  • 61. Data: 2016-02-08 13:23:24
    Temat: Re: Ktos szukal taniego i dobrego miernika
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello JDX,

    > No ja to mam wydrukowana mała karteczkę. :-) Z drugiej strony....
    > Alt+klawisz też trzeba pamiętać, a np. taki AltGr+u mało intuicyjny jest.

    Mam tych literek trochę poukładanych - bez problemów.

    > Dziwne, bo mnie pod XP z polską klawiaturą programisty wyświetla się
    > znak ,,copyright", czyli to samo co Alt+0169. No i ,,Character Map" nie
    > wyświetla mi podpowiedzi że ,,Ohm Sign" (U+2126) jest dostępny jako
    > Alt-kod. To samo dotyczy wielkiej omegi (U+03A9).

    Masz rację. Ale dziwne jest to, że raz mi się udało. Ale powtórzyć nie
    potrafię :(

    Znalazłem - działa w samej tablicy znaków. Dziwne.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 62. Data: 2016-02-08 14:54:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Dlaczego? Unicode robi raz a dobrze porządek z kodowaniami, nie tylko
    > w usenecie (statystycznie, a co to w ogóle jest...?), więc moim zdaniem
    > są znacznie wdzięczniejsze wycięte lasy do uprawiania tam partyzantki.

    Po co wszędzie uprawiać partyzantkę, skoro można w ogóle nie wojować,
    a rzeczy działających nie naprawiać? Ośmiobitowe kodowanie, czcionka
    o stałej szerokości bez żadnych atrybutów -- całkiem mi to wystarczy
    do wytłumaczenia wszystkiego każdej inteligentnej osobie. Z głupimi
    rozmawiać nie muszę. Jak komu mało tych środków wyrazu, to są przecież
    fora i fejsbuki z kursywami, obrazkami, pełnym unikodem w różnych
    wielkościach, nawet z dolnymi i górnymi indeksami, we wszystkich
    możliwych kolorach. Nawet animowane uśmieszki są.

    Unikod zrobił porządek w sposobie *przechowywania* tekstów pisanych
    różnymi alfabetami. Ale w *komunikacji między ludźmi* może być brany
    pod uwagę tylko jako rozwiązanie 'ad hoc', gdy nie dało się uzgodnić
    żadnego podzbioru. Jest tych znaczków kilkadziesiąt tysięcy i nie ma
    żadnego obowiązku, by każdy komputer je wszystkie wyświatlał. Poza
    omami są kiloomy i megaomy *w jednym znaku*, tak jak mikrofarady
    i całe mnóstwo najdziwniejszych symboli i obrazków. Jeden użyje
    jednoznakowego kilooma, drugi zobaczy tam jakiś krzaczek, bo mu
    Microsoft w jego najnowszym systemie wyrżnie ten slot ze swojego
    fontu -- i na co to komu? Ja oczywiście widzę te wszystkie Wasze
    omegi (przeważnie, bo choć w nagłówkach mam wciąż to samo IP, to
    pisuję z różnych dziwnych miejsc i różnych terminali, zdarza się,
    że nieunikodowych). Swoją klawiaturę też mam w wypasiony sposób
    zdefiniowaną (nie zawsze piszę na swojej). Ale żebym miał tego
    wszystkiego używać w Usenecie -- co to, to nie!

    Jarek

    --
    Zejdźmy więc i pomieszajmy tam ich język, aby jeden nie rozumiał drugiego!
    W ten sposób Pan rozproszył ich stamtąd po całej powierzchni ziemi, i tak

  • 63. Data: 2016-02-08 15:14:36
    Od: s...@g...com

    użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Zejdźmy więc i pomieszajmy tam ich język, aby jeden nie rozumiał drugiego!

    Nawet jak ktoś w PL postara się bardzo, użyje omega, mikro,
    ą i ę i tak czasem g..o z tego wyjdzie, bo nie
    zamieni w edytorze TEKSTU NA KRZYWE. A po drodze
    między zleceniodawcą z PL a końcowym urządzeniem
    w chinach są 2 programy które tekst poszatkują.

  • 64. Data: 2016-02-08 15:17:48
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-02-08 14:54, Jarosław Sokołowski wrote:
    [...]
    > Po co wszędzie uprawiać partyzantkę, skoro można w ogóle nie wojować,
    > a rzeczy działających nie naprawiać?
    Jakich działających? Przecież np. znak ? (ohm sign), całkiem przydatny
    na grupie elektronicznej, w ośmiobitowym ISO-8859-2 nie działa.

  • 65. Data: 2016-02-08 16:00:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    JDX pisze:

    > Jakich działających? Przecież np. znak . (ohm sign), całkiem przydatny
    > na grupie elektronicznej, w ośmiobitowym ISO-8859-2 nie działa.

