  • 11. Data: 2013-03-16 01:46:32
    Temat: Re: Kuchenka mikrofalowa w samochodzie :-D
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 15 marca 2013 16:56:32 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
> [...]
    >
    > zaproponowałem jej taką http://tnij.org/uylv przetwornicę i jako
    >
    > dodatkowy taki akumulator http://tnij.org/uyly. Kuchenka będzie włączana
    >
    > ~10 razy w ciągu normalnego dnia pracy na ~3 minuty. Tak na oko
    >
    > pojemności aku powinno wystarczyć. Ale jak wpłynie na niego zasysanie
    >
    > przez 3 minuty prądu rzędu 60-70A?
    >

    > I tak BTW to w jaki sposób definiowany jest prąd rozruchowy akumulatora?
    >
    > Chodzi mi o to, że z akumulatora można zassać np. 400A i interesuje mnie
    >
    > przez jaki czas można zasysać taki prąd aby go nie uszkodzić?

    Link z akumulatorem u mnie się nie otwiera. Potrzebujesz akumulator trakcyjny.
    Pojemność minimum 240Ah. Z takiego bez ryzyka uszkodzenia pociągniesz 60A. Przy takim
    prądzie pojemność użyteczna spadnie do ok 60Ah. Akumulatora trakcyjnego nie da się w
    sposób prosty naładować z instalacji w samochodzie.

  • 12. Data: 2013-03-16 01:53:19
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-03-15 16:56, JDX pisze:
> [...]
    > ~10 razy w ciągu normalnego dnia pracy na ~3 minuty. Tak na oko
    > pojemności aku powinno wystarczyć. Ale jak wpłynie na niego zasysanie

    A to musi się odbywać przy wyłączonym silniku? Świece żarowe biorą 60A
    przez kilka minut przy włączonym silniku. Może po prostu zastosować
    priorytet dla świec żarowych, a gdy te się wyłączą, podać napięcie na
    kuchenkę.

  • 13. Data: 2013-03-16 17:47:54
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Włączony silnik, stosunkowo duże obroty, zgaszone swiatła, przetwornica
    bezpośrednio podłączona do akumulatora i powinno być nieźle.
    Oczywiście samochód raczej z większych.

  • 14. Data: 2013-03-16 18:47:54
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "t-1" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Włączony silnik, stosunkowo duże obroty, zgaszone swiatła, przetwornica
    > bezpośrednio podłączona do akumulatora i powinno być nieźle.
    > Oczywiście samochód raczej z większych.

    Licząc z zapasem:
    1000W przy 12V daje 100A
    100A*5 min = 30Ah
    Więc nie rozładuje do zera nawet akumulatora 45Ah.
    Przy włączonym silniku alternator powinien dać ~70A co daje 2/3 odbieranej
    mocy.

    Układ zabezpieczający przed rozładowaniem akumulatora i dobra instalacja.

    --
    Desoft

  • 15. Data: 2013-03-16 18:51:14
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

> [...]
    > Włączony silnik, stosunkowo duże obroty, zgaszone swiatła, przetwornica
    > bezpośrednio podłączona do akumulatora i powinno być nieźle.

    To ja już bym chyba zrobił, jak pewien Szwajcar. Oficjalnie w swym aucie
    (osobówka pokroju starego Volvo) zamontował... kozę, dostał na to papiery i
    legalnie jeździ, z czynnym piecem. Garnuszek na piecyk i grzejemy risoto,
    czy herbatę :)) Odpada problem wydolności akumulatora, silnika, prądnicy, bo
    piec dostaje papu z drewna :)
    Ostatecznie da się "pożyczyć" trochę podpałki z kanistra, choć nie wiem, czy
    to robi.
    (jeśli trzeba, znajdę i podrzucę linki)

  • 16. Data: 2013-03-16 20:13:54
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-03-16 17:47, t-1 pisze:
    > Włączony silnik, stosunkowo duże obroty, zgaszone swiatła, przetwornica
    > bezpośrednio podłączona do akumulatora i powinno być nieźle.
    > Oczywiście samochód raczej z większych.

    We współczesnych samochodach alternator uzyskuje 100% wydajności już na
    biegu jałowym silnika. Przy wyższych obrotach jest odwzbudzany, czego
    objawem jest... spadek napięcia w instalacji z 14,5 do 14,2 na przykład.
    Natomiast po wejściu w tryb hamowania silnikiem jest znowu dowzbudzany i
    to się teraz ładnie nazywa "odzysk energii przy hamowaniu".

  • 17. Data: 2013-03-16 22:02:19
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-03-16 18:47, Desoft pisze:

    > Licząc z zapasem:
    > 1000W przy 12V daje 100A
    > 100A*5 min = 30Ah
    > Więc nie rozładuje do zera nawet akumulatora 45Ah.

    Popatrz na krzywą zależności pojemności od prądu rozładowania a zmienisz
    zdanie.

    Paweł

  • 18. Data: 2013-03-16 22:06:51
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> napisał w
    wiadomości news:5144ddda$0$1210$65785112@news.neostrada.pl...

    > Popatrz na krzywą zależności pojemności od prądu rozładowania a zmienisz
    > zdanie.

    Opuściłeś alternator - 2/3 mocy :)
    A przyjmując 700W to tyle da się pociągnąć z alternatora.

    --
    Desoft

  • 19. Data: 2013-03-17 09:33:35
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "Tomasz Wójtowicz" <s...@g...away.com> wrote in message

> [...]
    > w tryb hamowania silnikiem jest znowu dowzbudzany i to się teraz ładnie nazywa

    To się ładnie nazywa: "Urban legend".

  • 20. Data: 2013-03-17 10:05:52
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Poszperałem w necie i znalazłem trochę wypowiedzi ludzi którzy próbowali
    używać podobnej konfiguracji w turystyce i skarżyli się, że kuchenka
    700W podczas włączania potrafiła wyłączyć przetwornicę 2kW (4kW w
    szczycie). Pewnie przetwornica to jakiś chiński badziew... Tak czy
    inaczej nie mając rozeznania za bardzo nie wiadomo co kupić. Do tego
    jeszcze dochodzą problemy z akumulatorem.

    W każdym razie w międzyczasie wpadłem na "genialny" pomysł - mały
    generator spalinowy. :-D Co prawda drobniej kobiecie może być ciężko
    "szarpnąć" ~30kg generatora ale od czego ma się studentów. :-D