-
11. Data: 2017-01-24 13:12:29
Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
> Przepływomierz sprawdź. W moim zagazowanym mondeo mk2 był przyczyną
> wiecznych problemów (falowanie, szarpanie).
No ale to w tym przypadku nie było by problemu bez znaczenia jakie
źródło paliwa? :->
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
12. Data: 2017-01-24 15:24:25
Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-01-24 o 12:43, Maciek pisze:
> Dnia Tue, 24 Jan 2017 12:14:33 +0100, Trybun napisał(a):
>
>> Czyli sprawa raczej prosta. Pozostaje wizyta u gazownika. U mnie też
>> szarpie, ale jazda na samej benzynie nic nie zmienia - auto poszarpuje
>> nadal. Cholerny postęp techniki. Czego ja już nie robiłem, i ile kasy
>> nie wydałem - wymiana świec, kabli WN, cewek, czyszczenie przepustnicy i
>> cała masa innych dupereli, a on jak szarpał tak szarpie.
> Przepływomierz sprawdź. W moim zagazowanym mondeo mk2 był przyczyną
> wiecznych problemów (falowanie, szarpanie).
>
>
Zdaje się że i przepływomierz był sprawdzany. Jednak dzięki za sugestię,
będę u mechanika to extra zwrócę jego uwagę na przepływomierz.
-
13. Data: 2017-01-24 15:25:37
Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-01-24 o 12:48, Lewis pisze:
> W dniu 2017-01-22 o 17:37, Mateusz Bogusz pisze:
>> Gdy szarpie na zimnym, a po rozgrzaniu się poprawia to już wiem żeby
>> sprawdzić np. wtryskiwacze (zalepione i po rozgrzaniu łatwiej im).
>>
>> Ale czemu się przyjrzeć jeżeli na zimnym po przełączeniu na gaz pracuje
>> równo, a po 40-50km "podszapruje" na jałowych/niskich np. podczas
>> toczenia się na dwójce?
>>
>> Pomijam, że reduktor i wtryskiwacze mają dopiero po 15 tys. km, na
>> chłopski rozum te miały by problem prędzej na zimnym, nie na ciepłym.
>>
>> Instalacja sekwencja IV generacji, OBDII nie informuje o żadnych
>> usterkach czy wypadaniu zapłonów.
>>
> Pojedź do kumatego gazownika, ale naprawdę kumatego, który też wie jak
> działa silnik spalinowy i jego sterownie a nie gaziarza który tylko
> wkłada instalacje.
> W moment Ci to ogarnie.
>
Zdaje się że dzisiaj już nie robi się instalacji "na oko", na (prawie)
każdy samochód, na każdy silnik jest stosowny program, i nic tu "złota
rączka" mechanika nie pomoże..
-
14. Data: 2017-01-24 19:04:45
Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2017-01-24 o 15:25, Trybun pisze:
> W dniu 2017-01-24 o 12:48, Lewis pisze:
>> W dniu 2017-01-22 o 17:37, Mateusz Bogusz pisze:
>>> Gdy szarpie na zimnym, a po rozgrzaniu się poprawia to już wiem żeby
>>> sprawdzić np. wtryskiwacze (zalepione i po rozgrzaniu łatwiej im).
>>>
>>> Ale czemu się przyjrzeć jeżeli na zimnym po przełączeniu na gaz pracuje
>>> równo, a po 40-50km "podszapruje" na jałowych/niskich np. podczas
>>> toczenia się na dwójce?
>>>
>>> Pomijam, że reduktor i wtryskiwacze mają dopiero po 15 tys. km, na
>>> chłopski rozum te miały by problem prędzej na zimnym, nie na ciepłym.
>>>
>>> Instalacja sekwencja IV generacji, OBDII nie informuje o żadnych
>>> usterkach czy wypadaniu zapłonów.
>>>
>> Pojedź do kumatego gazownika, ale naprawdę kumatego, który też wie jak
>> działa silnik spalinowy i jego sterownie a nie gaziarza który tylko
>> wkłada instalacje.
>> W moment Ci to ogarnie.
>>
>
> Zdaje się że dzisiaj już nie robi się instalacji "na oko", na (prawie)
> każdy samochód, na każdy silnik jest stosowny program, i nic tu "złota
> rączka" mechanika nie pomoże..
>
Że jak? Każda instalacja 4gen oparta jest o tzw "świnię", sterownik
gazowy bierze sygnał z wtrysku benzynowego i na jego podstawie generuje
sygnał do wtryskiwaczy gazowych, do tego jeszcze obroty silnika.
Sterownik gazu ma kilka map którymi w zależności od kilku zmiennych typu
obroty, temp gazu, ciśnienie w kolektorze ciśnienie gazu etc modyfikuje
sygnał wtrysku gazowego. Tak więc właśnie ta złota ręka ma ty największy
wpływ aby odpowiednio te mapy napisać. Tzw autokalibracja sterownika
jest g. warta a niestety z 75% gazowników całość strojenia opiera
własnie na niej. O jeździe testowej rzadko ktokolwiek wspomina a na
tekst "strojenie w oparciu o sondę AFR" 95% gazowników robi wielkie oczy...
--
Pozdrawiam
Lewis
-
15. Data: 2017-01-24 19:54:57
Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
> Pojedź do kumatego gazownika, ale naprawdę kumatego, który też wie jak
> działa silnik spalinowy i jego sterownie a nie gaziarza który tylko
> wkłada instalacje.
> W moment Ci to ogarnie.
Dobra, byłem. Gaziarz odesłał do mechanika, bo stwierdził że komputer co
prawda nie pokazuje żadnych błędów, obie sondy (przed i za) zwracają
ruchomy sygnał napięcia ale obie korekty ("trimy" powiedział) stoją na
0.0% niezależnie co by robić i nie jest w stanie ustalić czy listwa
zalewa czy co robi i żebym najpierw to rozwiązał.
