstawie zainteresowania klientów.
    >Szli do potencjalnych klientów, mówili "możemy wam zrobić nowy
    >produkt, powiedzcie co byście chcieli",

    Taaa, ja to znam innego seminarium dla elektronikow.
    "mozliwosci technologiczne mamy takie, ze mozemy dzis umiescic w
    ukladzie scalonym miliard tranzystorow.
    I ... nie wiemy co z nich zrobic. Musicie nam powiedziec czego
    chcecie".

    Mozna robic tak jak piszesz, ale czy zapytany wymieni cos, czego
    jeszcze nie widzial ?
    Moze i wymieni co by chcial, ale nie po to zatrudniasz "kreatywnych",
    zeby po ulicach biegac :-)
    Chyba, ze pensje biora, a potem biegaja i pytaja po ulicach :-)

    Ale taki CD ponoc byl inaczej wymyslony, samoprzylepne karteczki
    inaczej, plaski telewizor chyba inaczej, telefon komorkowy ... tez
    chyba nie calkiem tak.

    Ja pamietam np jak czekalem na aparaty cyfrowe. Kamery elektroniczne
    juz byly, komputery juz byly, trzeba bylo tylko poczekac na
    minaturyzacje.
    Ale to pewnie nie ja jeden wpadlem ze aparat fotograficzny bez chemii
    dobra rzecz.

    Potem np czekalem na MP3 do samochodu. Ale producenci dlugo woleli
    zmieniarki CD sprzedawac.
    A teraz, jak juz nie ma klopotu, to stwierdzam, ze wole jednak radia
    sluchac :-)

    J.

  • 164. Data: 2017-04-14 20:15:47
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Historia kolesia co chodził z pomysłem na odkurzacz cyklonowy po korpo
    > wydaje sie przeczyć tej tezie. Byc może coś się przez ostatnie 30 lat
    > zmieniło, ale musisz pamiętać że w korpo sa głównie szczury i psychopaci
    > na stanowiskach kierowniczych. Od dziesięcioleci to się nie zmienia,
    > asymptota rozwojowa pojawia się zawsze kiedy pojawiają się struktury i
    > zachowania korpo. Coś absolutnie odmiennego od entuzjazmu startupów.

    Chodzi o Dysona, który dostał pieniądze od banków w pierwszym etapie
    budowy fabryki i w drugim etapie, ale na trzeci etap już mu nie chcieli
    dać pożyczki i zażądali zwrotu już wypłaconych pieniędzy.
    Jednocześnie zaproponowano mu wtedy by odsprzedał patent i to co zdążył
    wybudować, za marne pieniądze.
    Facet gryzł trawę, ale znalazł pieniądze i skończył budowę.
    Niestety wolny rynek to nie jest towarzystwo życzliwych i honorowych
    gentlemanów.

    WM

  • 165. Data: 2017-04-14 20:41:02
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 03:15:50 UTC+9 użytkownik WM napisał:

> [...]
    > Facet gryzł trawę, ale znalazł pieniądze i skończył budowę.
    > Niestety wolny rynek to nie jest towarzystwo życzliwych i honorowych

    Co tam wolny rynek! Przypomnij sobie niejakiego Szlantę. Tego to załatwiło jego
    własne państwo. Kluska przy nim to drobny epizodzik.

  • 166. Data: 2017-04-14 21:43:15
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 02:59:04 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Dzisiaj też, ale dzisiaj rynek jest inny.
    >
    > Ale mowimy o kwocie rzedu 1000$, czy wiekszej ?
    > Jesli tylko 1000$, to raczej jakis motorower Suzuki, byc moze 4 kolowy

    Chyba racja, nowy samochód to to nie mógł nigdy być. Ja nigdy nie znałem się na
    samochodach, a moim życiowym osiągnięciem jest osiągnięcie takiego stanu w którym
    mogę wygodnie i bez wyrzeczeń żyć nie posiadając samochodu.

    > Czy tak dlugo pracowac ... notebook kosztowal wtedy chyba ze 2k$, a
    > ludzie kupowali. Dla celow sluzbowych bardziej.
    >
    > To im trzeba wmowic, ze to taki kieszonkowy komputer, ma worda,
    > excela, e-maila :-)

    E tam, jakieś śmieci.
    W Chinach obecnie najbardziej skuteczną narracją marketingu producentów smartfonów
    jest sztuczna inteligencja. Tam ludzie porozumiewają się z telefonem głosem. Jak nie
    masz serwisu który z użytkownikiem gada po ludzku, to wylatujesz z rynku. Samsung
    trochę to przespał, więc musi oferować te same modele telefonów z większą ilością
    RAMu.

