  • 1. Data: 2012-04-20 14:08:26
    Temat: LM3914, wyjście komplementarne czy OC?Prośba o pomoc,
    Od: "g." <n...@s...pl>

    Witam,
    Potrzebuję pomocy jak w temacie. Buduję układ w którym wyjścia układu LM3914
    są dołaczone bezpośrednio do wejścia zwykłego SN7414 (inwerter z wejściem
    schmitta). LM jest zasilany +12V a SN +5V. Przy pomocy SN chcę wyeliminować
    stany przejściowe i wprowdzić małą histerezę.
    Z pdf'a LM'a mie wynika jaka jest budowa drivera wyjściowego. Czy jest to
    wyjście komplementarne czy OC.
    W przypadku wyjścia OC (LM3914) jest ok. nawet nie potrzeba rezystora
    podciagajacego bo jest on zawarty w strukturze układu SN. Natomiast w
    przypadku wyjścia komplementarnego na wyjściu LM występowałoby napięcie
    przekraczajace zakres napięciowy wejścia układu cyfrowego. Można temu
    zaradzić przez dodanie do wejścia SN diody przełączającej. Ale wtedy zakres
    zmian napięcia wejściowego nie będzie "od dołu" mniejszy niż napięcie
    nasycenia drivera w LM + napięcie przewodzenia diody (ok 0,9V).
    Pytanie: jakiego typu wyjście jest w LM3914?
    pzdr

  • 2. Data: 2012-04-20 16:00:38
    Temat: Re: LM3914, wyj?cie komplementarne czy OC?Pro?ba o pomoc,
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-04-20 14:08, g. pisze:
    > Potrzebuje pomocy jak w temacie. Buduje uk?ad w którym wyj?cia uk?adu LM3914
    > s? do?aczone bezpo?rednio do wej?cia zwyk?ego SN7414 (inwerter z wej?ciem
    > schmitta). LM jest zasilany +12V a SN +5V. Przy pomocy SN chce wyeliminowaae
    > stany przej?ciowe i wprowdziae ma?? histereze.
    > Z pdf'a LM'a mie wynika jaka jest budowa drivera wyj?ciowego. Czy jest to
    > wyj?cie komplementarne czy OC.
    Wynika, nie czytasz ze zrozumieniem ;)
    LM3914/15/16 nie ma wyjścia OC ani komplementarnego, ma wyjście typu
    "coś jak OC" ale ze źródłem prądowym, bo to jest zaprojektowane do LEDów
    podłączanych wprost. Jeśli chcesz używać tego jak OC, musisz zamiast
    ledów - dać jakieś rezystory podciągające, ale takie, by prąd uzyskany
    był znacznie mniejszy niz ustawiany prąd ledów (zależnie od rezystora
    tam może być od 2 do 30mA. Poza tym - jeśli ledów nie masz tam, to po co
    zasilasz LM z 12v ?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2012-04-20 18:03:52
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
> [...]

    > był znacznie mniejszy niz ustawiany prąd ledów (zależnie od rezystora
    > tam może być od 2 do 30mA. Poza tym - jeśli ledów nie masz tam, to po co

    Sprawdziłem.
    Doczytałem.
    Jednak w pdf'ie taka wzmianka jest.
    To są wyjścia OC ale takie jak piszesz.
    [...]
    Rezystorów podciągających dawać nie muszę. One są już w strukturze 7414
    (6k-om).
    Co do reszty to własnie taka jest koncepcja.
    Ustawić tak prąd "ledów" żeby wprowadzić drivery wyjściowe w nasycenie.
    A dlaczego 12V?
    12V i tak w układzie będzie
    Dzięki,
    G.