Do mechanika podjechałem i się umówiłem, ale marudził że jak jest
napięcie na sondach i się rusza, to działają, a korekty komputer ma
tylko najwyżej może ich nie zwracać na OBD "bo tak jest ustawione". I
żebym poszedł z tym do gazownika :-)
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
16. Data: 2017-01-24 19:57:00
Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
A swoją drogą, jakby obie/wszystkie sondy padły, to na benzynie
objawiało by się to np. nierówną pracą czy niekoniecznie?
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
17. Data: 2017-01-24 23:13:10
Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 24 Jan 2017 15:24:25 +0100, Trybun napisał(a):
> W dniu 2017-01-24 o 12:43, Maciek pisze:
>> Dnia Tue, 24 Jan 2017 12:14:33 +0100, Trybun napisał(a):
>>
>>> Czyli sprawa raczej prosta. Pozostaje wizyta u gazownika. U mnie też
>>> szarpie, ale jazda na samej benzynie nic nie zmienia - auto poszarpuje
>>> nadal. Cholerny postęp techniki. Czego ja już nie robiłem, i ile kasy
>>> nie wydałem - wymiana świec, kabli WN, cewek, czyszczenie przepustnicy i
>>> cała masa innych dupereli, a on jak szarpał tak szarpie.
>> Przepływomierz sprawdź. W moim zagazowanym mondeo mk2 był przyczyną
>> wiecznych problemów (falowanie, szarpanie).
>>
>>
>
> Zdaje się że i przepływomierz był sprawdzany. Jednak dzięki za sugestię,
> będę u mechanika to extra zwrócę jego uwagę na przepływomierz.
Przepływomierz w IV generacji dokładnie w ten sam sposób odpowiedzialny
jest za dawkowanie benzyny co i gazu.
Jeśli problem występuje tylko na gazie, to spokojnie możesz założyć że
problem jest w instalacji gazowej.
Z jedynym wyjątkiem, że czasami problem z cewką zapłonową i przewodami
wysokiego napięcia zacznie nieco szybciej objawiać się na gazie niż na
benzynie (z powodu wyższej różnicy potencjałów potrzebnej do przebicia
mieszanki gazu).
-
18. Data: 2017-01-24 23:19:41
Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 24 Jan 2017 19:04:45 +0100, Lewis napisał(a):
> Tzw autokalibracja sterownika
> jest g. warta a niestety z 75% gazowników całość strojenia opiera
> własnie na niej. O jeździe testowej rzadko ktokolwiek wspomina a na
> tekst "strojenie w oparciu o sondę AFR" 95% gazowników robi wielkie oczy...
Powiedziałbym że "strojenie w oparciu o sondę AFR" robi ze 20% gazowników,
ale mam wrażenie że wszyscy źle :)
-
19. Data: 2017-01-24 23:23:17
Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 24 Jan 2017 19:57:00 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):
> A swoją drogą, jakby obie/wszystkie sondy padły, to na benzynie
> objawiało by się to np. nierówną pracą czy niekoniecznie?
Sondy w sprawnym silniku generalnie nie są potrzebne do niczego poza
ekologią/ekonomią. Silnik będzie chodził równie dobrze bez nich, natomiast
błąd ten zostanie wykryty, zapali lampkę "check engine" i bedzie do
odczytania przez OBD2.
-
20. Data: 2017-01-24 23:28:13
Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 24 Jan 2017 19:54:57 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):
>> Pojedź do kumatego gazownika, ale naprawdę kumatego, który też wie jak
>> działa silnik spalinowy i jego sterownie a nie gaziarza który tylko
>> wkłada instalacje.
>> W moment Ci to ogarnie.
>
> Dobra, byłem. Gaziarz odesłał do mechanika, bo stwierdził że komputer co
> prawda nie pokazuje żadnych błędów, obie sondy (przed i za) zwracają
> ruchomy sygnał napięcia ale obie korekty ("trimy" powiedział) stoją na
> 0.0% niezależnie co by robić i nie jest w stanie ustalić czy listwa
> zalewa czy co robi i żebym najpierw to rozwiązał.
Jeśli sondy się ruszają sinusoidalnie, to znaczy że komputer działa
poprawnie w pętli zamkniętej i "trimy" są takie jak mają być.
Czy on wie że LTFT i STFT to są dwa różne parametry? Oba wskazywały 0.0?
Jeśli tak, to prawie na pewno odczytywał je w niewłaściwy sposób.
Odczytywał je za pomocą komputera gazowego, czy OBD2 samochodu?
Część sterowników gazu IV gen mają połączenie z instalacją OBD2 samochodu i
za jej pomocą można teoretycznie czytać różne rzeczy, ale tak z
doświadczenia wychodzi mi że to prawie nigdy nie działa ;)
> Do mechanika podjechałem i się umówiłem, ale marudził że jak jest
> napięcie na sondach i się rusza, to działają, a korekty komputer ma
> tylko najwyżej może ich nie zwracać na OBD "bo tak jest ustawione".
No to się trzeba dowiedzieć np. na forum marki czy przez OBD2 interfejstem
ELM327 daje się odczytać STFT i LTFT i czy to proste czy wymaga jakiejś
magii.
Cześć sterowników gazu mających połączenie OBD2 może resetować cyklicznie
komputer po to właśnie żeby LTFT było cały czas 0% (np. w trybie
autokalibracji żeby się orientować na podstawie STFT).
> I
> żebym poszedł z tym do gazownika :-)
No tak to niestety wygląda.
Mało kto rozumie jak działają współczesne silniki, natomiast nie
przeszkadza im to ani być "mechanikiem" ani "gazownikiem".