    > To wtedy bylo 1500$, czy blizej 2000 ?

    1500.

    > 550 funtow na dzisiejsze ~2500 zl, to sa i drozsze smartfony na rynku
    > :-)

    Nie, to już była cena z dwuletnim cyrografem, kiedy było wiadomo że za dwa lata Nokii
    może już nie być. Oryginalna cena nowego telefonu to 1000 GBP.

    > tanszy chyba nie, lepszy - trudno powiedziec, a czy mnostwo softu ...
    > chyba jeszcze nie.
    > Za nawigacje musialbym doplacic, a bez niej - po co mi smartfon ? :-)

    Miałeś onlinowe Google Maps, było kilka darmowych map offlinowych, sam miałem świetną
    appkę, zdaje się Maverick, z topograficznymi bitmapowymi mapami, albo
    openstreetmapami, było bardzo dużo opcji za niewielką kasę (programy na Androida były
    o niebo tańsze niż na WinCE).

    > No widzisz - gorszy byl, i mialem wybrac gorszy telefon ? :-P

    Android 1.0 był gorszy od Windows Mobile 2003 pod względem ilości dostępnego
    oprogramowania. Porównuję tu system na pierwszym modelu telefonu ever z systemem
    rozwijanym od wielu lat. Od Symbiana zawsze mnie odrzucało, nie potrafię tego
    porównać z niczym.

    > A ja serwisy googla omijam szerokim lukiem, wiec to zadna zaleta :-)

    Pod tym względem jesteś wyjątkiem a nie regułą, więc owszem, to była zaleta. Dzisiaj
    już nie, wszystko z Googla działa na iOSie, czasem nawet wcześniej niż na Androidzie.

    > To, ze firmy ogolnie wiedza, to nie znaczy, ze ktos nie zapomni :-)

    Niektóre jakoś wiedzą lepiej od innych. Japońskie a potem koreańskie samochody wbiły
    się na trudny dla nich rynek dzięki konsekwentnemu rozwojowi kolejnych modeli. Wtedy
    kiedy Europejczycy żyli ściemą i czajeniem się czy już muszą coś zrobić czy wciąż
    jeszcze nie.

> [...]
    > No to kupcie nasz program, bo on skraca projektowanie, a co bedzie,
    > jak bedziecie 12 miesiecy projektowac produkt - to ile wam zostanie na

    To prawda. Te liczby bywają inne w zależności od produktu, ale generalna zasada
    słuszna. Dlatego kapitał pomału odpływa od przemysłu, a idzie na przykład do
    szkolnictwa. Bardziej przewidywalny zysk.

    > Ale to masz chyba jeszcze dumbfony na mysli, czasem juz "dotykowe".

    Tak, ale one potrafiły mieć mnóstwo przydatnych aplikacji. Organizer w A300 był
    genialny, o niebo lepszy od konkurencyjnej motoroli V60.

    > No ale ciagle robia i tansze modele, wiec maja pokrycie calego rynku.

    Owszem, ale konsekwentnie idą w górę skali.

> [...]
    > to na wlasny sukces czasu zabraknie :-)
    >
    > Tym niemniej wyznaje zasade, ze trzeba sie wstrzelic w dobry moment z

    Trzeba wiedzieć jak ten dobry moment zauważyć. Albo zły. Trzeba potrafić oceniać
    różne ryzyka. Cała dziedzina nauki teraz od tego jest.

    > Ale firma jest. W pore przeszla na inne produkty.
    > P.S. Nie ma ? Jeszcze jest https://www.apple.com/ipod/

    No patrz pan, myślałem że to już historia.

> [...]
    > pol roku i lada moment bedzie mozna sensowna pojemnosc miec ... nie
    > bedzie "1000 song" ale "5 plyt" tez brzmi niezle.

    Nie wiem czy pamiętasz, może 10, może 15 lat temu tutaj była dyskusja o pamięciach
    masowych. Ja pisałem że wkrótce twarde dyski zostane wyparte przez pamięci
    półprzewodnikowe. Niejaki Andrzej Lewandowski twierdził że nigdy do tego nie dojdzie,
    bo... on kupił tydzień temu HDD i był tak tani, że w życiu niczego nie da się zrobić
    taniej. Ja jestem inżynierem mechanikiem, więc mam pojęcie ile tam jest elementów
    których taniej już nie da się wytworzyć. A możliwości optymalizacji półprzewodników
    są tysiące. Dla mnie to było oczywiste że SSD zapanują. I co? Ostatni HDD wyrzuciłem
    chyba pięć lat temu. Przewidzenie przyszłości czasem nie jest trudne, trzeba mieć
    tylko odrobinę wiedzy.

