  • 11. Data: 2009-03-14 09:47:30
    Temat: Re: Kulowa czy 3d?
    Od: "KZ" <n...@a...com.pl>

    abpc wrote:
    > Użytkownik "KZ" <n...@a...com.pl> napisał w wiadomości

    > Pogadaj z ludźmi , którzy ich najczęściej używają czyli pstykami od
    > ptaszków ... oni mają inną opinie na temat tej prezycji a
    > szczególnie zjawiska tzw. trzymania horyzontu, co innego głowica
    > Wimberley ... ale ten ciężar :(
    > i nie mów "jakieś" 3D Manfrotto bo chyba takowej nigdy nie
    > używałeś :)

    Nie muszę gadać bo sam używam i służe przykładami na precyzję trzymania
    horyzontu... Wimberleya (Sidekick) też mam....
    A z Manfrotto 3D używałem 029, z ulgą się pozbyłem....

    KZ

  • 12. Data: 2009-03-14 10:00:05
    Od: "abpc" <o...@a...com.pl>

    > abpc wrote:

    > A z Manfrotto 3D używałem 029, z ulgą się pozbyłem....

    Troszkę nieobiektywne to porównanie ... załóż 410 to wtedy możemy pogadać
    o precyzji.

    abpc

  • 13. Data: 2009-03-14 10:09:52
    Od: "abpc" <o...@a...com.pl>

    Użytkownik "KZ" <n...@a...com.pl> napisał w wiadomości

    > Nie muszę gadać bo sam używam i służe przykładami na precyzję trzymania
    > horyzontu... Wimberleya (Sidekick) też mam....

    Nie posiadałem ale uzywałem i widziałem jak używają inni , wierzę w
    te przykłady na precyzję ale wierzę również w to co widziałem i o czym
    słyszałem i to nie od jednego użytkownika ( a to już statrystyka :)) .
    Ale to chyba nie ma sensu bo tak sobie udawadniać możemy do rana
    , nie mam zamiaru negować pozycji i jakości głowic przez Ciebie
    wymienionych ... doprawdy są świetne ale jak każdy specjalistyczny i
    drogi sprzęt mają odpowiednie przeznaczenie i zastosowanie .

    abpc

  • 14. Data: 2009-03-14 10:40:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    adam pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał

    > Ale to raczej margines dla wymagających. Wątpię czy Gervee bierze pod
    > uwagę coś wagi M410.

    Nie wiem ;) Ja wziąłem po tym, jak nie mogłem precyzyjnie wycelować w
    Saturna :-P

  • 15. Data: 2009-03-14 11:30:59
    Od: "KZ" <n...@a...com.pl>

    abpc wrote:
    > Użytkownik "KZ" <n...@a...com.pl> napisał w wiadomości

    > Troszkę nieobiektywne to porównanie ... załóż 410 to wtedy możemy
    > pogadać o precyzji.

    No z 410 też niespecjalnie obiektywne :) To już jest dość specjalistycza
    głowica, do normalnych zastosować wybór dobrej kuli nad głowicą 3D w rodzaju
    029 (która notabene była jakieś 4 razy cięższa od aktualnie użytkowanego
    Markinsa przy mniejszym udźwigu) jest moim zdaniem prosty. Do rzeczy do
    których stosuje się 410 faktycznie kula nie jest żadną konkurencją.

    Pozdrawiam,
    KZ

  • 16. Data: 2009-03-14 16:17:02
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 14 Mar 2009 00:55:15 +0100, adam napisał(a):

    > Ale jak ją porównać do 3D 410 na przekładniach to sytuacja analogiczna, żal
    > się cofać ; )

    410 jest specyficzna - ja kupiłem bo musiałem do LF. Za to do mikroobrazka
    nadal nie ma dla mnie nic lepszego niż kulowa (byle solidna - ja mam 168,
    ale pamiętam że M ma też w ofercie mniejsze - co do nich byłbym ostrożny).

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 17. Data: 2009-03-14 16:53:04
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "de Fresz" napisał

    > A próbowałeś jej używać w sytuacjach, gdy trzeba szybko przekadrować?

    No nie.

    > Tak poza tym głowica świetna, też ją bardzo lubiłem, ale IMHO Manfrotto
    > dało dupy nie robiąc możliwości rozblokowania jej na stałe.

    No to sru - 405 ; )
    Tam chyba jest inny mechanizm rozsprzęglania ?

    > Pod tym względem najlepsze IMHO są "dżojstikowe".

    Macałem ale nie dałem się przekonać temu co wymacałem - miałem wrażenie, że
    to wygodna łapka plus gówniana kulka z wszystkimi tego faktu konsekwencjami.

    adam

  • 18. Data: 2009-03-14 16:53:04
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał

    > Nie wiem ;) Ja wziąłem po tym, jak nie mogłem precyzyjnie wycelować w
    > Saturna :-P

    No tak, takie okoliczności skutecznie leczą z oszczędzania ; )

    A ja sobie sprawiłem Berlebacha i też już nie mam problemów ; ))))
    Tylko iść z tym gdzieś nie bardzo się da - juczny muł wysoce wskazany.

    adam

  • 19. Data: 2009-03-15 11:48:57
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 14 Mar 2009 17:17:02 +0100, Henry(k) wrote:
> [...]
    > ale pamiętam że M ma też w ofercie mniejsze - co do nich byłbym ostrożny).

    484 się daje uzywac z Bronica, wiec mimo ze jest to niezbyt wielka kula,
    to jest calkiem ok.
    482 mam do malego monopodu i tutaj faktycznie juz trzeba uwazac co się
    na tej glowicy wiesza (ale tez bez przesady, cala 482 jest ledwo wieksza
    od kciuka, wiec raczej nie nalezy miec wielkich oczekiwan ;))

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 20. Data: 2009-03-17 22:41:05
    Od: di_planet <d...@w...pl>

    gervee pisze:
    > Witam!
    > Toczy się tu już wątek nt statywu do D90. Tak na marginesie więc zadam
    > pytanie odnośnie głowicy do statywu. Czy głowica kulowa ma jakieś
    > zalety/wady w stosunku do głowicy 3D? Czy np. do zrobienia panoramy
    > cylindrycznej łatwiej będzie wykorzystać głowicę 3D czy też są kulowe,
    > które poruszają się tylko wokół osi pionowej? Co oznacza, że głowica
    > jest "olejowa"?
    >
    > Rafał

    A co powiecie o głowicy kulowej Benro BH-2?
    Co się z nią dzieje po zamontowaniu sprzętu ok. 2 kg i zablokowaniu
    głowicy po kątem powiedzmy 45 stopni?

    Damian