  • 51. Data: 2018-07-31 12:40:27
    Temat: Re: Kupując UPS-a
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-31 o 11:46, sirapacz pisze:

    > zdziwiłbyś się:)
    > W jednej instalacji miałem APC, który nie ostrzegł że ma śmietnik
    > zamiast akumulatorów - nie był w stanie przejść autotestu.

    > akumulatory żelowe tracą nagle pojemność (pamiętaj, że pracują w
    > szeregach a nie równolegle), puchną i pękają z przegrzania (miałęm już
    > kilka które rozsadziło niszcząc obudowę akumulatora i uwalniając
    > siarkowodór), rośnie im znaniecka rezystancja wewnętrzna i nie dają się
    > normalnie naładować a pod większym obciażeniem szybciej spada im napięcie.

    Takich przypadków nie miałem.
    UPSy przy self-testach (nawet proste Fideltroniki serii KR Plus) pracują
    przez pewien czas na akumulatorach i sprawdzają napięcie, więc problem
    ze zdychającym jednym akku w szeregu powinien zostać wychwycony.

    U moich klientów zasada: jeśli UPS wysyła maila, że słabo przechodzi
    test, to cały pakiet akumulatorów jest wymieniany.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 52. Data: 2018-07-31 13:27:44
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-07-31 o 10:47, Adam pisze:
    > Najprostsze UPS-y dają prostokąt na wyjściu. Do takich nie wolno
    > podłączać listew filtrujących z filtrami LC, gdyż te listwy próbują
    > "prostować" prąd z UPSa - traktują prostokąt jako zakłócenie. Z
    > reguły coś poleci - albo końcówka UPSa, albo listwa.

    Ooo, to ważna informacja. A czy kolejność odwrotna, jest do
    zaakceptowania: odwrotna, czyli wpierw listwa "flirtująca", a potem UPS?

    Spieszę wyjaśnić, że listwa ma dla mnie znaczenie dodatkowe, bo jest
    typu master-slave, czyli gdy gaszę kompa, to ona wyłącza podpięte do
    niej urządzenia na "slave", jak np. monitory, wzmacniacz audio, i
    drukarkę. No tak, jeden, ten główniejszy monitor -- będę musiał podłączyć
    do UPS-a. No ale to na razie muzyka przyszłości...

  • 53. Data: 2018-07-31 13:32:01
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ooo, to ważna informacja. A czy kolejność odwrotna, jest do
    > zaakceptowania: odwrotna, czyli wpierw listwa "flirtująca", a potem UPS?

    tak. tu chodzi o sytuację, gdy ups zaczyna robić napięcie wyjściowe z
    przetwornicy (z akumulatora). Wtedy na wyjściu masz w tanich ups
    prostokątny przebieg, czego nie znoszą żądne urządzenia z
    transformatorami lub ew. cewkami na wejściu.
    Natomiast sam ups jest zasilany napięciem z sieci czyli pięknym sinusem.

  • 54. Data: 2018-07-31 14:07:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello Mateusz,
    Tuesday, July 31, 2018, 9:04:38 AM, you wrote:
    [...]

    >Grzałka (w postaci lampy halogenowej zresztą) o mocy kilkuset watów.

    A nie jest to jakis ceramiczny grzejnik z termostatem ?
    Bo halogena to wlaczali przed drukiem, a tu cos utrzymuje w cieplym
    stanie ...

    Swoja droga - to trafo wyjsciowe powinno IMO troche izolowac od
    przeciazen.
    Tzn zmniejszac je ..

    J.

  • 55. Data: 2018-07-31 14:37:11
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A nie jest to jakis ceramiczny grzejnik z termostatem ?
    halogen nagrzewa się momentalnie, dlatego jest używany.

  • 56. Data: 2018-07-31 16:10:18
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 31 Jul 2018 09:37:06 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Grzałka (w postaci lampy halogenowej zresztą) o mocy kilkuset watów.

    I tak grzeje się to cały czas non-stop?

