  • 11. Data: 2012-09-04 10:52:33
    Temat: Re: Ładowarka NiMH - co wybrać
    Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > Ładuję 2 x C w dorobionym koszyku. Co ciekawe, w dokumentacji stoi jak
    > byk że BC700 nie obsługuje pojemności powyżej 3Ah, co okazało się bzdurą.

    Potencjalna możliwość przeładowania :(

    http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_
    nickel_metal_hydride

    It is difficult, if not impossible, to slow-charge a NiMH battery. At a
    C-rate of 0.1 to 0.3C, the voltage and temperature profiles fail to
    exhibit defined characteristics to measure the full-charge state
    accurately and the charger must depend on a timer. Harmful overcharge will
    occur if a fixed timer controls the charge. This is especially apparent
    when charging partially or fully charged batteries.

    Tylko BC i MH ładują impulsowo, dlatego pewnie dają sobie jakoś radę.

  • 12. Data: 2012-09-04 13:20:50
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2012-09-04 10:52, Miroslaw Kwasniak pisze:

    > Potencjalna możliwość przeładowania :(

    Z tym nie ma problemu, ładowarka kończy ładowanie przy -dU. Bardziej się
    obawiałem o pomiar pojemności powyżej 3Ah, w ogniwach wielkości C to
    normalna wartość.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2012-09-04 23:52:16
    Od: a...@p...pl

    ja mam BC-700 od 4-5 lat (?)

    do tego Eneloopy AA, ktore nigdy nie byly ladowane nigdzie indziej.
    Eneloopy zawsze naladuja sie w ok. 2000mAh i zawsze rowno (kilkanascie
    mAh roznicy). Kodaki (new generation) wieksze rozbierznosci. Laduje na
    200mA (czasami 500).

    - uwaga do BC-700: cos guzik wyboru pradu nie zawsze styka. Wada jest
    to, ze nie mozna wymusic procesu ladowania poprzez dlugie
    przycisniecie przycisku celi z akumulatorem (ladowanie na sile).

    Czasami przydalyby sie jeszcze 4 dodatkowe cele (kanaly).

    przy funkcji discharge: powinna pamietac ile sie rozladowala a nie
    tylko ile sie naladowalo!

    --
    ThinkXtra

  • 14. Data: 2012-09-07 22:44:31
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Dziękuję wszystkim za odpowiedź. W sumie wszystkie moje poprzednie
    spostrzeżenia się potwierdziły, dalej uważam, że MH-C9000 jest
    najlepsza, ale kupiłem BC-700 ;). Dlaczego? Wielu z Was jest z niej
    zadowolonych i w moim przypadku chyba nie warto płacić dwa razy tyle za
    lepszą ładowarkę. Różnicę (85zł) mogę przeznaczyć na akumulatorki do
    niemal wszystkich urządzeń w domu :). Raz jeszcze wszystkim dziękuję.

    Pozdrawiam
    Konop

    W dniu 2012-09-03 13:06, Konop pisze:
    > Witam!
    >
    > Stoję przed wyborem ładowarki akumulatorów NiMH w rozmiarze AA oraz AAA.
    Generalnie, pod uwagę biorę 3 możliwości:
    > - BC-700
    > - BC-1000 (następca BC-900)
    > - MH-C9000
    >
    > Czytałem o nich trochę opinii, tu na grupie i na elektrodzie. Generalnie, obraz mam
    taki:
    > 1) Jakość
    > MH-C9000 jest wykonana o wiele lepiej niż produkty z serii BC. Te drugie nie są
    złe, jednak mają swoje mankamenty - problemy z przyciskami, stykiem, wyświetlaczem
    > 2) Niezawdoność
    > Nie spotkałem złych opinii o psuciu się MH-C9000, natomiast produkty BC czasem się
    psuły. Niektóre (głównie BC-900) detonowały akumulatory :)
    > 3) Ładowanie
    > Ponoć w MH-C9000 akumulatory są chłodniejsze w trakcie całego procesu ładowania niż
    w produtkach z serii BC.

    > Jest jeszcze kwestia prądów. Czy te 700mA, które oferuje BC-700 to nie za mało? Czy
    ładowarka prawidłowo wykrywa koniec ładowania dużych akumulatorów (ponad 2100mAh)?
    Nie mówię, że chciałbym katować aku prądami 2A, ale oscylowałbym raczej w przedziale
    C/3..C/2. Czy to dobry wybór? Kiedyś na grupie tłumaczyliście mi, że w przypadku
    ładowania pojedynczego ogniwa nie ma problemu ze zbyt małym prądem. Natomiast dalej
    spotykam się z opiniami, że czasem mogą być z tym problemy.

    > Interesuje mnie Wasze zdanie na temat powyższych uwag. Jeśli faktycznie jakościowo
    MH-C9000 jest niedoścignione, a do tego jest szansa na dłuższą i bezawaryjną pracę,
    mogę wydać więcej - to w końcu zakup jednorazowy. Natomiast, jeśli mam nie poczuć
    różnicy, to po co przepłacać? BC-700 to koszt rzędu 90zł, MH-C9000 - 175zł, czyli
    prawie 2x więcej! Lecz jeśli 2x tańsza ma się zepsuć 2x szybciej, to wolę kupić
    droższy produkt ;).

    > Podzielcie się proszę opiniami na temat tych ładowarek i pomóżcie mi w wyborze.
    >
    > Pozdrawiam
    > Konop

    Konop