    Nie "nie działa", tylko zwyczajnie go tam nie ma. Wielu innych "całkiem
    przydatnych" rzeczy też tam nie ma, a ludzie jakoś z tym żyją. Jest znak
    stopnia ° -- cóż z tego, skoro jak wynika z moich obserwacji Usenetu,
    mało kto go potrafi napisać na swojej kalwiaturze. A o temperaturze
    i o kątach niejeden pisuje. Klepnie tam jakąś gwiazdkę, kreseczkę czy
    co tam uzna za stosowne. I zadowolony. Podobnie jest z paragrafem § --
    nawet prawników często przerasta odnalezienie sposobu wpisania tego
    znaku. O tym, że napisanie zwykłych ąćęłńóśźż jest dla niektórych zbyt
    trudnie, to już mi się nie chce wspominać.

    Ja naprawdę wiele czasu w swoim życiu spędziłem nad tekstami z różnymi
    najdziwniejszymi alfabetami i najdzikszymi systemami notacji. Nie
    imponuje mi to, że ktoś "na grupie elektronicznej" zapisał oma przy
    pomocy dużej greckiej omegi -- o, przepraszam, za pomocą "ohm sign",
    bo w unikodowej nomenklaturze są to *dwa zupełnie różne* znaki. Teraz
    czekam na wywód na temat "całkowitej nieprzydatności" greckiego alfabetu
    na grupie elektronicznej. Z przyjemnością przeczytam dla rozrywki.

    --
    Jarek

  • 66. Data: 2016-02-08 16:00:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 8 Feb 2016 15:17:48 +0100, JDX <j...@o...pl> wrote:
    > Jakich działających? Przecież np. znak ? (ohm sign), całkiem
    przydatny
    > na grupie elektronicznej, w ośmiobitowym ISO-8859-2 nie działa.

    Prawda jest taka, że dopóki będą czytacze/pisacze z różnych
    wynalazków, których większość powinna być już dawno w muzeum doputy
    będą protesty przed utf8.

    --
    Marek

  • 67. Data: 2016-02-08 16:25:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > przydatny
    >
    > Prawda jest taka, że dopóki będą czytacze/pisacze z różnych
    > wynalazków, których większość powinna być już dawno w muzeum doputy
    > będą protesty przed utf8.

    To jest ten trzeci rodzaj prawdy w tischnerowskim ujęciu, czyli tzw.
    gówno prawda. Jak łatwo się przekonać czytając to, co napisałem do
    tej pory, nie mam najmniejszego problemu z czytaniem ani pisaniem
    znaków utf8. No ale czytnik mam dopiero co kompilowany. Jeśli miałbym
    przeciwko czemuś protestować, to przeciwko muzealnym wynalazkom, które
    nie radzą sobie z tak podstawową rzeczą, jaką jest cytowanie (przez
    wzgląd na szacunek dla *moich* czytelników przeważnie wolę taką kupę
    poprawić, jeśli sam chcę to dalej cytować).

    --
    Jarek

  • 68. Data: 2016-02-08 16:37:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 8 Feb 2016 16:25:38 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
> [...]
    > gówno prawda. Jak łatwo się przekonać czytając to, co napisałem do
    > tej pory, nie mam najmniejszego problemu z czytaniem ani pisaniem

    Mogę łaskawie Cię wynieść poza nawias muzeum. Napisałem "większość" a
    nie "wszystkie".

    --
    Marek

  • 69. Data: 2016-02-08 16:39:34
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-02-08 16:00, Marek wrote:
    [...]
    > Prawda jest taka, że dopóki będą czytacze/pisacze z różnych wynalazków,
    > których większość powinna być już dawno w muzeum doputy będą protesty
    > przed utf8.
    Eee, to nie o archaiczne wynalazki chodzi tylko oporność ludzi na
    ,,nowości" takie jak np. UTF-8. Ba, niektórym to trudno uwierzyć, że z
    klawiatury komputera z łatwością można wpisać podstawowe polskie znaki. :-D

    A tak swoją drogą to dziwią mnie jełopy z sieci komórkowych którzy
    rozsyłają jakieś tam ichnie sesemesy informacyjne bez polskich znaczków
    podczas gdy chyba nikt w Polsce (i za granicą) nie ma telefonu który nie
    rozumie UTF-8. :-D

  • 70. Data: 2016-02-08 16:58:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 8 Feb 2016 16:39:34 +0100, JDX <j...@o...pl> wrote:
> [...]
    znaczków
    > podczas gdy chyba nikt w Polsce (i za granicą) nie ma telefonu

    Chodzi o taryfikacja SMS utd8 zajmuje więcej niż zwykły. A jak
    wyjdzie dłuższy to można zaliczyć podwójną taryfikację. poza tym
    operatorzy hurtowi SMS tak jak na przykład BM nie dopuszczają w
    interfejsie do wysyłania znaków w utf-8, przynajmniej kiedyś tak było

    --
    Marek