    Po oświetleniu domowym widzę że pobór jest bardzo impulsowy, ok. pół
    sekundy poboru co ok. 30s. Czyli dziad podgrzewa sobie coś tam w środku i
    utrzymuje temperaturę. Jak podłączyłem watomierz to ten skacze przez
    bardzo krótką chwilę do nieco ponad 500W po czym wraca do poziomu 2W. I
    tak regularnie ok. dwa razy na minutę. Szaleństwo.
    W mojej obecnej drukarce jest tryb uśpienia (domyślnie wyłączony), więc
    po 5 minutach niedrukowania drukarka zasypia i światło w domu przestaje
    migać. Ale w poprzedniej drukarce nie było takiego trybu i można było
    tylko z gniazdka wyciągać.

    Dziwi mnie tak prądożerne rozwiązanie w dzisiejszych czasach...
    przyjmując 500W przez 1s co minutę wychodzi bądź co bądź kilka dobrych
    kWh miesięcznie. Co na to ekolodzy??

    Mateusz

  • 57. Data: 2018-07-31 16:26:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-07-31 o 08:35, sirapacz pisze:

    > kupiłeś regenerowane pakiety - jest pełno stron z tym.
    > Bezpośrednim dowodem na to jest zdanie:

    > oszukali cie - chyba, ze sam nie doczytałeś.
    Mylisz się, bedzie z 15 lat a może trochę więcej gdy też kupiliśmy
    oryginalne pakiety (CSB) od renomowanego dostawcy, drogie w ch..j i tak
    jak sirapacz pisze, wytrzymały
    2-3 lata, po tym daliśmy sobie z nimi spokój, zwykłe trochę lepsze aku
    za ułamek ceny tamtych wytrzymują tyle samo.
    Dlatego poradziłem aby kupił zwykłe, generalnie aku ups-owe niewiele się
    różnią
    od alarmowych i dla małych obciążeń ups-a będą działać dobrze.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 58. Data: 2018-07-31 17:46:22
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > kupiłeś regenerowane pakiety - jest pełno stron z tym.
    > Bezpośrednim dowodem na to jest zdanie:

    > oszukali cie - chyba, ze sam nie doczytałeś.

    W takim razie bardzo dobrze to zrobili. Kartoniki APC, śliczna
    instrukcja w środku itp, itd i u dużego dystrybutora.
    Nie pamiętam co to było pod lepką RBC7, pod RBC2 które też długo nie
    pożyły było "Kung Long Batteries WP7.2-12".
    RBC7 spuchły, rozszczelniły się ujemne klemy zalane czarną smołą(?) w
    wyniku czego zżarło śruby mocujące przewody i bezpiecznik pomiędzy
    ogniwami. Śruby jak plastelina się zrobiły.
    Dobrze że coś mnie tknęło że z oryginalnych zostawiłem sobie te
    elementy to było z czego poskładać pakiety na akumulatorach CSB, jakie w
    oryginale były.

    --
    Irokez

  • 59. Data: 2018-07-31 17:55:02
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > W takim razie bardzo dobrze to zrobili. Kartoniki APC, śliczna
    > instrukcja w środku itp, itd i u dużego dystrybutora.

    wierzyć się aż nie chce, że APC robiłoby RBC na innych akumulatorach niż
    standardowe, ale wylanie zdarzyło mi się też w oryginalnych
    akumulatorach APC i nie pamiętam niestety ale _mogły_ to być akumulatory
    kung long (lub podobnie dziwna na zwa). W oryginalnym nigdy nie ruszanym
    koszu....nie pamiętam niestety na 100%.

    Generalnie klops straszny z tymi akumulatorami.

  • 60. Data: 2018-07-31 18:20:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Tuesday, July 31, 2018, 4:10:18 PM, you wrote:

> [...]

    > Dziwi mnie tak prądożerne rozwiązanie w dzisiejszych czasach...
    > przyjmując 500W przez 1s co minutę wychodzi bądź co bądź kilka dobrych

    Po to jest tryb uśpienia w nowych drukarkach.

    --
    Best regards,
    RoMan