  • 1. Data: 2012-09-03 17:05:11
    Temat: Uszkodzenie starego Sanyo - samoczynnie wraca do standby
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Czesc.

    Wiem że to wróżenie z fusów, ale może objaw typowy. Naprawę traktuje
    hobbystyczno-sentymentalnie, jak nie dam rady to na recycling :(

    20-letni mały telewizorek Sanyo na podzespołach Philipsa (I2C,
    dokładniejsze numerki mogę sprobować odczytać) ma feler: po załaczeniu
    do zasilania świeci standby. Po właczeniu przyciskiem programu standby
    przygasa na jedną sekundę, nie slychać charakterystycznego brzędku
    rozmagnesowania i dokładnie po 1 sek wraca do standby, dioda rozjaśnia się.

    Odpiąłem pętle rozmagnesowania, jest to samo.

    Ponieważ jest tam dokładnie 1 sek, to przypuszczam, że procesor główny
    przechodzi w standby z jakiegoś powodu. Czy ze szklanej kuli można
    wywróżyć z jakiego?

  • 2. Data: 2012-09-03 17:21:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Monday, September 3, 2012, 5:05:11 PM, you wrote:

> [...]
    > Ponieważ jest tam dokładnie 1 sek, to przypuszczam, że procesor główny
    > przechodzi w standby z jakiegoś powodu. Czy ze szklanej kuli można

    Dla mnie to klasyczny objaw braku poprawnego napięcia na wyjściu
    głównego zasilacza. Na Elektrodzie wielu krzyczałoby "wymień
    elektrolity". Ja mam zerowe doświadczenie z serwisem TV.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2012-09-03 17:46:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-09-03 17:21, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Dla mnie to klasyczny objaw braku poprawnego napięcia na wyjściu
    > głównego zasilacza.

    To podejrzewam w pierwszej kolejności, elektrolity sprawdziłem
    "optycznie" i są ok. Ponadto objaw wystapil nagle, wczesniej działał.

  • 4. Data: 2012-09-03 18:19:01
    Od: OWL <n...@n...com>

    > To podejrzewam w pierwszej kolejności, elektrolity sprawdziłem
    > "optycznie" i są ok. Ponadto objaw wystapil nagle, wczesniej działał.
    Ja dawno temu "grzebałem" w takich sprzętach, pętla rozmagnesowania nie
    ma tu nic do rzeczy, jej "brzęk" słychać po załączeniu telewizora
    przełącznikiem sieciowym, przy załączaniu ze STDBY w stan normalnej
    pracy powinno być słychać "trzask" wysokiego napięcia, główne napięcie
    zasilania to dobry trop, z praktyki wiem, że najczęściej tutaj coś
    padało a nie np. na +12V, może sprawdź np. tranzystor "napędzający"
    trafopowielacz i elementy "w okolicy".

    Powodzenia
    --
    Tomek
    sowa1968(at)gmail.com

  • 5. Data: 2012-09-03 20:21:41
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > 20-letni mały telewizorek Sanyo na podzespołach Philipsa (I2C,
    > dokładniejsze numerki mogę sprobować odczytać) ma feler: po załaczeniu
    > do zasilania świeci standby.

    Podaj typ telewizora (np. Sanyo CED ileś tam) a może po analizie
    schematu ktoś opisze więcej tropów do prześledzenia. Najlepiej jak
    znajdziesz schemat i podasz go na tacy do ściągnięcia :-)
    Jeżeli układ jest typowy dla TV z małym kineskopem w okolicach 14 cali,
    to proponuję odcięcie zasilania odchylania poziomego, zastąpienie go
    żarówką 20W/230V. Żarówka jest zasilana z gałęzi przedtem zasilającej
    odchylanie. Jeżeli zasilacz zacznie działać, to zmierz napięcia, czy
    zgadzają się ze schematem. Nie powinno się uruchamiać zasilacza bez
    obciążenia, więc stąd ta żarówka. Układ odchylania jest największym
    prądożercą, więc właśnie ta gałąź musi być obciążona.
    Niestety telewizory mają czasami skomplikowane układy reagujące na
    uszkodzenia, zwłaszcza z magistralą I2C i procesor po prostu nie
    uruchomi przetwornicy ze standbay, jeżeli wykryje problem. Wyżej
    wymieniony pomysł może nie zadziałać, nawet jeżeli zasilacz jest OK.
    Czasami jest potrzebna zabawa z obserwowaniem co sie dzieje na magistrali.
    Jeszcze jeden pomysł na odległość - piszesz, że nie słychać
    rozmagnesowania. Pytanie jak jest wykonany układ rozmagnesowania - czy
    trójnóżkowy pozystor, na stałe włączony do sieci, cały czas się grzeje,
    czy raczej układ z przekaźnikiem włącznym przez procesor? Pozystory
    czasami padają, palą się, telewizor się nie włączy. Rożnie bywa.
    Maciek

  • 6. Data: 2012-09-03 21:57:43
    Od: "R" <...@n...spam>

    > To podejrzewam w pierwszej kolejności, elektrolity sprawdziłem "optycznie"
    > i są ok. Ponadto objaw wystapil nagle, wczesniej działał.

    Kiedyś miałem uszkodzony TV Sanyo (nie pamiętam co było źle). Przyjechał
    serwisant i nawet za bardzo nie sprawdzając objawów przystąpił do wymiany
    elektrolitów. Podobno to typowe uszkodzenie w tych telewizorach.

    R.

  • 7. Data: 2012-09-03 22:28:21
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Sebastian Biały pisze tak:

    > Po właczeniu przyciskiem programu standby
    > przygasa na jedną sekundę, nie slychać charakterystycznego brzędku
    > rozmagnesowania i dokładnie po 1 sek wraca do standby, dioda
    > rozjaśnia się.

    przedzwoń duże tranzystory miernikiem.
    jeszcze elektrolity w przetwornicy i za trafem możesz wymienić w ciemno
    scalak odchylania pionowego, elektrolity przy nim

    --
    Piter

  • 8. Data: 2012-09-04 20:50:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-09-03 20:21, Maciek wrote:
    > Podaj typ telewizora (np. Sanyo CED ileś tam) a może po analizie
    > schematu ktoś opisze więcej tropów do prześledzenia.

    Spróbuje samodzielnie ale jesli kogoś to ciekawi to jest to płyta A7A i
    są schematy na sieci. Przy szukaniu oznaczeń udalo mi się natomiast
    znaleźć coś na kształt wycieku z elektrolita (któregoakurat nie mam na
    co wymienić :/) więc może sprawa się szybko wyjaśni.