  • 121. Data: 2013-05-14 07:39:04
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-05-13 14:26, t? pisze:
    > A Ty często wąchasz LPG? To po nim masz takie jazdy? :)

    Mam po prostu sprawny ;-) działający organ węchowy ;-)
    + kilka szarych komórek i kalkulator.
    Są ludzie co na bombie by nigdy nie jeździli.
    Szanujemy ich. :-)

    PS. Lobbujesz czy sam wymyślasz? W sumie nie wiem co gorsze. :-)

  • 122. Data: 2013-05-14 09:00:04
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Są ludzie co na bombie by nigdy nie jeździli.
    > Szanujemy ich. :-)

    Niedawno takiego spotkałem w autokomisie. Gość ok. 60-tki. Spodobał mu
    się jeden stojący tam van, ale jak się dowiedział, że ma instalację
    gazową to zaczął teksty, że nigdy w życiu, że on nie lubi instalacji
    gazowych, że nigdy by nawet nie wsiadł do samochodu, który ma instalację
    gazową, że auto na gazie jest słabe, że silniki się psują i takie tam.
    Wraz z nim było 3 znajomych czy też członków rodziny, którzy próbowali
    go przekonać do gazu, ale ten swoje, że gaz to największe zło, że gaz
    wybucha itp. Czego się od niego nasłuchałem o tym gazie to, aż ciarki mi
    po plecach "chodzą" do dnia dzisiejszego :)
    W końcu grzecznie gościa zapytałem czy kiedykolwiek jeżdził samochodem z
    instalacją gazową. Gość na to, że nigdy i nigdy by nawet nie wsiadł do
    samochodu z gazem, bo gaz to zawsze czuć na odległość i może w każdej
    chwili wybuchnąć ..... (i tu znów cała historyjka na temat gazu).

    Najfajniejszy był jednak finał. Dochodząc do samochodu, którym
    przyjechali, w końcu odezwał się jeden z młodych ludzi (kierowca):
    "wójek, ale do mojego samochodu, który ma instalację gazową to się nie
    bałeś wsiąść" i wszyscy w śmiech.
    Na tym zakończyły się wszelkie dyskusje doświadczonego przeciwnika
    instalacji gazowych :)

  • 123. Data: 2013-05-14 09:46:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.05.2013 13:22, Mirek pisze:

    > Będzie się jeździć na prąd, Niemcy mają projekt przejścia na elektrykę i
    > tym samym likwidację spalin do 2050 roku.

    A prąd wezmą skąd?

  • 124. Data: 2013-05-14 09:49:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.05.2013 13:58, bartekltg pisze:

    > Metan zrobić niewiele trudniej (nawet w jednym procesie,
    > aś nawet projekty na produkcję wodoru i metanu wykorzystując
    > cieplo w elektrowniach atomowych), a łatwiejszy w obsłudze.

    Dodatkowo metan jest produktem ubocznym dobrze skonstruowanych wysypisk
    śmieci (Penn i Teller pokazali takie kalifornijskie w swojej serii). Ale
    nieeeeeeeeeeee. Wysypiska to ZŁO.

  • 125. Data: 2013-05-14 09:52:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.05.2013 15:24, the_foe pisze:

    > zasobu przez 17h od wylaczenie pojazdu. Całośc ulatnia sie w cos ponad
    > tydzien. Sa to wystarczajace parametry bioroac pod uwage ze koszt
    > wytworzenia płynnego wodoru w przemyslowych ilosciach to ok 30gr za litr.

    1. źródło poproszę
    2. wytworzenia z czego?
    3. akcyzę policzyłeś? ;)

  • 126. Data: 2013-05-14 15:04:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości

    >Dodatkowo metan jest produktem ubocznym dobrze skonstruowanych
    >wysypisk śmieci (Penn i Teller pokazali takie kalifornijskie w swojej
    >serii). Ale nieeeeeeeeeeee. Wysypiska to ZŁO.

    No wiesz, jesli przecietny kalifornijczyk zuzywa np 5 l benzyny
    dziennie ... myslisz ze smieci organicznych produkuje choc 4 kg
    codziennie ?

    Hm gazety tam ponoc grube :-)

    J.

  • 127. Data: 2013-05-14 17:40:38
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-13 07:39, Mario pisze:

    > Co za pier...lenie że paliwa płynne nie wybuchają?

    Naprawdę jesteś tak durny, że nie znasz różnic fizykochemicznych
    pomiędzy paliwem gazowym a paliwem płynnym?

  • 128. Data: 2013-05-14 17:45:22
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-12 20:40, J.F. pisze:

    > Ale ten LPG tez nie wybucha.
    > Bedzie waska szczelina, to sie skonczy jak na filmie, w miare powolny
    > wyciek.

    W przeciwieństwie do LPG Zbiornik z benzyną/on nie jest pod ciśnieniem,
    w przypadku rozszczelnienia zbiornika wycieki są zwykle znikome (paliwo
    będzie się lekko sączyć przez np. skorodowany spaw). W przypadku
    nieszczelności zbiornika LPG/wielozaworu cała zawartość wydostaje się na
    zewnątrz (np. do wnętrza samochodu czy garażu). I chyba rżniecie głupa
    albo trollujecie skoro nie widzicie takich różnic.

  • 129. Data: 2013-05-14 18:21:02
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-05-14 17:45, DoQ pisze:
> [...]
    > zewnątrz (np. do wnętrza samochodu czy garażu). I chyba rżniecie głupa
    > albo trollujecie skoro nie widzicie takich różnic.

    Oczywiście że są różnice. (wycieknie trochę i też nieszczęście)
    Nie można się jednak zgodzić z tym że LPG jest bardziej niebezpieczny
    niż benzyna albo z podłymi insynuacjami ;-) że łatwiej sobie zrobić nim
    kuku. :-)
    Ewentualnie stwarza to dodatkowe potencjalne niebezpieczeństwo ale w tym
    kontekście można też wspomnieć o teściowej na tylnym siedzeniu czy nisko
    przelatujących meteorytach. Wszak spadają :-)
    Takie pier...

  • 130. Data: 2013-05-14 18:24:32
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 18:21, z pisze:

> [...]
    > kontekście można też wspomnieć o teściowej na tylnym siedzeniu czy nisko
    > przelatujących meteorytach. Wszak spadają :-)

    Ile znasz przypadków wybuchu benzyny w samochodzie?

    Pozdr.