    > A moze po prostu trzeba miec grono wyznawcow w bogatszych sferach ?
    > Bo zobacz
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Personal_Jukebox

    Stworzenie kultu wokół produktu to też jest jakiś tam pomysł. Ale ja raczej go nie
    zastosuję na swoim podwórku :-)

> [...]
    >
    > Tak niespecjalnie mi sie chce wierzyc, ze ktos ma bubla i nie
    > reklamuje ... az takich fanow to Samsung nie ma :-)

    No to nie wierz.

> [...]
    > zeby po ulicach biegac :-)
    > Chyba, ze pensje biora, a potem biegaja i pytaja po ulicach :-)

    No właśnie o tym piszę. Jak taki korpoludek pyta klientów czego oni chcą, a potem
    robi coś innego, to piłuje gałąź na której siedzi. Takie rzeczy może robić jakiś Elon
    Musk, bo go nikt z roboty nie wywali.

> [...]
    > minaturyzacje.
    > Ale to pewnie nie ja jeden wpadlem ze aparat fotograficzny bez chemii

    O elementach CCD pierwszy raz przeczytałem w Scientific American, gdzieś tak w 1990,
    w kontekście jakichś kosmicznych opowieści. A pierwszy aparat Kodaka z przetwornikiem
    CCD miałem w garści może z dwa lata później i to nie w żadnym obserwatorium, po
    prostu ktoś tam w rodzinie miał. Poszło szybko.

    > Potem np czekalem na MP3 do samochodu. Ale producenci dlugo woleli
    > zmieniarki CD sprzedawac.
    > A teraz, jak juz nie ma klopotu, to stwierdzam, ze wole jednak radia
    > sluchac :-)

    Ja słucham polskiero radia jadąc rowerem przez Daejeon. LTE, intrernet, bluetooth,
    jeszcze trochę technologii tam po drodze jest. Kaczkowski kiedyś (gdzieś tak z 25 lat
    temu) po którychś targach Midem powiedział że już niedługo radio nie będzie przez
    radio. No i miał rację, w Norwegii już zaczynają wyłączać nadajniki FM.

  • 167. Data: 2017-04-14 22:35:43
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 00:13:11 UTC+9 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > produkowania czegoś
    >
    > Pierwsza kategoria przesłania druga w szumie medialnym.

    Prawdę mówiąc, to ja do niedawna nie byłem świadomy o tej pierwszej.

    > Ponadto Ci drudzy mają probelmy z patentami.

    Te patenty to z reguły jedyna ich wartość.

    > Przykład Androida pokazuje że można pójść do korpo z pomysłami ale wyjść
    > wyśmianym.

    Można. Wtedy się idzie do następnego korpo i tak do skutku. To nie wstyd.

    > Tepe pustaki w managmencie powodują że nie sposób przebić się
    > do osób potrafiących ocenić projekt inaczej niż po kształcie logo.
    > Dolicz więc zaskakujący parametr random() w kryteriach oceny startupu
    > przez korpo.

    Oni nie rozmawiają z żadnymi tępymi pustakami, tylko z wyspecjalizowanym działem,
    różnie się to nazywa, najczęściej 'acquired growth', 'acquisitions' czy coś
    podobnego.

    > Nie. Często kulpuje się startupy i wygasza. A czase okrada ich tworcow.
    > Różnie jest. Optymistycznie raczej nie.

    Tak też się zdarza, ale rzadko. Zresztą wszystko jest negocjowalne. Chcesz kasę- masz
    kasę. Chcesz wiedzieć co my potem zrobimy z twoją cudną firmą- szczerze nie wiemy.
    Zobaczymy. Chcesz gwarancji- sorry, tu nie bank.

> [...]
    > asymptota rozwojowa pojawia się zawsze kiedy pojawiają się struktury i
    > zachowania korpo. Coś absolutnie odmiennego od entuzjazmu startupów.

    Albo Ty naoglądałeś się starych filmów, albo ja skutecznie omijam te drętwe. Wiem o
    czym piszesz, ja na przemian pracuję w małych firmach (startupy się zdarzały) i w
    korporacjach. Znam różnice. Nie demonizuję, nie histeryzuję. Wszędzie są zady i
    walety.

