  • 71. Data: 2016-02-08 17:09:46
    Temat: Re: Ktos szukal taniego i dobrego miernika
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    [ciach]

    Czyli chodzi o kwestie parareligijne. No cóż, spróbowałem...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 72. Data: 2016-02-08 17:14:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Mogę łaskawie Cię wynieść poza nawias muzeum. Napisałem "większość"
    > a nie "wszystkie".

    Nie chodzi o muzeum czy o nawiasy (ani inne znaki obecne w ASCII),
    tylko o co innego. Poddany przeze mnie krytyce sąd brzmiał:

    Prawda jest taka, że dopóki będą czytacze/pisacze z różnych
    wynalazków, których większość powinna być już dawno w muzeum
    doputy będą protesty przed utf8.

    I to jest gówno prawda -- nie ma żadnego związku między oprogramowaniem
    używanym przez czytaczy/pisaczy, a ich stosunkiem do używania kodowania
    niedostosowanego do treści przekazu (to nie muszą być protesty, te bywały
    kiedyś, teraz jest to po prostu rzeczowa opinia na temat).

    --
    Jarek

  • 73. Data: 2016-02-08 17:20:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Jarosław Sokołowski wrote:
    >
    > [ciach]
    >
    > Czyli chodzi o kwestie parareligijne. No cóż, spróbowałem...

    No, blisko. Kiedyś religie świetnie regulowały stosunki międzyludzkie
    i porządkowały otaczający świat. Niektórym się wydaje, że można ot tak
    po prostu zrezygnować i nie zrobić nic w zamian. A jednak to nie takie
    proste.

    Jarek

    --
    Na początku było słowo, a w słowie były dwa bajty.
    Nie będziesz brał znaków spoza jednego bajtu nadaremnie.

  • 74. Data: 2016-02-08 17:24:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    JDX pisze:

    > A tak swoją drogą to dziwią mnie jełopy z sieci komórkowych którzy
    > rozsyłają jakieś tam ichnie sesemesy informacyjne bez polskich znaczków
    > podczas gdy chyba nikt w Polsce (i za granicą) nie ma telefonu który nie
    > rozumie UTF-8. :-D

    Mój telefon świetnie rozumie, w trakcie pisania pokazuje wszystkie ogonki
    i kreseczki, a wysyła w standardzie GSM-ASCII (nie pamiętam oficjalnej
    nazwy tego kodowania). I jestem mu za to wdzięczny -- w trakcie swojego
    długiego życia zaoszczędził dla mnie trochę pieniędzy.

    --
    Jarek

  • 75. Data: 2016-02-08 17:40:57
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-02-08 16:58, Marek wrote:
    [...]
    > Chodzi o taryfikacja SMS utd8 zajmuje więcej niż zwykły.
    Tak, wiem. Ale mi chodziło o sesemesy od operatorów, a nie od jakichś
    tam firm spamerskich. Np. coś w stylu "Za 7 dni twoje konto straci ważność"

    Poza tym przecież nie każdy sesemes ze znaczkami w UTF-8 zostanie
    policzony jako więcej niż 1 sesemes ,,zwykły". Komu by się chciało
    rzeźbić tak długie wiadomości na ekraniku/klawiaturce telefonu. :-)

  • 76. Data: 2016-02-08 17:42:04
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-02-08 17:24, Jarosław Sokołowski wrote:
    [...]
    > a wysyła w standardzie GSM-ASCII
    Nawet wtedy, gdy wpiszesz polski znak?

  • 77. Data: 2016-02-08 19:16:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    JDX pisze:

    > Tak, wiem. Ale mi chodziło o sesemesy od operatorów, a nie od jakichś
    > tam firm spamerskich. Np. coś w stylu "Za 7 dni twoje konto straci ważność"

    Infrastruktura może nie być przygotowana do czegoś więcej niż 7-bitowy
    standard.

    > Poza tym przecież nie każdy sesemes ze znaczkami w UTF-8 zostanie
    > policzony jako więcej niż 1 sesemes "zwykły". Komu by się chciało
    > rzeźbić tak długie wiadomości na ekraniku/klawiaturce telefonu. :-)

    Mnie. W czasach, kiedy SMS-y były dla mnie ważne, używałem telefonu
    Nokia Communicator z bardzo wygodną klawiaturą.

    --
    Jarek

  • 78. Data: 2016-02-08 19:17:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    JDX pisze:

    > Nawet wtedy, gdy wpiszesz polski znak?

    Tak. Zresztą pisanie bez nich jest dość uciążliwe.

    --
    Jarek

  • 79. Data: 2016-02-08 20:17:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 8 Feb 2016 17:14:00 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
> [...]
    bywały
    > kiedyś, teraz jest to po prostu rzeczowa opinia na temat).

    Ma bardzo duży związek, co jedynie potwierdza Twoja reakcja. Treść
    przekazu ma być w utf8.
    Tak wiem, niektórym ciężko zaakceptować, że jeden znak reprezentowany
    jest przez dwa bajty.

    --
    Marek

  • 80. Data: 2016-02-08 20:30:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > oprogramowaniem
    > kodowania
    > bywały
    >

    > Ma bardzo duży związek, co jedynie potwierdza Twoja reakcja.

    Która reakcja?

    > Treść przekazu ma być w utf8.

    Co to znaczy "ma być"?

    > Tak wiem, niektórym ciężko zaakceptować, że jeden znak
    > reprezentowany jest przez dwa bajty.

    Nie wierzę. Jakie podają powody tego braku akceptacji?

    --
    Jarek