    > O wiele łatwiej jest nic nie robić i wygaszać konkurencje. Zerknij na MS
    > na początku wieku.

    Taka specyfika, akurat znaleźli się w takim miejscu i czasie, gdzie taka strategia
    była korzystna dla firmy. Ale to nie oni wymyślili.

    > Wrecz przeciwnie, wielu z właścicieli tych idiotycznych projektów z
    > idiegogo ma wszelkie cechy żeby zostać kimś ważnym w korpo. Przede
    > wszystkim brak wstydu.

    To już szybciej kombinacyjność, hyper-networking, działanie wielopłaszczyznowe. Wstyd
    to nie jest istotna wartość w korporacjach.

  • 168. Data: 2017-04-15 04:48:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel napisał:

> [...]
    > stanu w którym mogę wygodnie i bez wyrzeczeń żyć nie posiadając samochodu.

    Tak samo mam teraz z telefonami. Nijak nie potrafię znaleźć pretekstu do
    używania smartfona. A pomyśleć, że kiedyś używałem Communicatorów Nokii.
    Czasy się zmieniają, niegdysiejsze powody zanikły.

> [...]
    > smartfonów jest sztuczna inteligencja. Tam ludzie porozumiewają się
    > z telefonem głosem. Jak nie masz serwisu który z użytkownikiem gada

    Państwo Środka nigdy nie przestanie zadzwiać. Bo tam poruzumiewanie się
    po ludzku niejednokrotnie oznacza pisanie słów na karteczkach. Bo głosem
    nie zawsze jeden drugiego zrozumie.

> [...]
    > wyrzuciłem chyba pięć lat temu. Przewidzenie przyszłości czasem nie
    > jest trudne, trzeba mieć tylko odrobinę wiedzy.

    Przebijam. Podobną dyskusję odbyłem w roku 1982. jakoś to w zimie było,
    śnieg leżał, chyba grudzień. Ale niemrawa ta dyskusja była, wszyscy
    byli zgodni, że twrde dyski przyszłości nie mają, ta należy do krzemu
    czy innych kryształków. Jakiś rok wcześniej IBM sprzedał pierwszego
    peceta z dyskiem 10 i 20 MB.

    Jarek

    PS
    Jakoś tak pod koniec ubiegłoego wieku przysłali mi inżyniera od Nowych
    Technologii. Z Motoroli. A wcześniej z MIT. Spodziewałem się młokosa,
    a z lotniska odebrałem hippisa w hippisowskim wieku, albo lepiej.
    Był w ekipie, która robiła pierwszy twardy dysk, taki wiekości pralki
    automatycznej. Fajnie się z nim gadało (choć sporo miał zajadłości
    w sobie).

    --
    Pewien działacz imieniem Mao
    narozrabiał w Chinach niemao.

  • 169. Data: 2017-04-15 09:08:28
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 11:48:59 UTC+9 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Tak samo mam teraz z telefonami. Nijak nie potrafię znaleźć pretekstu do
    > używania smartfona. A pomyśleć, że kiedyś używałem Communicatorów Nokii.
    > Czasy się zmieniają, niegdysiejsze powody zanikły.

    Może też dojrzeję do tego stanu, ale na razie bez smartona jak bez ręki. Już na pewno
    nie w obcym mieście, w obcym kraju. Wręcz zamówiłem sobie jeszcze większą zabawkę, bo
    teraz te telefony nie mają klawiatury tiny.pl/g5nv4

    > Państwo Środka nigdy nie przestanie zadzwiać. Bo tam poruzumiewanie się
    > po ludzku niejednokrotnie oznacza pisanie słów na karteczkach. Bo głosem
    > nie zawsze jeden drugiego zrozumie.

    Mieszkam w kraju gdzie prawie nikt nie mówi w żadnym języku który ja znam, a ja nie
    znam żadnego języka który znają tubylcy. Znaczy jestem zdany sam na siebie, no i na
    Google translate. Czasem jeszcze pomaga Naver translate. Ja mówię tu po angielsku,
    pan słyszy tu po koreańsku. Jak maszyna nie może zrozumieć bo pan po koreańsku powie
    niewyraźnie, to ja jeszcze od biedy dam radę wpisać Hangul palcem. Chińskich
    hieroglifów bym nie dał rady. Tam już tylko można gadać. Pisać po chińsku nie każdy
    Chińczyk potrafi, co dopiero taki Polak.

> [...]
    > byli zgodni, że twrde dyski przyszłości nie mają, ta należy do krzemu
    > czy innych kryształków. Jakiś rok wcześniej IBM sprzedał pierwszego

    To były czasy! Każdy był Lemem!

  • 170. Data: 2017-04-15 10:10:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/14/2017 10:35 PM, Konrad Anikiel wrote:
    > Prawdę mówiąc, to ja do niedawna nie byłem świadomy o tej pierwszej.

    Ponieważ wymaga to zastanowienia się. Mało kto jest świadomy czytając 2
    zdania opisu w gazecie porannej.

    > Te patenty to z reguły jedyna ich wartość.

    Nie w tą stronę. Startup ma 1-2 patenty które w dodatku łatwo mu ukraść
    i bywa że sa gówno warte. Za to narusza dziesiątki, za którymi stoja trole.

    > Można. Wtedy się idzie do następnego korpo i tak do skutku. To nie wstyd.

    Nie, nie nie wstyd. To koszty. Koszty które ponosisz dlatego że korpo w
    ogolności składa się z imbecyli w ściezkach decyzyjnych. Innymi słowy to
    nie tak że korpo ssaja startyupy jedne po drugim. Czasem tak czasem nie.

    > Oni nie rozmawiają z żadnymi tępymi pustakami, tylko z wyspecjalizowanym działem
    >, różnie się to nazywa, najczęściej 'acquired growth', 'acquisitions' czy coś
    podobnego.

    Nie. To sa tępe pustaki. Jesli przyjdzie startup związany z ciezkimi
    zagadnieniami z bilologii i będzie ta prezentację przedstawial typowemu
    zespołowi z korpo to *NIE* znajdzie tam biologa tylko ogólnie pojety
    managment składający się z psychopatów którzy ostatnio biologię mieli 30
    lat temu.

    I teraz albo prezentacja zostanie dostopsowana do poziomu pustaków albo
    zostaną odrzuceni. Takich przypadków, w biologii wlasnie, było setki w
    stanach. Którys z tych startupowców napisał książke o przypadkach jakie
    mieli z kilkoma korpo.

    > Tak też się zdarza, ale rzadko. Zresztą wszystko jest negocjowalne.

    Nie jest negocjowane bo nikt inny nie chce kupić. Wygaszanie konkurencji
    i marek jest powszechnie stosowane w wielkich korpo.

    > Chcesz kasę- masz kasę. Chcesz wiedzieć co my potem zrobimy z twoją
    > cudną firmą- szczerze nie wiemy. Zobaczymy. Chcesz gwarancji- sorry, tu nie bank.

    Innymi słowy mamy patologie w tym systemie która prowadzi do wygaszania
    pomysłow wartościowych w imie świętego spokoju w korpo.

    > Albo Ty naoglądałeś się starych filmów

    Słuchalem uwaznie wypowiedzi, tego kolesia od cyklonowych odkurzaczy
    szczególnie. Jego wkurwienie zostało przekute na firmę wspierającą
    innowację jak juz osiągnął sukces. Wlasnie z powodu kontaktów z korpo i
    ich tępymi pustakami od decyzji.

    >, albo ja skutecznie omijam te drętwe. Wiem o czym piszesz,
    > ja na przemian pracuję w małych firmach (startupy się zdarzały) i w korporacjach.
    > Znam różnice. Nie demonizuję, nie histeryzuję. Wszędzie są zady i walety.

    No i co z tego że starasz sie balansować skoro świat jest pełen
    przypadków skrajnych? Uśrenianie patologii to nie jest dobry kierunek
    rozmowy o czymkolwiek.

    > Taka specyfika, akurat znaleźli się w takim miejscu i czasie,
    > gdzie taka strategia była korzystna dla firmy. Ale to nie oni wymyślili.

    Strategia świętego spokoju jest charakterystyczna dla każdego korpo. MS
    przerobil to na filozofię istnienia, inne korpo traktują to jako święty
    gral. Im nie trzeba kilku napalonych dzieciaków którzy chcą zmieniać
    świat. Im trzeba nowy katalog jachtów i comiesięcznego przelewu.

    > To już szybciej kombinacyjność, hyper-networking, działanie wielopłaszczyznowe.

    Czyli korpo-bullshit. Żadne z tych cech nie jest niezbedna żeby stworzyc
    wynalazek.

    > Wstyd to nie jest istotna wartość w korporacjach.

    Wręcz przeciwnie. W polityce jak i w korpo jest cechą najważniejszą
    która pozwala na awans.